Motor akımını izleyerek motor yanmalarını önleme

dediğiniz şekilde birden fazla parametre ile bir analizör gibi çalışırsa elbette fayddalı olabilir. Fakat motor bobinaj işi yapan firmalara ürün tamire gittiğinde onlar risk almayıp hepsini değişecektir. Bu anlamda yine iş kaybı ve bedel ödenecektir. Aslında bunu demek istiyorum. Yani sonuç iş kaybı ve maddi zarar noktasında değişmeyecek. Bir şeyin rantabl olması için bu şartlar olmazsa olmazdır.

Bunu zaten bir işletmedeki tüm motorlar için uygulamak mümkün olmaz ekonomikte olmaz. Kritik pozisyonlardaki önemli görevler üstlenmiş motorlar için uygulamakta büyük fayda vardır. Kestirimci bakıma büyük fayda sağlayacak olan bu tür izleme sistemleri çok önemlidir. Hastalık baş göstermeden ameliyat durumu baş göstermeden ayakta tedavi ile sorunun oluşumunu engelleyen, önleyici sistemlerdir.
 
sayın arkadaşım yapman gereken motorun kw tına göre kontaktör seçmen 75kw motora ne tip kontaktör kullanıyorsun senin sorunun kontaktör sorunu ne devreyi kesen bir röle nede termik çünkü kontakların yapışıyor simens kontaktör kullan sorun çözülür o bahseddiğin motorlardan bizde 100 den fazla var
 
Bunu zaten bir işletmedeki tüm motorlar için uygulamak mümkün olmaz ekonomikte olmaz. Kritik pozisyonlardaki önemli görevler üstlenmiş motorlar için uygulamakta büyük fayda vardır. Kestirimci bakıma büyük fayda sağlayacak olan bu tür izleme sistemleri çok önemlidir. Hastalık baş göstermeden ameliyat durumu baş göstermeden ayakta tedavi ile sorunun oluşumunu engelleyen, önleyici sistemlerdir.
Hakan Bey bize ters bi durum yapımızda yok yumurta kapıya gelmeden kılımızı kıprdatmayız şey bile baş vermeden wc ye gitmeyiz
 
Hakan Bey bize ters bi durum yapımızda yok yumurta kapıya gelmeden kılımızı kıprdatmayız şey bile baş vermeden wc ye gitmeyiz

Haklısınız arıza önleyici tedbirleri haybeye yapılan masraf görürüz, iş güvenliğine harcanan parayı haybeye masraf görürüz. Millet olarak kestirimci bakım yani arıza önleyici bakım mantığını kavramış değiliz. Eğitim şart...
 
Arkadaşım ;
hiç kontaktörle , analizör ile uğraşma , Softstarter kullan, motorunu korur, hatta motor sargılarında termistör varsa termistör uçlarınıda softstartere bağla , bütün korumaları Elektronik olarak yapar hatta profibus veya modbus üzerinden bilgisayarına bağla bütün motor verilerini kayıt altında tut.
 
Arkadaşım ;
hiç kontaktörle , analizör ile uğraşma , Softstarter kullan, motorunu korur, hatta motor sargılarında termistör varsa termistör uçlarınıda softstartere bağla , bütün korumaları Elektronik olarak yapar hatta profibus veya modbus üzerinden bilgisayarına bağla bütün motor verilerini kayıt altında tut.

Koruma sistemi ayrı takip kontrol (kesitirimci bakım) mantığı ayrı hususlardır. Gerekli tüm koruma elemanlarını kullansanızda kritik noktalardaki önemli görevler üstlenmiş motorların kesitirimci bakım mantığı ile analizörle takibi çok önemlidir.
Uzun lafın kısası elmayı bırak armutu ye demek gibi birşey olmuş tamamen farklı hususlar.

Analizörle uğraşmam yok ben scada yaparım bir çok parametreyi takip ederim derseniz söyleyecek lafımız olmaz.
 
Son düzenleme:
Bir çok motor için termik veya motor koruma şalteri yeterlidir. (İyi marka ve doğru ayarlanmak şartı ile)

Motorun çalışma şekline göre kontaklı ampermetre yada analizör hatta PLC / SCADA konulabilir. Termiğin yetersiz kaldığı bazı motorları kontaklı ampermetre ile koruyorum. Bu iş için yapılmış özel ampermetreler var mesela set değerinin dışında akım aniden 2 katına çıkarsa beklemeden kontak veriyor ....

Kestirimci bakım da önemli yanan motorlarımızın bazılarında rulmanın parçalanıp parçalrın sargıları kestiğine şahit oluyoruz. Bunu elektriksel olarak korumak çok zor. Zamanı geldiğinde rulmanı değiştirmek lazım.

Son aldığımız 55 kW kompresörde tüm bu parametreleri koymuşlar. 2500 saat geçti yağı değiştirin, falanca zaman sonra rulmanı değiştirin ..... gibi. Eğer yapmaz iseniz bir süre sonra arızaya geçiyor. Yapmayıp yaptım diye onaylamak sizin elinizde tabi ki.
 
hocam sistemde kompanzasyon vvarmı harmoniklere dikkat edin
 
Merhaba,
Kullandığınız ampermetrenin kontak vermesi için geçen süre kaç ms dir? Beklemeden demişsiniz ama ms ler düzeyinde bir bekleme yok mudur?

Bir çok motor için termik veya motor koruma şalteri yeterlidir. (İyi marka ve doğru ayarlanmak şartı ile)

Motorun çalışma şekline göre kontaklı ampermetre yada analizör hatta PLC / SCADA konulabilir. Termiğin yetersiz kaldığı bazı motorları kontaklı ampermetre ile koruyorum. Bu iş için yapılmış özel ampermetreler var mesela set değerinin dışında akım aniden 2 katına çıkarsa beklemeden kontak veriyor ....
 
ooo dipsiz kuyu bu konu bu konuyuda en ıyı sen cozersın niye sadece voltajdan supelenıyorsun kı butun mesajlara bakmadım ama makınaların mekanık arızaları da olmasın normalde motorların etıket akım degerlerı kac motorlar kac amperle calısyor calıstıkalrında voltajınız kaca kadar dusuyor motor suruculerı hem frekansı hem voltajı dusurerek motorları calıstırıyor dıye bılıyorum yol verme dırenclerıde bu tarz bır mantık dıye bılıyorum yıldız ucgen panolar sebekeden asırı akım cekmeyı onlamek ıcın kulanılıyor motoru ucgen kaldırmanın bır zararı normalde yok dıye bılıyorum karsısında yuk motorun kadıra bılecegınden fazla degılse fazla ıse zaten yıldızdada kalkmıyor bobınajcından emınmısın fabrıkadan motorun kesıt ve spır bılgılerını ogrenıp bobınajcındakılerle karsılartır derım bır fıkır olarak makınalrınıda mekanık arızalarınıda dusunmek gereklı yada yada motorların kontaktorlerın makınanın gereksınımını karsılıyormu acaba yoksa ekonomık olsun dıye kurtarrı olanımı kulanıldı motorları calısırlar ıken akım olarak ızlemem cok ıy bır dusunce ama sorunu cozmeden korumay calısmak sana ezıyete donuse bılır kısa surelerde korumaya gecerse ne yapacaksın sorunun kaynagını bulmaya calısmak daha mantıklı kendınıde yıpratmamak ıcın sonra koruma tedbırı almak gereklı 1 makınanı revızyona alıp once ondakı sorunları cozup ona gore hareket ederdım ben olsam
 

Forum istatistikleri

Konular
129,877
Mesajlar
930,967
Kullanıcılar
452,747
Son üye
azad911

Yeni konular

Geri
Üst