sayin montana85;
motordan verim alamamanizin nedeni motorunuzun arzali olmasindandir.oncelikle sun konulari beraber hatirlayalim;
1- motorunuz yardimci sargili tek fazla ve 220v la calisan bir motor.
2- motorunuzdaki kondansator ilk kalkis icin yolverme kondansatorudur.bu kondansatore baglanan bobin uclarinin yonu degistirilmesi ile devir yonu degistirilebilir.yardimci sargi bobin uclari ince tel (anasargiya gore) caplidir ve yuksek omajlidir.
3-genellikle klemens baglantisi faz ve notur olmak uzere ikidir, ama yon degistirme olasiligi olan motorlarda kondansator ve yardimci bobin uclarininda klemensleri mevcuttur.
4-motor ana sargi omaji kucuk tel capi kalindir,
5-kontrolu ne gelince motorlar olsun bobinli cihazlar olsun bunlarin en verimli testi meger ile test etmektir, bunda kondansator sokulur ve iki bobinde ayri ayri saseye gore izolasyon testi yapilir.
muhtemelen sizin motorda ana sargida sorun var gibi motorunuzu degistireceksenizde motorun etiket bilgilerine gore mekaniki hp degeri deviri gibi degerlere gore uc fazli motor ile degistirebilirsiniz, ust degerleri secmeniz mevcut sisteminizde mekaniki problemlere yol acabilirsiniz, kolay gelsin, sorunuz olursa yardimci oluruz.
saygilarimla...