Motor etiket akımı

Kardes,motor icin kullandigin mks her zaman nominal akima gore secilir.yildiz ucgen olmasi ,ucgen olmasi,soft starter olmasi bir sey degistirmez.

Senin kafani karistiran sey mks ile termik role anladigim kadariyla.mks degismez ama termik role degisir.neden degisir cunku senin koydugun noktadaki akimla sebekeden cekilen akim ayni degil.
asıl sormak istediğim 'motor etiketinde gösterilen akım değeri' şemada sağdaki devreye göre e3 üzerinden geçen akım mı oluyor yoksa e1'den geçen akım mı?(üçgende)
 
hocam motor etiketinde motor hakkında genel bilgiler verilir.bu bilgiler motorun tam yük altında olduğu zaman için geçerli olan , etiketteki yol verme yöntemi için geçerlidir.üretici firma o motoru sizin nasıl kullanacağınızı bilmez ( üçgen kalıkış , yıldız üçgen falan ).etikette üçgen yol verme için bir akım değeri varsa - ki var - o değer şebekeden çekilen değerdir.yani mks için geçerli olan değerdir.
 
hocam motor etiketinde motor hakkında genel bilgiler verilir.bu bilgiler motorun tam yük altında olduğu zaman için geçerli olan , etiketteki yol verme yöntemi için geçerlidir.üretici firma o motoru sizin nasıl kullanacağınızı bilmez ( üçgen kalıkış , yıldız üçgen falan ).etikette üçgen yol verme için bir akım değeri varsa - ki var - o değer şebekeden çekilen değerdir.yani mks için geçerli olan değerdir.
motor etiketinde gösterilen güç değeri şebekeden çekeceği güç değil mil gücü yani çıkış gücü? Ama akım değeri ise şebekeden çekeceği akım?
 
motor milinden alınan güç değeridir.o noktada durum biraz farklı.
motor şebekeden sadece aktif güç çekmez zaten.S diye gösterilen görünür güç çeker.akım ise şebekeden çekilen akımı ifade eder
 
motor milinden alınan güç değeridir.o noktada durum biraz farklı.
motor şebekeden sadece aktif güç çekmez zaten.S diye gösterilen görünür güç çeker.akım ise şebekeden çekilen akımı ifade eder
öncelikle ilginiz için teşekkür ederim, etiketteki akım ve gücü karıştırdım şimdi netleşti.
 
motorlar etiket değerinden bağlı olduğu kayış kasnak zincir vb yüke baglı olarak çektikleri akım farklılık gösterir en güzel yöntem motor tam yükteyken amper değerini ölçüp ayarları ona göre yapmaktır. slm
 
Merhaba arkadaşlar,
Motor etiketinde üçgen 400V, üçgen 18.7A yazıyor burada 18.7A akımı hat akımı mı oluyor yoksa üçgen devresi akımı mı oluyor?
Bu motoru yıldız üçgen yolvermede hat başına konulacak motor koruma şalteri akım ayarı 18-22A uygun mudur?
D 400V / 690 Y
D 18.7A / 10.8 Y
cosfi 0.93
P 11kw
verim 91.2%
arkadaşım merhaba yukarıda verdiğin değerlere göre 19-25 amperlik motor koruma şalteri kullanman gerekir.çünkü motor koruma şalterleri genelde ana hat devresinde kullanıldığı içindir.motor koruma şalterlerini ana kontaktör çıkışında kullanıldığını duymadım, ki kullanırsanız 22/1.73= 12.71 hesaplamasından hareketle 14-20 amper termik ayar sahalı motor koruma şalteri kullanabilirsiniz.
kolay gelsin
 
Merhaba arkadaşlar,
Motor etiketinde üçgen 400V, üçgen 18.7A yazıyor burada 18.7A akımı hat akımı mı oluyor yoksa üçgen devresi akımı mı oluyor?
Bu motoru yıldız üçgen yolvermede hat başına konulacak motor koruma şalteri akım ayarı 18-22A uygun mudur?
D 400V / 690 Y
D 18.7A / 10.8 Y
cosfi 0.93
P 11kw
verim 91.2%

Şebeke geriliminiz kaç V bilmiyorum.Ama önemli bir ayrıntıyı gözünüzden kaçırmışsınız sanıyorum.Bu motora yıldız-üçgen yol veremezsiniz.Nedeni ise motorun yıldız çalışma gerilimi 690 Volt,üçgen çalışma gerilimi 400V. Şebeke 400V ise direk yıldız bağlı çalıştırılmalı,yol verme direnci ya da softstarterle yolverebilirsiniz.
 
Merhaba arkadaşlar,
Motor etiketinde üçgen 400V, üçgen 18.7A yazıyor burada 18.7A akımı hat akımı mı oluyor yoksa üçgen devresi akımı mı oluyor?
Bu motoru yıldız üçgen yolvermede hat başına konulacak motor koruma şalteri akım ayarı 18-22A uygun mudur?
D 400V / 690 Y
D 18.7A / 10.8 Y
cosfi 0.93
P 11kw
verim 91.2%

11kw etiket gücü yani mil gücüdür, Pelektriksel güç x Verim = Pmekaniksel güç 'dür.
Pelektriksel= 11/0,912
Pelektriksel= 12,0614 kW dır.

Pelektriksel= 1,732x400xIx0,93
12061,4=644,323xI
I=18,71A işte bu akım nominal yükte üçgen devrede sürekli çekilen akımdır. Zaten etikette de verilmiştir ispatlamış oldum.

Yıldız-Üçgen Şalterle yol verilen motorda tam yükte üçgen çalışmada ana hat akımı 18,7A olduğundan sorunuzda bahsettiğiniz ana hat başına koymayı düşündüğünüz 18-22A motor koruma şalter değeri uygundur.

Termik kullanmış olsaydınız ana kontaktör altına taktığınızdan termik üçgen devre kolu içinde kalacağından akım ana hat akımının kök3'de biri kadar olacaktı yani 18,7/kök3= 10,8A olacaktı.

Son olarak bu motora yıldız/üçgen yol verilir. Yıldız üçgen yolvermede temel şart yıldız devrede de üçgen devrede de 1 sargıya 380-400v düşüyor olmasıdır. Üçgen devrede 1 sargıya direk fazlar arası uygulanır ve soruda bu değer 400v'tur. Yıldızda ise 690v olup faz başına düşen gerilim 690/kök3= 398 yani 400v tur.
 
Şebeke gerilimi 690 V ise dediğiniz gibi yol verilir.Fakat 380 v ise verilemez.380V şebeke ile yıldız bağlantıda faz başına 220V gerilim düşer..Eğer etiket Üçgen380/yıldız220v olsaydı 380v şebekede yıldız üçgen yol verilirdi....
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,599
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst