Motor yardım

Rascon54

Üye
Katılım
29 Ağu 2017
Mesajlar
119
Puanları
1
Yaş
38
Sayın ustalar aşağı yukarı çalışan motorunu var 5 kere inip çıkıyo sonra çat sigorta düşüyor motor omajları 9.5_9.5_üçüncü sargı 8.9 9.2 arasında oynuyor ve 9.2 sabit kalıyor motorda bi sıkıntı olabilirmi teşekkürler.
 
Sargı uçları-gövde arası ölçümleri de yaptınız mı? Gövdeye kaçak kontrolü de yapılmalı. Motora termik bağlı değil mi? Direk sigorta üzerinden mi besleniyor?
 
Çok sık durup kalkıyorsa, asagı yukarı ınme sırasında
motor aşırıakımçekmelerındendolayı, sıgoarta ısınıtyor ve acıyor olabilir. Sargıdaki, omajfarıkı sorun olmamamlı.
 
Motorunuz herhalde 1,5 kw gücünde değil mi ? eğer öyleyse omaj değerleri normal gözüküyor.İzalasyon megeri bulabilirseniz izalasyon testi yaptırın
 
Son düzenleme:
http://www.elektrikport.com/teknik-...dir-izolasyon-test-cihazlari/11683#ad-image-0

Sargılarla gövde arasındaki veya sargı - sargı arasındaki olası kaçaklar ancak meger test ölçümü ile tam belli olabilir. Klemens kutusundaki dış sargı bağlantısı uçlarından avometreyle sadece mevcut DC (9 voltluk bir iç pilin çok zayıflatılmış akımıyla) bu akıma gösterilen sargı direncini omaj olarak ölçersiniz, meger kullanarak kaçak akım varsa kolayca tespit edilebilir. Kaçak akımlar varsa eğer fazla (ek) amper ekstradan motorun daha fazla akım çekmesine ve sigortanın düşmesine bir neden olabilir. Kolay gelsin.
 
Motor refüktörle çalışıyor ustalar 1.5 kw termik röle mevcut üstünde gövdeye kaçak vermiyor kontaktörlerden şüpheliyim değiştirdim direk sigorta düşüyor çat diye termik atmıyor.
 
Sevgili ustam; redüktörde mekanik bir iç zorlanma olup olmadığını da ayrıca kontrol edin. (Milinin sıkışması, yağsız kalması, rulman bozulması, vb.) Termik rölenin 1.5 kW' lık asenkron motorun çektiği bu güce göre tam amper değerinde seçilip seçilmediğine de ayrıca bakın.

Redüktör mekanik olarak dönmede zorlanırsa, termik amper değeri çok yüksek olduğundan belki hiç atmayabilir, son görev sigortalara kalıp sadece zorlanmada zaman gecikmeli olarak o atmış bulunabilir, büyük ihtimal. Bundan tam emin olabilmek için motordan redüktör milini tam ayırıp dönmede bir direnç (Mukavemet, büyük zorlanma) olup olamadığını iyice (Gerekiyorsa ve milinde dönerken büyük zorlanma bulunuyorsa işletmedeki görevli mekanik = makinacı arkadaşların da devreye girmesiyle detaylı olarak) araştırabilmenizdir. Kolay gelsin. Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Çok sık durup kalkması sigortayı attırabilir. Zaman aralığını uzatmanizda fayda var. Softstart yada sürücü de takılabilir.
Mevcut duruma gelecek olursak termik 3,5 ampere ayarlı olmalı. Attığını söylediğiniz sigorta C tipi 6 A olmalı. Çalışma sırasında her fazın ayrı ayrı akımını ölçmeniz gerekir. Sonrasında daha net yorum yapılabilir. İmkânınız yoksa motoru redüktörden ayırıp çalıştırın. Bir süre takip edin. Otomat ve termik dediğim ayarlardaysa, kontaktörde sağlamsa ve redüktörden ayrı çalışırken otomat atmıyorsa sorun muhtemelen mekanik kısımda (redüktörde yada gidip-geldiği yolda). Otomat atıyorsa sorun motordadır.
 
Atan sigorta 20 amper kontaktörler değiştim kabloda kısa devre varmı diye baktım ölçü aletleriyle kontrol ettim motor redüktörde sıkışıyor sanırım yada motorda bizim anlamadığımız bir sıkıntı var pazartesi mekanikçi arkadaşlarla bakacaz sorun çözülünce cevabını yazarım hepinize çok teşekkürler.
 
Motor , yön değiştirme esnasında, tam olarak durmadan ters yöne kumanda verırsende, sıgorta atması normaldır. Bır kerede sız başında durarak, çalışanların nasılkullandığını gözlemleyın, eğitin.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,110
Mesajlar
933,225
Kullanıcılar
453,166
Son üye
ahmetemreerdem

Yeni konular

Geri
Üst