Arkadaşlar soru çok açık ama cevaplar konuyu karmakarışık etmiş. Şu M yada yıldız yada üçgen konusunu hiç karıştırmayın kalış akımı falan hiç girmeyin motorun akımı demek motorun akımı demektir. Yani yüke bağlı değilken devrini aldıktan sonra ana fazdan ölçülen akım demektir. Kalkışı yarısı falan sorulmuyor.
Fahri abinin verdiği değerlere katılıyorum. Etiket akımının % 25 ila 40 ı arası boşta akım çekmesi normaldir. yani 245A etiket değeri ise 245x0.4= 98 A kadar normal karşılanabilir. Buradaki kriter motorun kendi yapısıdır. Sınıfı, gövde tipi, devir sayısı, kalitesi ..... gibi faktörlerdir. Bu da motorun imalatına göre değişir bu durumda her motorun üretici firmasının verdiği değerler doğrudur. Daha sonra rulmanlarda problem, sargılarda problem, rotorda kayıklık yada aşınma, statorda kayıklık yada aşınma ..... faktörleri boştaki (elbette yükteki de) akımı arttırır.
Canlı örnek iş yerindeki 75 Kw AEG marka motorlardan biri yanıp sarıma gidip geldiğinde önce boşta çalıştırırız 40A civarında akım ölçtükmü OK deriz. 45 A geçerse 4-5 saat boşta dener ısınıp ısınmadığına bakarız 50A geçerse direk bobinajcıyı çağırırız. Oda genellikle gövde sürtmüş, oyuklar açılmış, stator kaymış ... falan der. Ama sarıma gönderdiğimiz Rus malı 75 Kw ise 55-60 A boştaki akımı dahi normal kabul ederiz zaten motor AEG nin 2 katı büyüklüğünde......