Nikola Tesla Kimdir?

şu ankı amerıkan teknolajısının bukadar ustun olmasının sebebı teslanın kadıgı ve olü bulundugu otel odasındakı kasasından amerıkan hukumetının elkoydugu dokuman larıdır
 
Ben teslanın bu kadar abartılmasını anlamıyorum, tamam Elektrik alanında inanılmaz katkısı olduğu yadsınamaz ama yok kablosuz elektrik bulacaktı, yok ışınlanmayı buldu falan bunları çok gerçekçi bulmuyorum hatta biraz daha zorlarsak ben tesladaki bu bilinmezlikten dinlerin doğuşunu bile çıkartabiliyorum.
 
Bir kitapta Teslayla ilgili şu satırlar geçiyor doğruluğu konusunda birşey diyemem ama yinede dikkatimi çekti. Yukarıda fluke arkadaşımız en ince detayına kadar anlatmış Tesla'yı, icatlarını. Bunlardanda kısa kısa bahsediliyordu kitapta. Alternatif akım, Radyo dalgaları vs. Neyse kitaptaki satırları özet geçmek isterim. Tesla'nın ölümümü-yoksa öldürülmesi mi?- demeliyim bilmiyorum kitap öyle bir algı oluşturdu. CIA tarafından el konulan çalışmalarından da bir kaç parça anlatılmış.

'' Tesla üniversite yıllarında gecede sadece bir yada iki saat uykuyla yaşıyor, günde 20 saat çalışıyordu. İlk yılının sonunda 9 dili akıcı bir şekilde konuşmaya başlamıştı. Ne yazık ki babası vefat edince hayatını kazanmak için üniversiteden ayrılmak zorunda kaldı. Böylece Paris'deki Continental Edison Company'de mühendislik yapmaya başladı. Patronu ondan öylesine etkilenmişti ki, Thomas Edisonla tanışması için Amerika'ya gönderdi.''

''Edison Tesla'yı işe aldı ve kendi icadı olan doğru akım dinamolarını yeni baştan tasarlayabilirse 50.000 dolar ödemeye söz verdi. Tesla her ne kadar alternatif akımla çok fazla ilgileniyorsa da, kendi araştırma laboratuarını kurmak için paraya ihtiyacı olduğundan projeyi kabul etti. Bir yıl içinde yeni tasarımı başarıyla tamamladı, ama parasını isteyince Edison sözünden döndü.''

''Edison'dan ayrılan Tesla, birkaç yıl hendek kazıp, yol inşaatlarında amelelik yaptı. Ama neredeyse hiç uyumadığı için çalışmalarınıda sürdürdü. Genellikle kağıda dökmeden önce onları kafasında tümden tasarlıyordu. George Westinghouse 1888'de Tesla'ya alternatif akım konusundaki patentleri için 60.000 dolar ödedi. Ülkeye Elektrik dağıtımı için kullanılacak sistemin akım türünü belirlemek için birlikte Thomas Edison'a karşı bir ' Akımlar savaşı' başlattılar.
Doğru akımla, Alternatif akım arasındaki farklılıklar biliniyordu ve Tesla avantajlıydı buda anlatılmış. Son bir kaç satır daha kaldı.

''Tesla'nın sisteminin daha üstün nitelikli olduğunu bilen Edison, Alternatif akımı karalamak için propagandaya başvurdu. Şirketindeki mühendisler dünyanın -elbette ki alternatif akımla çalışan- ilk elektrikli sandalyesini tasarladı. Sonrada alternatif akımın ne kadar tehlikeli olduğunu göstermek amacıyla o düzeneği sokaktan topladıkları başıboş kedi, köpekleri meydanın önünde öldürmek için kullanmaya başladılar. En görkemli gösterisiyse, bir filin Coney Adası'nda elektrikle öldürülmesiydi. Hatta Edison elektrikle ölmek anlamında yeni bir deyim bile yaratmıştı -Westinghouse'lanmak-.
 
Son düzenleme:
Evet Tesla'nın Deli ile Dahi arasında bir insan olduğu söyleniyor. Ama abartma olmadığını sana söylemeliyim. Hayatını Teslanın çalışmaları üzerine adamış bir çok insan var. Dini konularla ilişkisini hiç duymadım.
 
"Zamanın ötesindeki Deha Tesla" kitabı güzel bir kaynak her ne kadar anlatım dili kötü olsa da kitabı okuyunca insanın ona karşı duydugu hayranlık daha da artıp Edison'un aslında ne kadar paragöz bir adam oldugu fikrine kapılıyorsunuz okumanızı tavsiye ederim.
 
"Zamanın ötesindeki Deha Tesla" kitabı güzel bir kaynak her ne kadar anlatım dili kötü olsa da kitabı okuyunca insanın ona karşı duydugu hayranlık daha da artıp Edison'un aslında ne kadar paragöz bir adam oldugu fikrine kapılıyorsunuz okumanızı tavsiye ederim.


Zaten doğrusu da odur,Tesla bilimsel araştırma ve deneylerini,sadece insanlığa ve gelecek nesillere hizmet edebilmek adına yapmış,para konusunu en son düşünmüştür.Bunun bu şekilde olduğunu da,kendisine verilen çök büyük bir ödülü, geri çevirmesiyle anlıyoruz.Paraya önem vermediği gibi,para yönetimi konusunda da çok usta olduğunu iddia edemeyiz.Hayatı boyunca,yalnızca kendi hayatını idame ettirebilecek ölçüde paralarını yönlendirdiğini,gelecek ve kendi hayatından çok insanlığı düşündüğünü görmekteyiz.Güzel giyinirdi,ancak aşırı gösterişi ve övünmeyi pek sevmezdi,sade yaşamayı yeğlemiş,toplumdan ve şatafatlı yaşamdan her zaman uzak durmuştur.

Edison ise,Tesla karekterinden siyah ve beyaz kadar uzaktır.Para kazanmayı,övünmeyi,şatafatlı yaşamı çok seven,başarılı insanların projelerini yok fiyata alıp,ticari hayatında daha fazla kar ve yatırım yaparak,dünyaya ismini duyurmaya çalışmıştır.Buluşlarını insanlığa hizmet gayesi en sonda kalarak,birinci öncelik "ticari hedef" olarak yapmış,arkadaşlarıyla büyük meblağlar karşılığı yapacağını iddia ettiği buluşları karşılığında,vad edilen bu büyük ödülleri almıştır.Tesla'yı maiyetinde çalıştırmış ve Tesla kendisinden dc. motorlarına yaptığı büyük katkı için parasını istediğinde de, "Siz hiç Amerikan şakasından anlamıyorsunuz,bu bir şakaydı" diyerek gülüp vereceğini söylediği büyük parayı Tesla'ya vermeyi reddetmiştir.Birçok evlilik yapmış,sefa ve refah içinde yaşamını idame ettirmiştir.Gerek yaşam biçimi,karekteri ve yaptığı buluşlara olan bakış açısıyla,Tesla'yla taban tabana zıttır.
 
Bu satırları yazabilmem için gerekli temelleri atan büyük insanı saygıyla anıyorum.
 
Tesla dahiydi ama tam bi salaktı kendi ülkesine hizmet edip çok para kazandırmak varken vatanına ihanet edip amerikaya gitti ve amerikalıların kendisini sömürmesine izin verdi...amerikanın süper zeki ev hayvanıydı. önüne biraz kemik attılar oda inanılmaz bi itaatle amerikayı dünyanın süper gücü yaptı.. Yani amerikalılar tasla sayesinde beyin ve fikir sömürgeciliğini öğrendi. Halen kendi ülkesinde hoşnut olamayan bilim insanlarını 3, 5 liraya tav edip sömürüyor amerikalıların bu tekniği kavramasında tesla baş rolü oynadı. Ha zeki bir insan olsa bunları hesaplardı ama kafası alternatif akımdan başka bir şeye çalışmadığı için hesaplayamadı yani bugün amerika tesla ve onun gibiler yüzünden tepemizdedir.....
 
Bir makalede benden;

İşte size bir ödev:

Aşağıdaki soruların cevaplarını bulmak için gidip bir ansiklopedinize bakın bakalım: (cevaplar parantez içinde)
1) Radyoyu kim icat etti? (Marconi)
2) X ışınlarını kim keşfetti? (Röntgen)
3) Vakum tüp amplifikatörünü kim icat etti? (de Forest)
Aslında, hazır eliniz değmişken florasan lambayı, neon ışıklarını, hızölçeri, otomobillerdeki ateşleme sistemini, radarın temellerini,elektron mikroskobunu ve mikrodalga fırını kimin keşfettiğine de bir bakın.
Geçen yüzyıl dönümündeki en ünlü bilim adamı olan Nikola Tesla'nın isminden bahsedildiğini görme şansınız çok az.
Esasında, çok az insanın bu adamdan haberi var. Bir kısmı sadece Red Alert oyunundaki bir savunma binasının ismi olarak (Tesla coil), diğer bir kısmı da vizyondaki Prestige filmindeki bir karakterin ismi olarak duymuş durumda. Öyle ki bu filmden çıktıktan sonra filme beraber gittiğim arkadaşım Tesla'nın gerçekten yaşamış bir insan olduğunu benden öğrendi.

Bugün bunun böyle olmasını muhterem Tommy Edison amcamıza borçluyuz.
Bütün bu yukarıda saydığım keşiflerin yanında, 250 mil mesafeden 10 bin uçağı yok edebilecek ölüm ışınlarından bahseden, dünyayı ortadan ikiye bölebileceğini iddia eden, hem sesin, hem de görüntünün (1800'lerin sonlarındayken daha) havadan aktarılabileceğine inanan, ve esasen, Edison'a DC Elektrik sisteminin hiç bir işe yaramaz bir sistem olduğunu anlatan aykırı bir kişilik olarak görüldü Tesla.
Başka bir deyişle, Tesla'yı duyan herhangi biri, onu muhtemelen aykırı bir çılgın olarak düşünmüştür.
Fakat zaman değişiyor.
Sorun şu ki, Tesla, bu mümkün olduğunu iddia ettiği şeylerin hepsini de muhtemelen yapabilirdi. Aslında, Tesla en yukarıda listelenenlerin hepsini ve de daha fazlasını icat etmişti fakat kendisine bu icatlarının hiçbiri için övgüde bulunulmadı. Etrafınıza bakın, Tesla, modern hayatı bu kadar modern yapan şeylerin çoğunun bir şekilde sorumlusu.
Şüphe yok ki, Nikola Tesla da Vinci'den beri dünyaya gelen en muhteşem akıl.
Küçük Nicky Tesla 1856'da Hırvatistan'daki Smijlan'da doğar. Sıradışı bir hafızası vardır ve 6 dil öğrenir, Gratz'da ki Politeknik Enstitüsünde matematik, fizik ve mekanik çalışarak 4 yıl geçirir.

Ancak Tesla'yı esas harika yapan, muhteşem elektrik anlayışıdır. Bu zamanın elektriğin henüz bebeklik evresindeki bir zaman olduğunu hatırlatayım. Ampül bile henüz icat edilmemiştir.

Tesla, 1884'te Birleşik devletlere ilk defa geldiğinde, Thomas Edison için çalışır. Edison henüz yenice ampülün patentini almıştır, ve tabi böylece elektriğin dağıtımı için bir sisteme ihtiyaç duymaktadır.

Edison, DC elektrik sistemiyle her türden problemi yaşamaktadır. Tesla'ya sistemdeki hataları gidermesi karşılığında büyük paralar söz verir. Tesla bu işin altından kalkar ve Edison'ı 100 bin dolardan fazla masraftan kurtarır, fakat Edison sözünde durmaz.
Tesla istifa eder, ve Edison hayatının kalan kısmını Tesla'nın dehasını ezmek için harcar. (Tesla'nın bugün hala bilinmemesinin ana sebebi işte budur.)
Tesla elektrik iletimi için daha iyi bir sistem geliştirmişti; bugün evlerimizde kullandığımız AC (alternating current - alternatif akım)sistemini. AC, DC'ye göre büyük avantajlara sahiptir. Tesla'nın o zamanlar yeni geliştirdiği transformatörleri kullanarak, AC voltaj yükseltilebilir ve ince kablolarla uzun mesafelerde iletilebilir. DC ise iletilemez. (Çünkü çok kalın kablolarla iletilirken her bir milkarede bir büyük bir güç istasyonu ihtiyaç duyar.)

Tabi bir iletim sistemi, elektrikle çalışacak araçlar olmadan eksik olacaktır. Böylece Tesla evlerimizde her tür sistemde kullanılan elektrik motorunu icat eder. Bu basit bir başarı değildi. 1800'lerin sonlarındaki bilim adamları, alternatif akım sistemi için bir motorun geliştirilemeyeceğine ikna olmuşlardı, ki bu da AC kullanımını zaman kaybı yapar. Sorun şuydu ki, eğer akım saniyede 60 defa yön değiştirirse, motor bir ileri ve bir geri hareket edecek ve asla bir yere varamayacaktı. Tesla bu problemi kolayca çözdü ve herkesin yanlış olduğunu ispatladı.
Endüstrinin florasa lambayı "icat etmesi"nden 40 yıl kadar önce kendi laboratuvarında florasan lamba kullanıyordu. Fuarlarda ve sergilerde cam tüplere ünlü bilim adamlarının isimlerinin şeklini veriyordu; bugün her yerde gördüğümüz neon ışıkların ilk örnekleri. Unutmadan, Tesla dünyanın ilk hidroelektrik santralini Niagara şelalerinde gerçekleştirmiştir. Ayrıca ilk arabalar için hızölçerin de patenti ona aittir.
AC sisteminin ünü yayılmaya başlar ve George Westinghouse'un kulaklarına kadar gider.

Tesla, Westinghouse ile bir anlaşma imzalar ve satılan her bir kilowatt AC elektrik için 2.50 dolar alacaktır.
Bir anda, Tesla hayal ettiği tüm deneylere başlamak için gereken paraya kavuşur.
Fakat Edison DC sistemine çok fazla para yatırmıştır, böylece Tommy, Tesla'yı her seferinde gözden düşürmek için elinden gelenin en iyisini yapar. Edison devamlı olarak AC akımın DC akımdan çok daha tehlikeli olduğunu göstermeye çalışır.
Tesla kendi pazarlama kampanyasını sahneye koyarak buna karşılık verir. 1893'te Chicago'daki fuarda (21 milyon insan katılmıştır), yüksek frekansta AC elektriği kendi vücudundan geçirip lamba yakarak AC'nin ne kadar güvenli olduğunu göstermiştir. Sonrasında Tesla bobinlerinden kalabalığın üzerine büyük şimşek okları fırlatabilmiştir hiç bir zarar vermeden.

Tesla'ya borçlanılan işletme payı bir milyon doları geçmeye başladığında, Westinghouse finansal olarak zora girer. Tesla anlaşmasının devam etmesi durumunda, Westinghouse bu işten çıkabileceğini anlar ve kendisinin de kredilerle anlaşma yapmak için hiç bir arzusu yoktu. Onun rüyası tüm insanların erişebildiği ucuz AC elektrik idi. Tesla anlaşmasını alıp yırtar. Dünya'nın ilk dolar milyarderi olmak yerine, patentleri için 216 bin dolarlık ödemeyi kabul eder.
1898'de, Madison Square Garden'da dünyaya ilk uzaktan kumandalı model botunu gösterir. Yani Tesla'ya uzaktan kumandalı uçaklar, arabalar, ve botlar (ve hatta televizyonlar) için de teşekkür edebiliriz.
Tesla'nın rüyası dünya'ya bedava enerji sağlamak idi. 1900 yılında, yatırımcı J.P. Morgan'ın sağladığı 150 bin dolarla, Tesla "Telsiz Yayın Sistemi" adındaki kulenin yapımına Long Island, New York'ta başladı. Bu yayın kulesi dünya'nın telefon ve telgraf servislerini bağlayacaktı, aynı zamanda resimleri, borsa verilerini, ve hava durumu bilgisini dünya çapında aktaracaktı. Maalesef, Morgan bunun dünyaya bedava enerji anlamına geldiğini farkettiğinde bu işe para yatırmayı kesti.
Dünya, henüz duyulmamış olan sesin ve resmin iletiminden sonra onun bir kaçık olduğunu düşündü.

Dünyanın bilmediğiyse Tesla'nın, Marconi'nin kabul edilen icadından 10 yıl önce radyonun gerisindeki ilkeleri zaten gösterdiğiydi. Aslında, (Tesla'nın öldüğü yıl olan) 1943'te yüksek mahkeme Tesla'nın daha önceki açıklamalarından dolayı Marconi'nin patentlerinin geçersiz olduğuna hükmetmişti. Hala, pek çok referans kaynak radio'nun icadıyla ilgili olarak Tesla'nın ismini zikretmiyor. (Ayrıca: Marconi'nin radyosu sesi iletmiyordu, sadece sinyal iletiyordu, halbuki Tesla yıllar öncesinde ses iletimini göstermişti.)

Bu noktada medya Tesla'nın iddialarını abartmaya başladı.
Tesla Mars'dan ve Venus'ten radio sinyalleri aldığını belirtmişti. Bugün onun aslında sinyalleri uzaklardaki yıldızlardan aldığını biliyoruz, fakat o zamanlar evren hakkında çok az şey biliniyordu. Basın ise onun "rezil" iddialarıyla eğlendi.
Manhattan'daki laboratuvarında, Tesla dünyayı bir elektrik diyapazonuna çevirdi. Altındaki yer ile aynı frekansta titreyen buharlı bir osilatör elde etmeyi başardı.
Sonuç? Etrafındaki tüm yapılarda yer sarsıntısı. Binalar zangırdadı, camlar kırıldı, sıvalar duvarlardan döküldü.

Tesla, teoride, aynı ilkenin Empire State binasının yok edilmesi ve hatta Dünya'nın ikiye bölünebilmesi için kullanılabileceğini iddia etti. Tesla bilimin onun sonuçlarını onaylamasından neredeyse 60 sene öncesinde Dünya'nın rezonans frekansını doğru bir şekilde belirledi.
Dünya'yı yarmaya benzer bir şeyi denemediğini sanmayın. (En azından buna yakın bir şeyi...)
1899'da Colorado Springs laboratuvarında, kaynağa dönmelerini sağlayacak şekilde, dünya'nın her tarafına enerji dalgaları gönderir. (Bugünün deprem sismik istasyonlarının teorisini de sağlar böylece). Dalgalar geri geldiğinde daha çok yükleme ekler.
Sonuç? Bugüne kadar kayıtlara geçen insan eliyle yapılmış en büyük şimşek oku; 40 metre. Hala kırılmamış bir dünya rekoru.
Takip eden şimşek sesi 22 mil mesafeden duyulmuştur. Laboratuvarın etrafındaki çayırlar garip bir mavilikle ışımıştır.
Aslında bu onun esas deneyi için sadece bir ısınmaydı. Maalesef, o bölgedeki güç istasyonunun donanımına zarar vermiş ve deneyi bir daha asla tekrarlayamamıştır.
Birinci dünya savaşının başlarında, amerikan hükümeti umutsuzca Alman denizaltılarının tespiti için bir yol aramaktaydı. Hükümet Thomas Edison'u iyi bir yöntemin araştırılması işinin başına getirdi. Tesla gemilerin tespiti için enerji dalgalarının kullanımını (bugün radar dediğimiz şey) önerdi, Edison Tesla'nın fikrini komik bularak redetti ve böylece dünya radarın bulunması için bir 25 yıl daha beklemek zorunda kaldı.
Ömür boyu üretkenliğinin ödülü? Edison madalyası! Edison'un onca fiili hakaretinden sonra gerçek bir surata şamar Tesla için.
Ve hikaye böyle devam ediyor.
Sanayi'nin (görülüyor ki oldukça başarılı olan) bilim literatüründen silme girişimleri onu 20 yıllık bir sürgüne sürdü. Sermaye yokluğundan, test edemediği teorilerini sayısız deftere not etti.
Modern dünyayı icat eden insan neredeyse meteliksiz bir şekilde 86 yaşında 7 Ocak 1943'te öldü. İki binden fazla insan cenaze törenine katıldı.
Hayatı boyunca, Tesla 800'den fazla patent aldı. Muhtemelen Edison'ın rekor sayısını geçebilirdi eğer devamlı engellenmeseydi. Hayatının son 30 senesinde çok az patent başvurusu yapabildi.

Edison'dan farklı şekilde, Tesla fikirleri bilimde daha önce emsali olmayan özgün bir düşünürdü. Maalesef, dünya Tesla kadar özgün kişileri finansal olarak ödüllendirmiyor. Sadece bu fikirleri alıp daha kullanışlı ürünler haline getirenleri ödüllendiriyor.
Bilim adamları bugün onun notlarını satır satır taramaya devam ediyor. Uçuk teorilerinin çoğu bugünün ünlü bilim adamları tarafından ispatlanıyor. Örneğin, Tesla pervanesiz disk türbin motoru, bugünün modern malzemeleriyle birleştirildiğinde, tasarlanmış en verimli motorlardan biri oluyor. 1901'de patentini aldığı kriyojenik (mutlak sıfıra yakın sıcaklıklarda) sıvılarla ve elektrikle olan deneyleri süper iletkenlerin kaynağını sağlıyor. Electron altı yükleri olan parçacıkların varlığını ortaya koyan deneylerden bahsetmişti, 1977'de bilim adamları nihayet keşfetti, kuarklar.
Belki tarih bir gün gerçek bir dahiyi gördüğü an tanıyabilecek...


Ruhun şad olsun büyük üstad...




 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst