Rüzgar Türbini için Alternatör Yapımı

Benim de dikkatimi çekti, merdivene çıkarken üzerinde çalışma yaparken kemer için boru-bağlantı filan yok, bir de önceki resimleri görünce de aklıma gelmişti paratoner/ topraklama olmalı sanki, haksız mıyım?
Güzel görünüyor, Allahın izniyle istediğiniz verimi alırsınız inş, çalışma değerlerini sabırsızlıkl bekliyorum.
 
Ustam, çok muhteşem görünüyor. İnşaallah istediğin verimi alırsınız. Direk üstünde çalışırken emniyet kemeri takmayı ihmal etmeyin.
sayın şefim kesinlikle emniyetsiz çalışmam benim için öncelik sağlıktır düşündüğünüz için teşekür ederim
 
Benim de dikkatimi çekti, merdivene çıkarken üzerinde çalışma yaparken kemer için boru-bağlantı filan yok, bir de önceki resimleri görünce de aklıma gelmişti paratoner/ topraklama olmalı sanki, haksız mıyım?
Güzel görünüyor, Allahın izniyle istediğiniz verimi alırsınız inş, çalışma değerlerini sabırsızlıkl bekliyorum.
sayın by lent merdiven çıkarken emniyet kemerin halatı direğin arkasından dolaştırarak takıyorum parotener tabiki takıcam çünkü burada bol yağmur ve yıldırım oluyor bu konuda çok haklısınız
 
göz alıcı bir calışma olmuş heycanla bekliyorum.
 
arkadaşlar türbinim nihayet bitti denemeye başladım en az rüzgarda bile harekete geçiyor dün akşam üzeri kanatlar 40 devir yaptı altarnatör 600 devirdeydi ama voltaj ölçümü daha


Fotoğraf0200.jpg
 
Güzel bir haber sayın atasan2006.
Yalnız alternatör boştamı döndü, devrede yük varmıydı ?
 
Güzel bir haber sayın atasan2006.
Yalnız alternatör boştamı döndü, devrede yük varmıydı ?
sayın şef yükteydi deneme amaçlı 35 ap iki akü şarj yaptım yükksüz 250 volt dc yüke binince 150 volt dc 15ap civarındaydı akülerim arızalı galiba çünkü 5 dakikada doldurdu yüke binince altarnatör kasıyor ama kanatlar çok kuvvetli banamısın demiyor altarnatör ve redüktörün ilk kalkış torku 6 nm ama milin dönme torkunu ölçemedim
 
Sayın atasan2006,
Bir konuyu tam anlayamadım, yüke binince 150 v.a düştü demişsiniz. Bu durumda akü şarjı nasıl yaptınız ?
Bir de alternatörün ilk kalkış torkunu nasıl ölçtünüz, bunu öğrenmek istiyorum.
 
sayın şef yükteydi deneme amaçlı 35 ap iki akü şarj yaptım yükksüz 250 volt dc yüke binince 150 volt dc 15ap civarındaydı akülerim arızalı galiba çünkü 5 dakikada doldurdu yüke binince altarnatör kasıyor ama kanatlar çok kuvvetli banamısın demiyor altarnatör ve redüktörün ilk kalkış torku 6 nm ama milin dönme torkunu ölçemedim
Ölçümler dc diyorsunuz bi hata olabilr mi acaba? şarz cihazını da merak ettim şimdi Sn. Şef'imin sorularını da be soracaktım. Bir de 5 dk aüler doldu dediniz onlarda da voltmetre mi bağlı acaba başka gösterge mi var?
 
sayın şef yükteydi deneme amaçlı 35 ap iki akü şarj yaptım yükksüz 250 volt dc yüke binince 150 volt dc 15ap civarındaydı akülerim arızalı galiba çünkü 5 dakikada doldurdu yüke binince altarnatör kasıyor ama kanatlar çok kuvvetli banamısın demiyor altarnatör ve redüktörün ilk kalkış torku 6 nm ama milin dönme torkunu ölçemedim

Merhaba.Öncelikle rüzgar türbininiz oldukça da güzel olmuş,elinize sağlık diyorum sn.atasan2006. İki adet akü seri bağlı iken 24 akü gerilimleri olur,şarj akımı olarak 28.8 volt dc. vermeniz de en uygunu olurdu bu durumda. Ancak siz doğrudan 250 volt dc.uyguladığınızdan da bizlere bahsetmişsiniz.Alternatörden ac. çıkışını alıp da köprü diyotlarla veya 3 fazlı redresörle dc.'ye doğrultup direk olarak mı yoksa arada başka bir dönüştürücü veya düşürücü olmadan da seri bağlı bu 2 aküye bu şekliyle verdiğinizde mi gerilim tam olarak 150 volt dc.'ye kadar düştü? Olay tam olarak bu şekilde mi oldu yoksa daha farklı mı oldu,bununla ilgili biraz detay verebilir misiniz bizlere.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,073
Mesajlar
932,797
Kullanıcılar
453,068
Son üye
Mustafa6173

Yeni konular

Geri
Üst