Solar şarj kontrol cihazı

Güneş paneli girişi için olan değerdir 10 amper. Akü kapasitesi tamamen size kalmış. Şarj kontrol cihazıyla ilgisi yok.
Çok teşekkür ederim kafam çok karışmıştı yardımın için saol
 
Merhaba arkadaşlar.
100 watt 2 tane panelim var paralel bağlı.
60 amper iki adet sulu akü paralel bağlı.
30 amper pwm şarj kontrol cihazı ve
600 watt invertör sisteme bağlı.
Ne yaptıysam bu sorunu çözemedim.
13.8 volta ayarlı regülatör.
13.8 volta gelince panel simgesi yanıp sönmeyi bırakıyor.
Ama voltaj 15.1 lere kadar çıkıyor ve invertör fazla voltaj hatası verip kapanıyor.
Bunun bir kolayı yokmu ustalarım Allah rızası için kafayı yemek üzereyim :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20190930_161649.jpg
    IMG_20190930_161649.jpg
    229.6 KB · Görüntüleme: 12
hocam bi kontrol edin şunu, alt yazı seçeneği ve çeviride Türkçe seçeneği mevcut..

Sayın ustam bu cihazın menü seçenekleri benimki ile çok farklı nedense.
Genel olarak ayarlamalar aynı.
Baska Bir şarj kontrol cihazı ile denedim durum yine aynı.
 
PV OFF değerinin 13.8 olduğundan eminseniz
LOAD OFF değeri kaç
LOAD ON değeri kaç

aküler dolduğunda, ekranda panel resmi ile akü resmi arasında ok simgesi, doluyor simgesi kayboluyor mu

aküleri bir birinden ayırarak her seferinde birini sisteme bağlayın, diğeri kenarda dursun, kaç voltta kesecek bakalım..
 
Ustam aküleri tek tek denedim sonuç yine aynı.
13.8 volta ayarlı evet.
13.8 volta gelince panel ile akü arasındaki ok yanıp sönmeyi bırakıyor.
Ama nasıl olursa 15.1 volta kadar yükseliyor.
İnvertör hata verip kendini kapatıyor.
 
Merhaba. Aslında tüm ömrü 60 amper, 12 volt sulu akü şarjıyla geçen birisi olarak ; bu akülerinizin amper * saat kapasitesinin çok sağlıklı bu kapasiteyi verebilmiş olduğunu mutlaka ölçmeniz (bu ölçüm akücülerde görev yapar/yapmaz şeklinde şönt bağlı dirençli özel ampermetrelerle çok eskiden beri yapılıyor.) gerekiyor Ama çok değerli ustam, bunun daha basit yolu da var, bunu ifade etmeye çalışayım; eğer 12 volt aküyle çalışan herhangi bir aracınız varsa üzerindeki aküyü indirip bu aküleri sırayla araçtaki akü yerine takıp marşı çalıştırın. Her 2 aküde de marşı tek bir çevirmeyle alacak mı veya marş motoru dönerken çok mu zorlanacak mı? Bunu bu testlerle mutlaka gözleyin. Akülerin bu kadar aşırı şarjlı gösterildiği gerçekten de doğru mudur? Bence bu doğru değildir, abartıdır, her 2 akünün de gözlerinde ayrı ayrı sıkıntıları var ve voltaj bu yüzden aniden yükseliyor, belki bu şarj akımı dijital ayarlanan şarj kontrol cihazını yanıltıyor, onun 13.80'li ayarını 15' lere kadar artırıp hatayla çıkartıyor. Önce bu testleri yapın, aküler marşı kolayca basarak kadar çok sağlam çıkarlarsa sn. hearthief'in sorduğu dijital ekrandaki bu değerlere de bakın. Ama bence akülerin her ikisinin de gözlerinde bazı iç sıkıntıları var, voltaj bu yüzden aniden aşırı şarj olmuş gibi birden yükselip hem reg. 'ü hem de sizi çok yanıltıyor. Ama bu bir test yapılıp bunun böyle olmadığı görülmeden kesin bir şey söylemek çok zordur. Akülerin olası iç sıkıntıları bizleri bazen oldukça yanıltır ve şaşırtabilir,

Bu sıkıntıların olası sebepleri; akülerin hem paralel bağlanması hem de jel (kuru) akü olmayıp sulu olmasıdır. Çünkü sulu olanlar derin deşarjlı olarak kullanılan solar/rüzgar türbini ve UPS sistemlerinde kullanılmaya hiç uygun değiller, bu tür sistemlerde mutlaka jel aküler kullanılmalıydı. Suluların kullanım ömürleri bazı edinilen tecrübelerle bu nedenle çok uzun olmuyor çünkü. Panelleri de aslında seri olarak birbirlerine bağlayıp solar reg.' nüz 12/24/48'e çok uygunsa 24 volt seri bağlı 2 akü sistemi ve 24 volt inverter sistemi, bu aküleri paralel olarak uzun vadede kullanmaktan çok daha iyi olurdu, kendi fikrime göre. Kolay gelsin.
 
hocam inverterün sağındaki panel yazan sigorta ne işe yarıyor ?
 
Merhaba. Aslında tüm ömrü 60 amper, 12 volt sulu akü şarjıyla geçen birisi olarak ; bu akülerinizin amper * saat kapasitesinin çok sağlıklı bu kapasiteyi verebilmiş olduğunu mutlaka ölçmeniz (bu ölçüm akücülerde görev yapar/yapmaz şeklinde şönt bağlı dirençli özel ampermetrelerle çok eskiden beri yapılıyor.) gerekiyor Ama çok değerli ustam, bunun daha basit yolu da var, bunu ifade etmeye çalışayım; eğer 12 volt aküyle çalışan herhangi bir aracınız varsa üzerindeki aküyü indirip bu aküleri sırayla araçtaki akü yerine takıp marşı çalıştırın. Her 2 aküde de marşı tek bir çevirmeyle alacak mı veya marş motoru dönerken çok mu zorlanacak mı? Bunu bu testlerle mutlaka gözleyin. Akülerin bu kadar aşırı şarjlı gösterildiği gerçekten de doğru mudur? Bence bu doğru değildir, abartıdır, her 2 akünün de gözlerinde ayrı ayrı sıkıntıları var ve voltaj bu yüzden aniden yükseliyor, belki bu şarj akımı dijital ayarlanan şarj kontrol cihazını yanıltıyor, onun 13.80'li ayarını 15' lere kadar artırıp hatayla çıkartıyor. Önce bu testleri yapın, aküler marşı kolayca basarak kadar çok sağlam çıkarlarsa sn. hearthief'in sorduğu dijital ekrandaki bu değerlere de bakın. Ama bence akülerin her ikisinin de gözlerinde bazı iç sıkıntıları var, voltaj bu yüzden aniden aşırı şarj olmuş gibi birden yükselip hem reg. 'ü hem de sizi çok yanıltıyor. Ama bu bir test yapılıp bunun böyle olmadığı görülmeden kesin bir şey söylemek çok zordur. Akülerin olası iç sıkıntıları bizleri bazen oldukça yanıltır ve şaşırtabilir,

Bu sıkıntıların olası sebepleri; akülerin hem paralel bağlanması hem de jel (kuru) akü olmayıp sulu olmasıdır. Çünkü sulu olanlar derin deşarjlı olarak kullanılan solar/rüzgar türbini ve UPS sistemlerinde kullanılmaya hiç uygun değiller, bu tür sistemlerde mutlaka jel aküler kullanılmalıydı. Suluların kullanım ömürleri bazı edinilen tecrübelerle bu nedenle çok uzun olmuyor çünkü. Panelleri de aslında seri olarak birbirlerine bağlayıp solar reg.' nüz 12/24/48'e çok uygunsa 24 volt seri bağlı 2 akü sistemi ve 24 volt inverter sistemi, bu aküleri paralel olarak uzun vadede kullanmaktan çok daha iyi olurdu, kendi fikrime göre. Kolay gelsin.
Sayın ustam bu kıymetli bilgiler için size çok teşekkür ederim.
Aküleri arabada test edip size bilgi vereceğim inşallah.

hocam inverterün sağındaki panel yazan sigorta ne işe yarıyor ?
Sayın ustam aküler bu yüksek voltaja dayanamıyor sanırsam 15 volt civarında iken kaynama sesi geliyor.
Birşey olur korkusuyla panelden gelen artı kabloyu sigortadan geçirdim.
Kaynama sesi gelince sigortayı kapatıyorum.
 
Sayın @binbaşı ustam.
Aküleri arabada test ettim çelik marka olan 60 ah akü Marşa hiç basmadı tık dedi sadece.
İnci marka olan 60 ah akü ise çok normal bir şekilde tek marş da çalıştırdı.
Şimdi bana öneriniz nedir ustam size zahmet veriyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,116
Mesajlar
933,272
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst