Solar Panel Sarj Kontrol Cihazı ile Akü Sarj Etme

Sizin için ekstra masraf olmazsa xl4016 modülü alarak 20 amper akünüz için 2-3 amper akım ayarı,
14.4 volt gerilim ayarı yaparak sorunsuz şekilde uzun zaman kullanabilirsiniz
 
Solar şarj kontrol cihazının akünüze göre aşırı şarj ve aşırı deşarj gerilimlerini (volt) belirlerseniz rahatça şarj edebilirsiniz. 18-20 volt adaptör bile kullanılabilir. Öncelikle aküyü artı eksiye dikkat ederek cihaza bağlayın. Cihaz çalışır hale gelecekrir. Sonra adaptör çıkışlarını şarj cihazının panel girişine artı eksiye dikkat ederek bağlamalısınız. Ayarlanan aşırı şarj voltajına kadar şarj edip, o noktaya ulaşınca cihaz gücü kesecektir.
Aynı olayı yaptım 15 volt 15 amperle basledim ama bi ay gecmeden adaptör yandı baska adapör taktım bı baktım adaptor kablosu asırı ıaınıyor akü bosta akünün invertörü soltum halde 15 volta geçirirsemvoltu 18 amper cekior akğde aynı amperi cekior bosta adaptör bozulunca akğ bitmiş am aneden bole fazla akım ceker
Sizin için ekstra masraf olmazsa xl4016 modülü alarak 20 amper akünüz için 2-3 amper akım ayarı,
14.4 volt gerilim ayarı yaparak sorunsuz şekilde uzun zaman kullanabilirsiniz
Akım ayatı sarj regülataörü nasıl yapıyor benim akü sarj için 15 volt 15 amperdaptör kullandım 15 volta getirince adaptorrun ayarını 18 ampere cıkıo adaptör ısınıyor
Pwm şarj kontrol cihazlarında akım sınırlama olayı yok.
Akü dolu olmuş boş olmuş pek fazla umrunda olmadan akım geldiği sürece aküye göndermeye devam ediyor.
Ama düzenli kullanım olursa şarj deşarj dengesi korunmaya çalışılırsa problem çıkmaz akü zarar görmez.
Adaptör akımı fzla ise zarar görürmü akü adaptör akımı sistemin yukume gore cekmez mi pwm de akü dolunca sarjı kesmiyor mu
Pwm şarj kontrol cihazı sadece gerilim yükseldiğinde akü zarar görmesin diye akımı kesiyor hiçbir şarj mantığı yok ne gerilim ayarı ne akım ayarı var.pwm olanda akü adaptörü kisadevre moduna sokma ihtimali var ama mppt olan olursa daha sağlıklı şarj etmek mumkun
Benm sarj regülatörü 15 volta cıkarırsam akım 18 ampere yulseliyo akünün cektiği neden acaba akümü sorunlu
 
Son düzenleme:
Merhaba konu açmayı bilmediğim için buraya yazıyorum
40v 10a iki adet panelim var paralel bağlı ,seri bağlı 2 adet araç aküsünü şarj ediyorum. Ne oluyorsa arada bir şarj cihazı voltajı 28.2 gösterirken akülerde 32v oluyor ve aküler kaynıyor. Panelden gelen kabloyu söküp tekrar taktığımda düzeliyor. 50a pwm ve 100a mppt şarj cihazı aldım ikisinin dede aynı sorunu yaşadım. 29v çıktığından paneli kesecek bir devre önerebilirmisiniz yada hayayı çözecek bir fikir
 
Şarj kontrol cihazının ayarlarında akü tipi tanımı var. Araç aküleri tanımlı olmayabilir. Kurşun tabanlı aküler kapasitelerinin onda biri akımla şarj edilmeleri gerekir. Fazlası aküde hasarlara sebep olur! Aküler birbirine eşit ve 100Ah ise toplamda 24 volt 100Ah akünüz olur. Bunuda en fazla 10A ile şarj etmeniz gerekir anlamındadır. Sulu araç aküleri solar sisteme uygun değildir! AGM akü olabilir. Akünün üzerinde yazılıysa şarj üst sınırını oradan, yoksa üreticisinin sayfasından öğrenip şarj kontrol cihazına ayarlayın. Solar şarj kontrol cihazında en azından kullandıklarımda akım ayarını bilmiyorum.
 
Merhaba konu açmayı bilmediğim için buraya yazıyorum
40v 10a iki adet panelim var paralel bağlı ,seri bağlı 2 adet araç aküsünü şarj ediyorum. Ne oluyorsa arada bir şarj cihazı voltajı 28.2 gösterirken akülerde 32v oluyor ve aküler kaynıyor. Panelden gelen kabloyu söküp tekrar taktığımda düzeliyor. 50a pwm ve 100a mppt şarj cihazı aldım ikisinin dede aynı sorunu yaşadım. 29v çıktığından paneli kesecek bir devre önerebilirmisiniz yada hayayı çözecek bir fikir
Şarj cihazlarının resimlerini eklermisin
 
Şarj cihazlarının resimlerini eklermisin
Şarj kontrol cihazının ayarlarında akü tipi tanımı var. Araç aküleri tanımlı olmayabilir. Kurşun tabanlı aküler kapasitelerinin onda biri akımla şarj edilmeleri gerekir. Fazlası aküde hasarlara sebep olur! Aküler birbirine eşit ve 100Ah ise toplamda 24 volt 100Ah akünüz olur. Bunuda en fazla 10A ile şarj etmeniz gerekir anlamındadır. Sulu araç aküleri solar sisteme uygun değildir! AGM akü olabilir. Akünün üzerinde yazılıysa şarj üst sınırını oradan, yoksa üreticisinin sayfasından öğrenip şarj kontrol cihazına ayarlayın. Solar şarj kontrol cihazında en azından kullandıklarımda akım ayarını bilmiyorum.
Solar şarj cihazlarında sınır yok kısa palsler halinde panelden gelen enerji direk aküye gidiyor. Pwm çalışma mantığı bu şekilde fakat benim sorunum kışında devam ediyor panel 40v 4a max enerji verebiliryor bu ayda
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2023-11-28-06-45-57-878_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_2023-11-28-06-45-57-878_com.whatsapp.jpg
    89.8 KB · Görüntüleme: 8
Bu arada akülerim 2 adet 75a seri ve 2adet 100a seri bağlı sonra bu grublar paralel bağlı. Aküler 2. El oto aküsü
IMG-20230913-WA0003.jpg

İki adet şarj cihazı ve Inverter
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20230913-WA0005.jpg
    IMG-20230913-WA0005.jpg
    94.9 KB · Görüntüleme: 1
  • IMG-20230913-WA0004.jpg
    IMG-20230913-WA0004.jpg
    86.9 KB · Görüntüleme: 2
Solar şarj işi sulu araba aküsü ile olsa da verimli olmaz. Birden fazla akü varsa eşdeğerde olmaları önerilir. Ayrıca kış aylarında panellerin güneş ışınları yüzeyine dik gelecek şekilde kuzey kısmı kaldırılmalıdır. Her halükarda kış aylarında güç üretimi dramatik şekilde düşecektir.
 
Solar şarj işi sulu araba aküsü ile olsa da verimli olmaz. Birden fazla akü varsa eşdeğerde olmaları önerilir. Ayrıca kış aylarında panellerin güneş ışınları yüzeyine dik gelecek şekilde kuzey kısmı kaldırılmalıdır. Her halükarda kış aylarında güç üretimi dramatik şekilde düşecektir.
Benim sorunum set değerini 28.2v ayarlıyorum şarj cihazı ekranında 28.2v yazıyor fakat aküler de 32v ölçüyorum ve aküler kaynıyor. Panel kablosunu söküp takarsam düzeliyor.Bir kaç gün sonra tekrar aynısı oluyor. İki farklı sarj cihazı aldım aynı sorunu yaşadım. Ben fazla şarjdan sorun yaşıyorum
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,170
Mesajlar
933,953
Kullanıcılar
453,298
Son üye
dragovip

Yeni konular

Geri
Üst