Suyun debisinin kontrolu

sn.gugulimanta,

Üçte bir oranında güç elde etmeniz türbin ve motor veriminden kaynaklanmış olabilir diye düşünüyorum...
 
Sayın tenvir.
Basit bir düzenek (türbin pelton diyelim ama kayıplar çok tabii)Ancak bir Ac Motoru Ac generatör olarak kullandığınızda Ac motor etiket değerleri vermiyor.Değişik güçte çeşitli büyüklüklerde motorlarla yaptığım denemelerden böyle bir (Yaklaşık üçte bir) değer çıkıyor.
Saygılar.

Fikirlerini paylaşan forum üyelerine teşekkürler.
 
Mekanik sistem güzel ama belli bi devirde sistem ayrı bi hattan beslenmeli sonrasında bu sistem paralellenmeli bence.yani suyun 3 te 2 si sabit 3 te 1 regülasyon kısmıyla kontro edilirse daha iyi olur burda türbin tipide önemli.koaygelsin.
 
Mekanik sistem güzel ama belli bi devirde sistem ayrı bi hattan beslenmeli sonrasında bu sistem paralellenmeli bence.yani suyun 3 te 2 si sabit 3 te 1 regülasyon kısmıyla kontro edilirse daha iyi olur burda türbin tipide önemli.koaygelsin.

sn eyupbakan
türbinler yüksüz çalıştığı vakit belli miktarda su harcarlar. suyun 3 te ikisini sabit kullanmaya kalkarsanız türbinin hangi devirde döneceği belli olmaz.burada asıl gaye türbinin devrini sabit tutabilmektir.bu yüzden suyun tamamı kontrol edilmesi gerekir. ama sisteme parelel bağlanacaksan regülatör gerekmeyebilir.
saygılar.
 
hız regülatörünü türbin ayar kanatçıklarını kontrol edecek şekilde düşünürseniz ve önüne türbinden önce sadece açma kapama işlemi için vana koyarsanız normal HES'lerdeki sistemi kurmuş olursunuz.
 
Selamun aleyküm

Vermiş olduğunuz hesapları inelemedim ama temel otomatik kontrol sistemlerindeki fiziksel hesaplar. Bu sistemi kurduktan sonra ince hesaplar için denemeler yapmalısınız veya bazı efektif hesapları dahil etmelisiniz. Ağırlıkları değiştirebilir yapmanız zaten tavsiye edilir. Ağırlıklı salınım kısmının devrini de değiştirilebilir yapabilirsiniz. https://www.kontrolkalemi.com/forum...53-alternatorde-devri-sabit-tutma/sayfa3.html konusunda belki fikir edinebilirsiniz.

Ayrıca kabaca aklıma geldiğinden yazmak istedim. Hız km lerindeki hız ibreleri alt kısımdaki bağlantısız döner kısım hızlandıkça bağlı olduğu yayı gererek hız artışını gösterecek şekilde hareket eder. Buradaki bir manyetik etki artışı sonucu olmalı. Belki kelebek vananın açma kapaması için direk kullanılabilir. Tabi sitem ekipmanı kaliteli vb tasarım esasları ile düşünülmeli. Bu sistem uygun olur mu incelemek lazım ama yayın gerginliği değiştirilebilir olması ile direk bir ayara sahip olur.
Linkteki konuda otomatik manuel varyatörlerden sonsuz dişlilere birçok konu ele alındı. Dilediğiniz gibi buradan ya da istediğiniz bir başlıkla konu açarak oradan incelememize imkan verebilirsiniz. Bizleri de davet edersiniz inşAllah.
Başarılar dilerim.
 
Sayın mckayrak ın görsel güzel paylaşımı inceleyemesek de görsel olarak güzellikler taşımakta.
Sayın gugulimonta hesaplarınıza kabaca baktım. Merkezkaç kuvvetini 183.50226N (küsüratı devam ettirmiyorum) çıktı. Yalnız w=2pi/n gibi bir formül kısmı var. n bölüme geçemez. w=2*pi*r*n/60 n saniyedeki devir olursa formülde 60 a bölünmez.

Kuvvet aktarımının başlangıçı için açının nereyi ifade ettiğini vermediğinizden o kısımdan yola çıkamadık. Ağırlıkların bağlı olduğu kol yukarıda eğiliyor ve başka bir kol ile üst şapkaya bağlanıyor. Bu kolun eğilmesinin moment hesabında birşey değiştirmediğini eğilme noktasının dönme noktaı olmasından anlamışsınızdır. Yalnız F(üssü)=2*F(t)*cos 30 yazmışsınız. Parantes içinde yazılanların üst tırnak ve alt simge olduğunu anlıyorsunuzdur. Bu formül yanlış. O kısımda bu şekilde kuvvet aktarımı olmaz.

Burada katı hal kuvvet aktarımı olduğu için şapka kuvveti direk F(t) ye eşittir. Direk denemez çünkü F(t) kuvveti kolun kısa eğik kısmının açısının cos ile çarpılmalıdır. Bu açı hemen x ekseninin eksi kısım devamı diyebildiğimiz doğrultu ile olan açısıdır.

Resimde açıların açıkça belirtilmediğini ifade eder; anlatmak istediğimiz anlaşılmışsa hesabınızı düzeltebilirsiniz.

Başarılar dileriz.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,073
Mesajlar
932,797
Kullanıcılar
453,068
Son üye
Mustafa6173

Yeni konular

Geri
Üst