Tek inverter ile birden fazla motor

Iki secenek var bu durumda.
1- Motorlarımız hepsi birebir aynı ise: Motor guclerinin toplamı kadar (ornegin 5adet 11.5kw motor yani 75kw sürücü olabilir) sürücü kullanman gerekecek. Sürücünün çımışına bir adet motor çıkış şok bobini kullanmanı öneririm. Kontaktör kesinlikle kullanma. MŞB den sonra motor akımları kadar termik kullanman gerkiyor mutlaka. ABB kullanmadıgım icin bilmiyorum ama Siemens sinamicslerde motor sayısını girebildiğin parametre var. Eğer parametre yoksa motor plakasına akım için ve güç için toplamlarını yazman yeterli. 36 Adet 2.2 kw motoru sürmüştüm 2 sürücüyle MAster-Slave şeklinde bir projede.. Yüzlercesini yaptık bu şekilde. Vinç uygulamalarında sıkça kullanılır.

2- Eğer motor tipleri farklıysa : Sürücü çıkışına kontaktörler kullanmalısınç Tabii termikte gerekli. Hangi motor çalışacaksa o kontaktçr kapanır diğerleri açar.
 
Bu uygulamanın yapıldığı pek çok makinam var.En dikkat edilecek husus bağlı motorların toplam akımının (gücün değil)invertör çıkış akımını aşmamasıdır.Belirleyici olan güçten ziyade akımdır.Küçük güçlü motorların verimi büyüklere kıyasla düşük olduğundan akıma dikkat etmek gerekir.
Motorlara koruma şalteri takılması önerilir.Aksi durumda birindeki arıza yüzünden invertör arızaya geçecektir.
Motor koruma şalterleri 50Hz 'de sorun çıkarmazken düşük frekans yüksek tork gereken uygulamalarda hatalı açma yapabilmektedir.
 
Her motor için ayrı kontaktör kullanabilirsiniz ama, kontaktörler devreye gırmeden ınvertör calısmamalıdır, yani önce kontaktöer veya kontaktörler cekecek, sonra ınvertör devreye gırecekdır.
İyi calısmalar,,

Benzer uygulamada ben devreye aldım aynen dediğiniz gibi kontaktör ve drive a aynı anda çıkış verildiğinde sistem arızaya geçiyordu. Bende PLC den önce kontaktöre 300ms(TON delay) sonra drive'a yol verdim sistem çalışıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,756
Kullanıcılar
452,706
Son üye
nurbay aktaş

Yeni konular

Geri
Üst