Teknik öğretmenlerin mühendisliğe geçişi

bLAckMamBa

Profesyonel Üye
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
604
Puanları
266
Arkadaşlar merhaba,
Biliyorsunuz teknik öğretmenlerin mühendisliğe geçişleri için sınav yapılacak. Ben bir mühendis olarak herkes gibi karşı çıkmıyorum. Hakeden varsa hakkını vererek mühendisliğe geçer.

ösym nin sitesinde örnek sorular açıkça belirtiliyor.
http://www.osym.gov.tr/dosya/1-69218/h/muhendislik-tamamlama.pdf

Lakin sınav soruları böle olacak ve fazla lafa gerek yok aslında. Konuşsam çok şey söylerim ama şu anda diyeceğim tek şey aramıza hoşgeldiniz...
 
Ben bu sene teknik öğretmen olarak mezun oldum.
Şunu belirtmek gerek o giriş sınavını geçen herkes mühendis olmuyor.
Açıkcası bende istemem önüne gelenin mühendis olmasını, hakkını vererek olabiliyorsa olsun.
Mühendislerde hakkını vererek öğretmenlik yapabiliyorsa ne ala
 
Ben bu sene teknik öğretmen olarak mezun oldum.
Şunu belirtmek gerek o giriş sınavını geçen herkes mühendis olmuyor.
Açıkcası bende istemem önüne gelenin mühendis olmasını, hakkını vererek olabiliyorsa olsun.
Mühendislerde hakkını vererek öğretmenlik yapabiliyorsa ne ala
O sınavdan sonra ne gibi bir prosedür uygulanıyor ben bilmiyorum da
ayrıca mühendisler de hakkını vererek öğretmen oluyorsa ne ala lafınızdan anladığım mühendislerde öğretmenlik yapıyor sanırım? tanıdığım hiç kimse böyle değil de.
 
Benim size laf yetiştirmek haddime değil.
Prosedürün ne olduğunu anlamadan niye yorum yapıyorsunuz?
 
Ya ben anlamıyorum ne zaman normal bir soru sorsam üyeler hep birşeyler çıkarıyor cümleden. Laf yetiştirme derdinde değilim ben prosedürün ne olduğunu sordum. Şöle şöle oluyor ondan sonra mühendis olabiliyorlar deseniz hiç bir sorun olmayacak ancak sizin verdiğiniz cevap tepkinizi ortaya koyuyor. Sınavın adı "mühendislik tamamlama" olunca bu sınavdan sonra başarılı olanlar mühendis olacak cümlesini sadece benim kuracağımı zannetmiyorum.
 
Benim anladığım artık teknik öğretmen ve mühendis ayrımının yapılmaması gerektiği, belki bir dönem böyle bir ayrım gerekliydi ancak artık anlamsız tümünü mühendislik altında toplayıp öğretmenlik yapmak isteyenlerin ise enformasyonla öğretmenliğe devam etmeleri mantıklı geliyor bana. Sonuçta adamlar mühendislik dersleri görüyorlar hatta Türkiye şartlarında bizden daha mühendisler bile diyebilirim çünkü öğrendiğimiz teorik bilgiyi uygulayabileceğimiz iş imkanları kısıtlı bu yüzden pratiğe yönelik dersler görmek avantaj bence. Üniversite puanları arasındaki farkları da ben takmıyorum çünkü o açıdan baktığımızda ben gaziliyim diye odtülüden daha az mühendis veya ben kırıkkale üniversiteliden daha fazla mühendis değilim bu üniversiteler arasında da puan farkı var ama her üçüde aynı yetkilere sahip. Benim asıl zoruma giden mühendis tekniker her neyse bu ülkede hakkettiği değeri görmemesi. Yüksek bir not ortalamasıyla mezun olan şu an tecrübeli mühendis arkadaşım it gibi çalışıp üç kuruş alıyor ve en ufak krizde işten atılması işten bile değil. Bunlara bir çözüm bulmalıyız asıl, yoksa sizlerde biliyorsunuz ki mühendis olmanında piyasada bir değeri yok. Ben resmi kurumdayım şimdi tuzum kuru belki nispeten ama herkes de resmi kurumlarda çalışma imkanı bulamıyor ki.
 
Benim anladığım artık teknik öğretmen ve mühendis ayrımının yapılmaması gerektiği, belki bir dönem böyle bir ayrım gerekliydi ancak artık anlamsız tümünü mühendislik altında toplayıp öğretmenlik yapmak isteyenlerin ise enformasyonla öğretmenliğe devam etmeleri mantıklı geliyor bana. Sonuçta adamlar mühendislik dersleri görüyorlar hatta Türkiye şartlarında bizden daha mühendisler bile diyebilirim çünkü öğrendiğimiz teorik bilgiyi uygulayabileceğimiz iş imkanları kısıtlı bu yüzden pratiğe yönelik dersler görmek avantaj bence. Üniversite puanları arasındaki farkları da ben takmıyorum çünkü o açıdan baktığımızda ben gaziliyim diye odtülüden daha az mühendis veya ben kırıkkale üniversiteliden daha fazla mühendis değilim bu üniversiteler arasında da puan farkı var ama her üçüde aynı yetkilere sahip. Benim asıl zoruma giden mühendis tekniker her neyse bu ülkede hakkettiği değeri görmemesi. Yüksek bir not ortalamasıyla mezun olan şu an tecrübeli mühendis arkadaşım it gibi çalışıp üç kuruş alıyor ve en ufak krizde işten atılması işten bile değil. Bunlara bir çözüm bulmalıyız asıl, yoksa sizlerde biliyorsunuz ki mühendis olmanında piyasada bir değeri yok. Ben resmi kurumdayım şimdi tuzum kuru belki nispeten ama herkes de resmi kurumlarda çalışma imkanı bulamıyor ki.

Sizin dediğinize bakarsak MYO larda teknik eğitim fakültesindende müh. fakültesindende daha fazla pratik bilgi veriliyor.O zaman MYO mezunlarınada 2 dönem MATEMATİK TAMAMLAMA eğitimi yapılsın ve onlarada mühendislik yolu açılsın.
 
Şunu belitrmekte fayda var;
Teknik eğitimin yolu molu açılmıyor, yıllardır siyasi nedenlerle uygulanmayan yasa, var olan yasa uygulanıyor


Artı alınmış olan eğitime bakacak olursak birbirimizi kandırmayalım.
Kendimizi övmek adına yok müh. de çok iyi eğitim veriyorlar. TEF de uygulamalı eğitim çok iyi gibi.
Mühendislikde de teknik eğitimde de verilen eğitim (türkiye şartlarında)belli
 
Kim ne derse desin, mühendislik alanında laboratuvar ve teorik bilgi teknik altyapısı en iyi olan İTÜ'dür.

Kapatılan Teknik Eğitim Fakülteleri arasında da Gazi Üni. mükemmeldir. İstisnasız her dersin lab sınıfı vardır. Uygulamalar en üst düzeydedir. Fiziki altyapısı bakımından Türkiye'de mühendislikler arasında bile en ön sıralardadır. Mesleki ve Teknik Okullarda okutulan derslerin %90'ının kitap yazarları bu fakültededir.

Teknik imkanlar iyi olsa bile mezunlar arasında mutlaka bireysel farklılıklar vardır. Ama yetişmiş kalifiye teknik personel bu okullardan mezun olmuştur.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,733
Mesajlar
929,334
Kullanıcılar
452,452
Son üye
dkaplanoglu

Yeni konular

Geri
Üst