Merhaba.Bir teknik öğretmen,herhangi bir mühendisle ayni branşta bile olsa,bir mühendisin kendi prespektifinden bakıp da gördüğü gibi,ne yeni gelişen teknolojik hayata,ne teknik gelişmelere,ne de kendi vizyonunundaki değişimlerin farkındalığını tam olarak ayni bakış açısından da hiçbir şekilde göremez diye düşünüyorum.Bir mühendis unvanını aldığınızda (Öğretmenliğin de günümüzde en cazip ve popülaritesi de hala ayni şekilde devam etmekte olan bir meslek olduğunu bir an için bile hiç unutmadan) hayata bakış açınız,vizyonunuz,analitik çözüm yolunuz,siz farkında bile olmadan, çok fazla değişir aslına bakarsanız.Tüm dünyaya başka,farklı bir çerçeveden mutlaka bakarsınız.Ancak bunu sakın kimseleri beğenmeme,hep tepeden bakma,çok gururlu olma gibi (Tevazu göstermeme),psikolojik bir üstünlük açısından da yorumladığımı sanmayın sakın.Sadece dünya görüşü,tekniğe,insan kaynaklarına,memleket meselelerine,global sorunlara,kritik insani sorunlara,dünya sistemine,gelecek kuşaklara,dünya kaynaklarına,vb. son derecede göz önünde bulundurulması gerekli olduğu gibi bakabilmesinde ve ayrıca çok hayati olan konulara bakışındaki bu mantık süzgeci çok fazla değişir.Bakın,bir öğretmen,devletteki avantajlı kadrosu,ücretli saatleri ile,özelde çalışan sıradan bir mühendisten bile,yerine göre daha fazla maaş bile alabilir,bu da aslında asıl konumuz ile şimdilik hiç ilgili olmayacaktır.
Asıl önemli olan,öğretmenlikten müh.liğe geçişin,bu payenin alınmasının,gelecekteki artıları (Alacağı maaşı tamamen bunun dışında tutarak),kendi kişisel gelişimine,(Toplumda farklı bir statü kazanımını da bu noktada yok varsayıp) olmazsa olmaz neler katabildiği,kendini toplumun içinde,kendini teknik elemanlar sınıfının daha iyilerinden biri olarak görebilme erdemine erişebilmesinin farkındalığına varabilmesine,grup çalışması yapmaya,kişisel ve grupsal sorunları çözebilmede de,daha bilinçli olarak bir çözüm yolunda işe başlayabilmesine,toplum problemlerini tam bir tim çalışması yaparak mükemmel çözebilmesine,hatta en yapılamaz projeler de diyebileceğimiz ve aslında çok da fazla önemsemediğimiz,ancak geleceğe yönelik bir bilim-kurgu diye nitelendirip de önemseyip önemsememekte de tereddütte kalabildiğimiz,çok daha büyük projelere,çözümlere imza atabilmesine,bir mühendisin işinin,sadece "işi yapmak değil,ama en ekonomik yoldan bunu yapabilmek" olduğunun bilincinde,becerisinde olabilmesinin de gerekliliğini en iyi şekilde farkedebilmesine,en başta kendi kendisiyle barışık,sonra da tüm toplum bütünüyle barışık ve bütünleşmiş olarak ortak bir paydaya varabilmeyi de çok kolaylaştırdığına tam inanması gerekiyor.
İşte benim,teknik öğretmenlikten mühendisliğe geçen bir toplum bireyinden,yani tam teşekküllü bir teknik öğretmenden tam olarak da beklentilerim ve olabilmesini isteyip de ümit edebildiğim ideal beklentilerim bunlardan ibarettir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
Asıl önemli olan,öğretmenlikten müh.liğe geçişin,bu payenin alınmasının,gelecekteki artıları (Alacağı maaşı tamamen bunun dışında tutarak),kendi kişisel gelişimine,(Toplumda farklı bir statü kazanımını da bu noktada yok varsayıp) olmazsa olmaz neler katabildiği,kendini toplumun içinde,kendini teknik elemanlar sınıfının daha iyilerinden biri olarak görebilme erdemine erişebilmesinin farkındalığına varabilmesine,grup çalışması yapmaya,kişisel ve grupsal sorunları çözebilmede de,daha bilinçli olarak bir çözüm yolunda işe başlayabilmesine,toplum problemlerini tam bir tim çalışması yaparak mükemmel çözebilmesine,hatta en yapılamaz projeler de diyebileceğimiz ve aslında çok da fazla önemsemediğimiz,ancak geleceğe yönelik bir bilim-kurgu diye nitelendirip de önemseyip önemsememekte de tereddütte kalabildiğimiz,çok daha büyük projelere,çözümlere imza atabilmesine,bir mühendisin işinin,sadece "işi yapmak değil,ama en ekonomik yoldan bunu yapabilmek" olduğunun bilincinde,becerisinde olabilmesinin de gerekliliğini en iyi şekilde farkedebilmesine,en başta kendi kendisiyle barışık,sonra da tüm toplum bütünüyle barışık ve bütünleşmiş olarak ortak bir paydaya varabilmeyi de çok kolaylaştırdığına tam inanması gerekiyor.
İşte benim,teknik öğretmenlikten mühendisliğe geçen bir toplum bireyinden,yani tam teşekküllü bir teknik öğretmenden tam olarak da beklentilerim ve olabilmesini isteyip de ümit edebildiğim ideal beklentilerim bunlardan ibarettir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
Son düzenleme: