Teknik öğretmenlerin mühendisliğe geçişi

Kimse kıvırmasın bu ülkede mühendisle teknik öğretmen araasındaki fark bir kağıt parçası kadardır.o eksiğide tamamlayınca hiçbir fark kalmıyacak aslında çoğu iş verene göre teknık öğretmenlık kokenlıler avantajlı olacaklar(acaba neden??).

o yüzden kendınızı hayal alemınızde yarattığını o eşsiz bakış açınız vs.ile kandırmayı bırakıp gerçek dünyaya donun.Az sayılmayacak bır iş tecrubesi göstermıştir ki korkuyorsunuz(tabiki kendini yetiştirmiş mühendis arkadaşların hiç umurunda bile değil bu mevzu).Özel sektör iş yapabilme kapasitenize bakar ve Allah ne verdiyse yüklerler siz kaldırdıkça biraz daha yüklerler ve kazandırdığınız para diplomanızdan daha önemli olmaya başladığında diplomanın bir önemı kalmaz.

Bu noktada teknık öğretmenın sıkıntısı en azından eşit şartlarda başlamak bu sıkıntıyı çekmeye.Zaten bu şansı yakalayan ve çalışanlarına bu perspektifle bakan bir firmada o büyük mühendislik diplomanızın tuvalet kağıdından farkı kalmaz...

Mühendislik diploması değil,insan önce kendini yetiştirecek iş hayatı konusunda!
2 tür okul vardır,1-Hayat üniversitesi (Yani hayatın ta kendisi) 2-Diploma üniversitesi
Yani yalnız diploma almak için çabalarsan,hayatta tabiki başarısız olursun,2 günde kapının önüne şutlanırsın!

Yoksa tüm diplomalar bana göre,bir Oxford mezunu olsan bile basit bir kağıt parçasıdır neticede sevgili arkadaşım,aslolan insanın kendisidir,kendini yetiştirmediysen bu iş yerinde de,hayatta da birşey ifade etmez,ben asıl bunu açıklamaya çalıştım,ama siz yanlış ve uygunsuz olan taraflara çekip durmuşsunuz.Teknik öğretmenin de,meslek lisesi mezununun da müh.liğe geçişi olabilir,ama kendini yetiştirmemişse,pratik ve teoriye tam hakim değilse,işin erbabı değilse,Nuh değil peygamber olsa bile hayatta da hiçbir şey yapamaz,başarılı da olamaz,ondan başarı da beklenemez.Sonuç bu..Bunun tartışılacak hiçbir yanı yoktur...Her meslekteki alt kademeden bir üst kademeye geçişte de aynisi geçerlidir.Yani bu durum belirli meslek grupları için de söylenemez.Gerçekler böyle maalesef..
 
kabalık maksatlı söylemediğimi biliyorsunuz.ilk cümleme istinaden yazdım.Siz şimdi özel dertlerini paylaşıyorsunz.benim burada bahsettiğim konu şu ve şimdi size bir soru sormak istiyorum:
bir zaman çocuk teknik egitimden mezun oluyor.kpss olayı ve senede 3-4 kişi ataması oldugundan dolayı ataması gerçekleşmiyor.ümidini kesiyor diyor ki en azından bir fabrikaya girim aldığım belli olur giriş çıkışım belli olur diye.size karşılayanlardan şu yanıtı alıyorsunuz; biz sizi işe alamayız.neden diye soruyorsunuz.şimi kardeşim bak diyor,şimdi sizi işe aldık diyelim bir zaman sonra muhendislerle aranızda çekememezlik başlicak,sorunlar çıkıcak diyor.ordan da ümidi kesiyorsunuz ne yapcam diye kara kara düşünüyorsunuz.
siz ne yapardınız?
Ben teknik öğretmen arkadaşları anlıyorum ya da en azından anlamaya çalışıyorum ; anlatmak istediğim şu yalnız ; eğer ülkede hakkkaniyetsizlik olan mevzular varsa ve adalet dağıtılacaksa bu konuda herkes de bundan payını almalıdır ; adalet gramla dağıtılıp bitecek bir şey değildir ; teknik öğretmeni de ; işçi mühendisi de falanı da filanıda herkes bundan payını almalıdır ; işçi mühendislikde benim özel derdim değil ; türkiyedeki binlerce benim gibi arkadaşımın derdidir ; özel derdimle kimsenin kafasını ütülüyor değilim.
 
Ben teknik öğretmen arkadaşları anlıyorum ya da en azından anlamaya açlışıyorum ; anlatmak istediğim şu yalnız ; eğer ülkede hakkkaniyetsizlik olan mevzular varsa ve adalet dağıtılacaksa bu konuda herkes de bundan payını almalıdır ; adalet gramla dağıtılıp bitecek bir şey değildir ; teknik öğretmeni de ; işçi mühendisi de falanı da filanıda herkes bundan payını almalıdır ; işçi mühendislikde benim özel derdim değil ; türkiyedeki binlerce benim gibi arkadaşımın derdidir ; özel derdimle kimsenin kafasını ütülüyor değilim.

estagfirullah. ama bakın soruma hala cevap alamıyorum.mesele burda işte
 
Neyse efendim hayırlı geceler ; fikir telakkisi için teşekkürler :)
 
Mühendislik diploması değil,insan önce kendini yetiştirecek iş hayatı konusunda!
2 tür okul vardır,1-Hayat üniversitesi (Yani hayatın ta kendisi) 2-Diploma üniversitesi
Yani yalnız diploma almak için çabalarsan,hayatta tabiki başarısız olursun,2 günde kapının önüne şutlanırsın!

Yoksa tüm diplomalar bana göre,bir Oxford mezunu olsan bile basit bir kağıt parçasıdır neticede sevgili arkadaşım,aslolan insanın kendisidir,kendini yetiştirmediysen bu iş yerinde de,hayatta da birşey ifade etmez,ben asıl bunu açıklamaya çalıştım,ama siz yanlış ve uygunsuz olan taraflara çekip durmuşsunuz.Teknik öğretmenin de,meslek lisesi mezununun da müh.liğe geçişi olabilir,ama kendini yetiştirmemişse,pratik ve teoriye tam hakim değilse,işin erbabı değilse,Nuh değil peygamber olsa bile hayatta da hiçbir şey yapamaz,başarılı da olamaz,ondan başarı da beklenemez.Sonuç bu..Bunun tartışılacak hiçbir yanı yoktur...Her meslekteki alt kademeden bir üst kademeye geçişte de aynisi geçerlidir.Yani bu durum belirli meslek grupları için de söylenemez.Gerçekler böyle maalesef..


Arkadaslar bu konuda edilen onca laftan sozden sonra hicbir sonuca varamiyoruz farkindamisiniz.

Yeterince empati yapmiyoruz yada egolarimiza yeniliyoruz.Sadece acik yurekli olalim lisede bu meslegin egitimini almis ve universite sinavindada yeterince basarili olmus birinin ozel ve kamu sektorunde sikintilarla karsilasmasi benim derdim.

Muhendisler acisindan gordugum ise daha uzucu aslinda mezuniyet sonrasinda en az 1-2 yil piyasada eziliyosunuz cunku ozel sektorun beklentilerine cevap veremiyosunuz ki buda sizin sucunuz degil.Ancak en azindan sizin kendinizi gelistirmeniz icin imkanlar veriliyor en azindan imtiyaz veriliyor ve ennn azindan muh dipomasi varsa altyapiya yada yeteneklere bakmadan yonetici yada yonetici adayi muamelsi goruyorsunuz.

Kendi adima tek beklentim ulkenin en kotu uni.den mezun muh arkadasla en azindan esit sartlarda baslansin is hayatina.

Alaninda daha yetkinlik kazanmamis insanlar bir baskasinin mesleki yeterliligini sorgulama hakkini kendinde bulamaz boylece.

Buda malesef Yetki sorununa takilip kaliyor.DAha lise 2 de iken tesisat projesi ciziyorduk.Uniden mezun olup bir proje cizsem gidip o projeyi hayatinda proj cizmemis birine imzalatmadan uygulayamiyosun.

Arkadaslar gerek muhendis gerek teknik ogretmen bir cok kisiyle calisma firsatim oldu.Diploma demek kaliteli insan demek degil.Alaninda uzman ve yetkin bir insan demekte degil.Teknik ogretmen olarak meslegimi rahatca yapabilecegime inansam bu sinav girmeye tenezzul etmem bile.Ancak sartlar bu malesef.

Simdi isi gucu birakip bir sene daha okul okuyacaz...
 
arkadaşlar ben 2001 marmara tef mezunuyum. yaklaşık 11-12 yıldır çalışıyorum bayada tecrübe yaptım. iş hayatında bir yerlere gelebilmek için çok çalıştım, çok uğraştım. şu anda özel bir şirkette proje müdürlüğü yapmaktayım. evet piyasada malesef bir mühendis , teknik öğretmen adaletsizliği var ama çalışarak bunu ortadan kaldırmak sizin elinizde. artık hiç bir işveren bu mühendis deyipde bol maaş vermiyor. şimdi bu mühendislik tamamlama sınavlarına bende katılacağım. işimden gayet memnunum ama olursa mühendislik bürosu açmayı düşünüyorum. şimdiye kadar kendi işimi yapmamamın nedeni sadece imza yetkisinden dolayı.
 
Yapılması gereken bence en mantıklı durum ; teknik eğitim ve mühendislik arasındaki fark derslerinin alınmasıyla teknik öğretmen arkadaşlarında mühendis olma hakkını kazanmasıdır ki zaten uygulama da bu yönde olacak ; biz o konuları biliyoruz zaten gerek yok demek abesle iştigaldir bence kusura bakmasın biz istemezük öyle şey diyenler . Çoğu arkadaşın söylediği gibi alınan eğitim bir çok noktada aynı . Empati yapmıyorsun diyen arkadaşlara EMO nun bu olaya hepden karşı olduğunuda hatırlatırım ben gayet mantıklı ve empatik düşünüyorum.
 
Kimse kıvırmasın bu ülkede mühendisle teknik öğretmen araasındaki fark bir kağıt parçası kadardır.o eksiğide tamamlayınca hiçbir fark kalmıyacak aslında çoğu iş verene göre teknık öğretmenlık kokenlıler avantajlı olacaklar(acaba neden??).

o yüzden kendınızı hayal alemınızde yarattığını o eşsiz bakış açınız vs.ile kandırmayı bırakıp gerçek dünyaya donun.Az sayılmayacak bır iş tecrubesi göstermıştir ki korkuyorsunuz(tabiki kendini yetiştirmiş mühendis arkadaşların hiç umurunda bile değil bu mevzu).Özel sektör iş yapabilme kapasitenize bakar ve Allah ne verdiyse yüklerler siz kaldırdıkça biraz daha yüklerler ve kazandırdığınız para diplomanızdan daha önemli olmaya başladığında diplomanın bir önemı kalmaz.

Bu noktada teknık öğretmenın sıkıntısı en azından eşit şartlarda başlamak bu sıkıntıyı çekmeye.Zaten bu şansı yakalayan ve çalışanlarına bu perspektifle bakan bir firmada o büyük mühendislik diplomanızın tuvalet kağıdından farkı kalmaz...

Benim öğrenim hayatım;
lise:anadolu teknik lisesi elektrik bölümü
MYO:Kocaeli MYO endüstriyel otomasyon
Fakülte:Cü Elektrik-elektronik müh.

Yani ben bir teknik öğretmen mühendisine göre (nasıl bir tabir olduysa artık) daha avantajlı olurum.Ama bu durum benim umrumda sebebi kendimi geliştirmem yada geliştirmemem değil.

Tamam haklısınız meslek liselerinin puan kesilmesi bir haksızlıktı.Ben o yüzden hiç öss ye çalışmadım.Dedim kendi kendime öss de engelliyolarsa bende myo ya giderim ordan dgs ile paşa paşa geçerim müh. fakültesine.Öyle de yaptım allahın izni ile bu haftada mezun olucam inşallah.

Yani o dönem meslek lisesinden MYO lara öss puansız direk gidilebiliyorken ve DGS gibi bir sınav varken.Amannnn 2 yıl myo okucan sonra DGS yi kazanabilcez mi kazanamıcaz mı belli değil diyip öss den teknik öğretmenliğe giderek (ki o zaman da belliydi teknik öğretmen atanma sıkıntısı oldugu) atanamadıktan sonra hiç kusura bakmayın hakkınız yok mühendis olmaya.Biz bilmiyomuyduk öss ye hazırlanıp teknik ögretmen olmayı.Benim arkadaşım myo yu benle beraber bitirdi 3 kere dgs ye girdi bu son dgs de anca kazandı müh. fak.O çocuk öss den teknik ögretmenliğe gitseydi şimdi mezundu 5 yılı heba oldu (2 myo+3dgs)müh. fak kazanabilmek için.Böyle bir adalet olamaz.
 
Önemli olan kredi mi sanıyorsunuz?Sorunda bu zaten.Türkiyede teorik bilgi bir işe yaramıyor pek fazla iş sahasında.Önemli olan pratik bilgi.Bir asenkron motor nasıl çalışır bunu bilmek yaramıyor türkiye de.Bir asenkron motor nasıl tamir edilir bunu bilmek lazım.Ben MYO mezunuyum ve yaklaşık 5-6 gün sonrada mühendis olucam inş.Fakat myo da ögrendiğim teorik bilgi üstüne hiç bişey katamadım hatta biraz daha köreldim.Dünya kredi alıyoz ama ugraştıgımız şeyler türev-integral manyetik alan cart curt.Sahada kullanamayacağımız şeyler.


sen emin ol aldığın o derslerin hiç biri boşa değil. hatta öyle bir işine yarıyor ki... ben gördüğüm elektromanyetik alan teorisinden sinyal derslerinden kontrol derslerinden mikroişlemci derslerinden okadar fayda sağlıyorum ki. sen meseleye cart curt diye bakarsan kaybedersin dostum. o aldığın derslerin emin ol sana çok faydası olacak. bunu zamanla göreceksin..
 
Bir mühendiste tekniker de işini bildikten sonra arada ne çatışma olur ne de başka birşey. Teknikerle mühendis ortak yaşam alanına sahip iki meslek dalı. Mutualizm diyelim biz buna. Ne teknikersiz mühendis olur nede mühendissiz tekniker. Bence birbirini tamamlayan unsurlar bunlar. Ben bir mühendis olarak kesinlikle bir teknikerle ast üst ilişkisine girmem. Çünkü o insan sizin eliniz ayağınız oluyor. Yeri geldiğinde tecrübesinden ve el becerisinden yararlandığınız arkadaşınız, yeri geldiğinde başınıza bir iş geldiğinde yanınızda ve arkanızda dik duran bir dost, yeri geldiğinde eksiklerinizi tamamladığınız bir bilgi bankası... İki meslek grubuda azami şekilde birbirlerinden faydalanmayı ve kendi eksiklerini tamamlamayı bilmelidir. Hiçbir mühendiste yeni mezun olduğunda, bir tekniker kadar pratik yapma ve uygulama becerisine sahip değildir bence kimse kimseyi kandırmasın.(istisnalar kaideyi bozmaz..) Okullarda aldığımız eğitim ortada. Bizde okuldan ilk çıktığımızda sudan çıkmış balık gibiydik. Ama birlikte çalıştığımız tekniker arkadaşlarla iyi diyalog kurmak suretiyle, kendi altyapımızı da dahil ederek, öğrendiklerimizle geliştirdik kendimizi. Hem onların saygısını kazandık hemde kendimizi geliştirdik.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,170
Mesajlar
933,953
Kullanıcılar
453,298
Son üye
dragovip

Yeni konular

Geri
Üst