termik ayarı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
mehmet 95 e katılıyorum burdakilerin bilgisini denemek yerine ;bilgi alışverişi yapsanız daha iyi olur.
 
arkadşlar ben sürekli büyük güçlü motorlar bunların panoları ve baglantılarını yapıyorum,fakat hassas ayarlar yaptığımda motorun bazen tam yüke gelmeden bazende yükte çalıştıgı durumlarda,yükün çok az artması termiğin atmasına motorun durmasına ve çalıştıgı sistemi devre dışı bırakıp uzun süre sistemin tekrar toplanması için zaman kaybına yol açıyor,bazende motorun yükte iken çektiği akıma bakarak termik ayarını yaptığımda motor yanabiliyor,tabi şu da var bu benim sadece termik ayarını tam olarak yapamadığımda nı kaynaklanıyor hayır,benim tebrik ettiğim arkadaşım motor yanma sebeplerinin sadece termik ayarınla alakalı olmadığınıda açıklamış,aslına bakarsanız ben bu soruyu sorarken bilmediğim için değil,bildiklerimin doğruluğunu bilemediklerim varsada onları ögrenmek için sormuştum,bu yüzden hatalıysam özürdülerim,siz burası bilgi ve paylasım formu demişsiniz farklı bir şey mi yaptım:)
 
Termiklerin çalışma eğrisine bakarsak,faaliyete geçme değerinin 1,1*In değerine asimtot olduğunu
görürüz.Bu,nominal değerine ayarlanmış termiğin,% 10 fazlası akım geçmeye başladıktan sonra,
akımın katına bağlı zamanda açacağını ifade eder.Açma süresine müdahale etmek istiyor isek,termi-
ğin calışma sınıfını (Clas 10/A,Clas 10,Clas 20, vs)ayrıca belirlememiz gerekir.Piyasada satılan ter-
mikler,genelde Clas 10 termikler olup,4-10 saniye arasında açan termiklerdir.Doğru seçilen termi-
ğin bağlı olduğu motorların,normal olarak yanmaması gerekir.Bence de,foruma katılmanın gayesi
deneme/sınama değil,tecrübelerin aktarılması yönünde herkesin kendi inandığından bahsediliyor
olmasıdır.Burada geçen zamanımızın faydalı olabilmesi için ,herkesin aynı duyarlılığı göstereceğine
inancım tam.
 
Arkadaşlar motor üzerinde yazan değer motor bobinlerinin kaldıracağı max. amper değerini verir. Termik ayarını motor üzerindeki değere ayarlarsak problemsiz çalışacaktır. Ben buşekilde ayarlıyorum ve herhangi bir problem çıkmadı.
 
burada yazıları okudum.güzel .yıldız üçgen çalışan motarlarda termik ayarı motorun çektiği akımın yüzde atmışı olarak ayarlanması gerektiğini biliyorum.özel durumlar hariç..
 
kardeş,yanlış bilgi vermiyorum.bu yazmış olduğum yüzde altmış meselesi yıldız üçgen yol vermeyle çalışan motorlardaki teknik bilgilerde verilir.etiket değerinin yüzde altmışı alınarak yapılan ayarlarda sorun cıkmaz.fakat bazı işletmeler (scada ile çalışanlar)biliyorsunki scada termikten önce devreye girer ve motoru durdurur.scada ayarlarında motorun cekeceği akım yaptığı işe göre etiket değerini geçmeyecek şekilde ayarlanır.yine inceledim konuyu sen yanlış dediğin için.uyardığın için teşekkür ederim.saygılar
 
motorların etiketlerinde nominal akımları yazar. termikde motoru korumak içindir onun için motor etiketindeki nominal akım degerinden daha küçük degerlere ayarlama yapmalıyız.380v çalışan sistemlerde yaklaşık olarak motorun nominal akımı motor gücünün 2 katıdır.sonuç olarak motor gücüne bakarak ayarlayacaksak motor gücünün 2 katından daha az degere ayarlamalıyız.
 
Bu yazı bir motor üreticisi firmaya ait. Motor 15dk aralıklarla toplam 2dk süre anma akımının 1,5 katı akım çekerse motor sargılarına zarar verecek bir sıcaklık yükselmesi meydana gelmez diyor. Ya bu anma akımının1,5katı değerindeki akım 15dk aralıklarla değilde 2dk boyunca sürekli gerçekleşirse yada daha uzun.
Ith termik ayar değerini motorun nominal akımının 1,25 - 1,5 katı gibi değere ayarlanması halinde çekilen bu fazla akımın süresinin uzaması durumunda motor sargılarına zarar verecek bir sıcaklık yükselmesinin kaçınılmaz olduğu aşikardır. Ith değeri ayarlanırken yük durumu ve ortam sıcaklığıda göz önüne alınmalıdır nominal akımdan uzaklaştıkça risk artacaktır.
Uygulamada Ith'ı nominal akımın 1,2 katına ayarladık diyelim motorun nominal değeri ile 1,2 katı değeri arasındaki bir değerde akımı uzun süre çekmesi halinde motor yanacaktır. Bu olumsuz durumun uzun sürmeyeceği varsayılarak bu riziko alınır. Doğrusu Normal şartlar altında Ith'ın nominal akım değerine yada bu değerin çok az üzeri bir değere ayarlanmasıdır.*
 
termik ayarında ortam sıcaklığıda önemlidir. bildiğiniz gibi termikler ısı ile çalışırlar.termik akım ayarı yapılırken motorun kalitesi termiğin sınıfı motorun daha önce sarılıp sarılmadığı ( sarım yapılmış asenkron motorun genelde veriminin düştüğünü hesap etmek gerekir ) hesap etmek gerekir. en garanti olanı ayarın nominal motor akımına ayarlanmasıdır.termik hala atıyorsa ya bir sorun (sıkışma ele,ktriksel ) yada motor gücünün düşük seçilmiş olması gibi bir sorun vardır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
130,179
Mesajlar
934,027
Kullanıcılar
453,313
Son üye
MUZAFFER İZOL

Yeni konular

Geri
Üst