Toprak hattındaki enerji

Bu konu çok kez forumda tartışıldı çok basit bir mantık hatasına düşüyorsunuz,şöyleki ;

1000 w /220 : 4,54 amper akım çekilir çünkü ısıtıcı direnci 48.45 ohm dur.Bu cihaz 220 volt gerilime göre imal edilmiştir.Voltajı düşürmeniz ısıtıcının direncini düşürmez, direnç sabit ise olay dediğiniz gibi olmaz

220 volt için 1000/220= 4,54 amper sargı direnci 48,45 ohm

ohm kanununa göre U/R=I buradan hareketle

200 volt için

200/48,45 = 4,12 amper akım azaldı

180 volt için 180/48,45=3,71 amper akım daha da azaldı.

sonuç olarak akım azalır artmaz
demekki omik yüklerde çekilen akımı drenç değeri belirliyor. bu konu formda çok konuşuldu ama yeri gelmişken tekrar değindiğimiz iyi oldu bence
 
akımı belirleyen gerilim ve çekilen güçtür. peki gerilim düşerse akım artarmı sorusuna 1000w lık ısıtıcı 220v ta 4.5amper 200volta 5 amper 180voltta 5.5 amper formüle göre gerilim düştükçe akım artıyor. sizce doğrumu yoksa bir anormallıkmi var bu işte ne dersiniz
@emodiyator guzel sekilde acikladi soylediginizin neden anormal oldugunu.
@Yaşlı Uzman da kafama takilanlari acikladi bugun
 
Size de tesekkur ederim konuyu farkli yonuyle ele alip aydinlattiginiz icin
Bu hususta bazı inatçı yükler - bu ibareyi de şimdi uydurdum - farklı karakterdedir ; gerilim düşse de kendi gücünü şebekeden çekmeye çalışır . Örneğin motorlar düşen gerilimden sonra milindeki aynı yük miktarını karşılayabilmek için çektiği akımı arttırır.....
 
Bu hususta bazı inatçı yükler - bu ibareyi de şimdi uydurdum - farklı karakterdedir gerilim düşse de kendi gücünü şebekeden çekmeye çalışır . Örneğin motorlar düşen gerilimden sonra milindeki aynı yük miktarını karşılayabilmek için çektiği akımı arttırır.....

Evet bu durum motorlarda oluşur, Gerilim düşünce motor çıkış gücü düşer motor mil momenti yük momentine yaklaştıkça bunu yenebilmek için şebekeden daha fazla akım çeker buda gerilim düşümünün dahada artmasına neden olur. Merdiven basamağı şeklinde çökme gerçekleşir.
 
Evet bu durum motorlarda oluşur, Gerilim düşünce motor çıkış gücü düşer motor mil momenti yük momentine yaklaştıkça bunu yenebilmek için şebekeden daha fazla akım çeker buda gerilim düşümünün dahada artmasına neden olur. Merdiven basamağı şeklinde çökme gerçekleşir.


peki sn.yaşlıuzman voltajın düşmesi sonucunda motorun mevcut gücüne tamamlamak için akımı artırması motor verimini nasıl etkiler %95 verimle 380 voltta çalışan motor 330 volt uygulanırsa verimi nasıl etkilenir sizce ?
 
peki sn.yaşlıuzman voltajın düşmesi sonucunda motorun mevcut gücüne tamamlamak için akımı artırması motor verimini nasıl etkiler %95 verimle 380 voltta çalışan motor 330 volt uygulanırsa verimi nasıl etkilenir sizce ?

Verim dediğin şey ;
Verim=Pçıkış/Pgiriş
Giriş gerilimi düştüğü için giriş gücüde azalıyor çıkış gücüyle birlikte. Değişen fazla çekilen akımla birlikte artan kayıplar. Fukolt,bakır,histeresiz...
 
Arkadaşlar yazdıklarınzıdan oldukça faydalandım öncelikler teşekkür ederim.
İlk konuda bahsettiğim arıza ile ilgili tüm binada (AR-GE binası) kontrolleri tek tek priz ve cihaz bazında ararken bir anda aşağıdaki sorunu görmeye başladım.
R-S arası 406 V
S-T arası 410 V
R-T arası 404 V
R-N arası 234 V
S-N arası 234 V
T-N arası 234 V
R toprak arası 237 V
S toprak arası 258 V
T toprak arası 210 V
Toprak ile nötr arası 27 V


Toprak hattını dışarısaki test noktasından ölçtüğümde 0,9 ohm görüyorum.
bu sorun floresan armatürlerin balastlarından olabilirmi acaba?
Birde binaya gelen OG kesici ünitesinin girişindeki izalatör patlamış, ancak binaya enerji vermeye devam ediyor, burada meydana gelen bir zayıflama toprak hattındaki bu soruna neden olabilir mi?
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,800
Mesajlar
930,212
Kullanıcılar
452,600
Son üye
babaapo

Yeni konular

Geri
Üst