Tornaya Hız kontrollü DC motor çevrimi projesi

Nerde ışık var mı? Kutuyu kastediyorsan ışık yok ama kesim esnasında takımı aydınlatmak için bir lamba yapacağım.
 
Kutuya değil takımı aydınlatma. Işık olmayınca sakat. Bir de kağıt sıkıştırıyorlar göz görsün diye..
 
Makinelerin konumu güzel olmuş :D Cnc kendi başına parça işlerken sende karşısında tornada parça işliyorsun. Çok iştah açıcı bir atölye :D
 
Yarın son olarak delrinden kontrol paneli keseceğim.
 
Selamlar,

Başım belada. Tornanın fişini prize takar takmaz kıvılcım çıkıyor ama makine sorunsuz çalışıyor. Şimdi panoya bir tane 10A Schneider Sigorta taktım. Fişi prize takınca bu sigorta atıyor. Her seferinde. Fişi prizden çekmeden sigortayı açınca bir daha atma olmuyor. Yani ne oluyorsa fişi prize takınca oluyor.

- Makinenin şasesini toprakladım.
- Motorun topraklamasını da şaseye bağladım.

Yalnız sürücüde topraklama girişi yok. Panoya monte ederken de makinenin şasesine temas etmeyecek şekilde monte ettim. Yani sürücüde topraklama yok. Sizce olmalı mı?

Sürücü şu:
http://www.kbelectronics.com/manuals/kbws_manual.pdf

Note: To avoid erratic operation, do not bundle AC line and motor wires with wires
from signal following, Start/Stop Switch, Enable, or any other signal wires. Use
shielded cables on all signal wiring over 12” (30cm). Shield should be earth grounded
on the control side only. Wire the control in accordance with the National
Electrical Code requirements and other codes that may apply to your area.

Buradan anladığım kadarıyla AC hattıyla start/stop anahtarını birleştirerek kullanma diyor. Bendeki 1-0-1 anahtara bağlı olan kontaktörler 220v ile çalıştığından AC hattına bağlı. Sorun bu olabilir mi?

Elektrikten anlamadığım için doğru soruları soramıyor olabilirim. :(

Turgay abi yetiş.
 
Kabloları tam manası ile kontrol ettin mi sağa sola kaçak olabilir. Birde motor kalkışta yükten dolayı çok akım çeker ondan Sigorta atıyor olabilir. Kayış gerginliği çok olmasın ?

PDF de 17. sayfada motor hız kontrolcüsü de şaseye topraklama yapılsın diye çizilmiş
 
Kabloları tam manası ile kontrol ettin mi sağa sola kaçak olabilir. Birde motor kalkışta yükten dolayı çok akım çeker ondan Sigorta atıyor olabilir. Kayış gerginliği çok olmasın ?
Yok motora hiç güç göndermiyorum ilk başta. Kayış da tam olması gerektiği gibi.

P1 P2 P3 girişleri potansiyometreye bağlı. O da şaseye bağlı. Topraklı yani.
 
Fotoğrafta görünen sigortanın seri numarası 3VTB-1B04 ü aratınca 4 amper Sigorta çıkıyor yahu. Alçak herif bana yanlış sigorta mı vermiş?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,663
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst