Uzmanlık Sorusu Part 2

Katılım
7 Haz 2008
Mesajlar
30
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlar gerilim düşümü hesabı;

peki havai hatlarda yani aliminyum hattada sizce bu degerler gecerlimi?
 
Sag taraftaki basitlestirilmis formulleri gormezsek , butun alcak gerilim sebekelerinde gerilim dusumu hesabi formulu :

%e=100.L.N/K.S.U.U dur. Monofaze yukler de bir de notr donusu soz konusu oldugundan bu degr iki ile carpilir.
Bu formuldeki 100 katsayisi aslinda k diye bir carpandan gelir ve k=1+(x/r).tanfi dir.
burada x = hattin enduktif rezistansi , r = ohmik rezistansi olup 70 derece sicakliktaki a.a direncidir ve uretici kataloglarindan ogrenilebilir.
16 mm2 kesite kadar hattin enduktif direnci o denli dusuktur ki hesaba katilmaz..
16 mm2 kesitten sonra ise k carpanini belirlemek icin Pirellinin olusturdugu ve herkes tarafindan kabul goren C1 ve C2 tablolari kullanilir...
Benim su an uzerinde calistigim iki nokta var :
k=1(x/r).tanfi bagintisindan 100 degerini elde etmek
digeri de havai hatlarda iletkenin ciplak olmasindan ve cevre sartlarindan kaynakli etkilerin formule nasil yansiyacagini bulmak...iyi calismalar
 
Hocam buna göre bakır ile aliminyumu orantıya alırsak bakır daha geç ısındığından Aliminyumun bu formule orantısı %99 gibi bişey oluyor demi ?
 
Sayin z-elektrik, sorunuzu tam olarak anlayamadim...Gerilim dusumu hesaplari konusunda hem bizim standartlarimizda hem de yabanci standart ve hesaplarda ciddi bir karisiklik var...Ozellikle kisaltilmis formuller cok kafa karistiriyor...Izin verilen gerilim dusumu sinirlari,ulkeden ulkeye degisince,bir de ulkelerin birim olculeri (AWG,foot mil,MC gibi birimler ) is iyice bulaniklasiyor...
Sizin bu soruyu sormaniz cok iyi oldu.Uzun zamandir kafamda yer edinimisti bu problem ve cozmek amaciyla ciddi bir ugras icerisindeyim...
Yukaridaki 100 sayisinin sadece degeri % olarak rahat okuma acisindan eklendigini , k sabitinin ise hic hesaba katilmadigini ogrendim ...Yarin aksama dogru ayrintili bir dokumanla bu konuya bir nebze isik tutmayi dusunuyorum...
Bakir ve aluminyum karsilastirmasi ile ilgili olarak,fiyattan tutun da, oziletkenlik,agirlik,isinma vs bir cok ayirt edici ozellik konusunda,1/2 yani %50 civarinda bir fark oldugu soylenir her zaman..
 
O formüldeki " K " iletkenlik katsayısıdır. Bakır için 56 alınır. Alüminyum için de 35 alınır. Diğer değerler aynen kullanılır.
 
Arkadaslar iki gundur uzerinde calistigim dosyami tamamladim...Burada sizinle paylasiyorum...
Bu calismayi yaparken Schneider Electric in ''Sizing and protection of conductors'' isimli calismasindan faydalandim...Hatta bir nevi tercume oldu..Ama cok guzel ve detayli iki ornek hesaplama...Hepimize bir seyler katacagini dusunuyorum...Saygilar
 

Ekli dosyalar

  • Gerilim_Dusumu_Makalem.rar
    42.6 KB · Görüntüleme: 2
güzel bi çalışma fakat herşey aynı sadece tabloya dökmüşün. Herşeye ragmen eline saglık kardeş!
 
Yukardaki calisma,aslinda sordugunuz soruya bire-bir cevap niteliginde degil...Motorlarin demeraj akimlari esnasindaki gerilim dusumu ve cos fi degisimi ile ilgili ornegi cok hosuma gitti..O tablo ise tarafimdan hazirlanmadi...IEEE yonetmeliginin uygun gordugu hazir bir tablo...Sizin sordugunuz soru ise hala aklimda ve zaman bulursam ugrasacam...Bu dokumani ayri bir baslik altinda vermek istemedim bilgi daginikliligi acisindan..
 
arkadaşlar bakırdaki 56 değerini 32 almamız gerekli değil mi
 

Forum istatistikleri

Konular
130,074
Mesajlar
932,821
Kullanıcılar
453,074
Son üye
accbeatz

Yeni konular

Geri
Üst