kapımızın ana parçası motor ve buna bağlı olarak kumanda panosudur. Motor raylı sistemde bulunan kayar kapımızı dişli yardımıyla ileri ve geri hareket ettirmeye yarıyor. Sistem gayet basit anlatayım;
motorumuz redüktör adı verilen deviri düşüren gücü artıran bir dişli sistemine bağlanır.
3 fazlı veya monofaze olabilir motorumuz. Kapımızın başına ve sonuna sabit şekilde sınır anahtarları monte edilir. Sebebi kapımızı belli sınırlar içerisinde kalmasını sağlamaktır. Kumanda panomuzda devir yönü değiştirme kullanılmaktadır. Rf veya manuel olarak butonla kumanda panomuzdaki sistemi çalıştırabiliriz. Sistemin çalışmasına geçiyorum.
Rf bağlı bir sistem kurmak istiyoruz diyelim. Alıcı devresi panomuz içerisinde olacak. Rf vericisinden sinyal geldiği anda alıcı kartımız rölesini çekecek k1 kontaktörünü (Geri) çektirecektir. K1 kontaktörünün normalde açık kontağınıda mühürleme olarak kullancaz ve buna seri olarak Kapımızın arka kısmına daha önce montelediğimiz sınır anahtarının normalde kapalısı bağlı olacak. Kapı hareket etmeye başladı ve sınır anahtarımıza dayandı o anda sınır anahtarımız kontağını açtı ve K1 kontaktörümüzü besleyen hattı kesti ve motor durdu. İleri çalıştırmak için ise zaman rölesi kullancaz ki belli bir süre sonunda kapıyı tekrar kapatsın ve ön tarafa daha önce montelediğimiz sınır anahtarına dokunarak dursun. Güvenlik amaçlı karşılıklı fotosel yerleştirilmesi gereklidir. Çünkü kapı kapanırken arabanız kayar kapı önünde kalırsa arabanıza zarar verir. Fotoseller bırbırını gördüğü müddetçe devrenin enerjisini kesmez. Fazla detaya girmedim mantığını anlamanız önemli.