bu yetkili mühendis olabilir bilemiyorum . Yalnız aklima takilan konu,
* bu yetkili her kazada boyle tutuklanacakmi ?
* teknisyen tek başına kusurlumudur ?
* sizce baska kimler hesap vermelidir ?
Aklıma arkadaşlarla yaptığımız ampli projeleri geldi
NEDEN? Diye soracak olursanız, bu projede hatalı malzeme kullanımları başta olmak üzere, tekniğine uygun montaj ve ölçüm yapmayan arkadaşlarımı KÖTEKLEDİM
Bir asansör ile bir ampli ne alaka derseniz, her ikisi de bazı teknikler gerektirir ve tekniğin kurallarından ödün verilemez.
(Aklıma diğer forumdaki
TEKNİK BÖYLE SÖYLÜYOR dedikoduları da geldi)
Teknik böyle söylüyor dediğim için, işi bilen olsun, bilmeyenler olsun hepsi bana cephe aldılar.
Bir mühendis bir makinayı tasarlar. Teknisyenler, tasarımın gerektirdiği malzemeleri temin ederek yerlerine montajlar. Bir teknisyen kafasına göre malzeme seçip de aabi bu daha ucuz diyerek kullanamaz.
Böyle bir durum karşısında o teknisyen aforoz edilir. Zaten tüm malzemeleri temin eden bir birim vardır. Malzemeler temin edildikten sonra da kural gereği testlerden geçirilmelidir.
Montajın bitiminden sonra ilgili mühendisler gerekli ölçümleri yapar. Hatta asansör gibi insan hayatı ile ilgili makinalarda çok daha fazla ölçüm hassasiyeti ve acımasız testler gereklidir.
Aynı zamanda bir mühendis, tüm temin edilen malzemelerin kalitesi ve uygun nitelikte olduğunu doğrulamalıdır. Ucuz ve tekniğe uygun olmayan malzeme kullanımına izin veremez.
Mülk sahibine tüm malzemelerin işçilik dahil maliyet hesapları iletilir.
Mülk sahibi asansör firması ile zaten daha önce bir protokol ve maliyet hesabı konusunda anlaşmış olmalıdır.
Buraya kadar olan anlatımlar zaten geçerli kurallardır ve değişmez.
1) Mülk sahibi daha ucuz fiyata isteyebilir. Haliyle herkes maliyet konusunda hassastır. Ciddi bir firma ucuz üretimin sonuçlarını bilir ve o ihaleyi almaz.
2) Asansörün yapım yılı ve tekniği...
Esas önemli olan bu kuraldır. Haber izlendiğinde görülüyor ki kapısı açıkken hareket eden bir asansör söz konusu olup, neredeyse 20 yıldır bu tür asansörler yapılmıyor. Günümüz teknolojisinde sadece ağırlık konusunda değil, ACİL DURUM konusunda bile onlarca koruma tedbirleri bulunmaktadır. Üstelik bu tür güvenlik unsurlarının yapım maliyetleri çok maliyet gerektirmemektedir.
ÖRNEK:
Ağırlık sensörü.
Basit anlamda bir terazidir. Terazinin ölçtüğü ağırlık fazla ise DUR.
KAPI AÇIK veya KAPI SIKIŞTI
Tehlike durumu acil durum STOP.
Taşıyıcı halatların kopma durumu.
Hepsinin aynı anda kopması mümkün değildir. Tek bir halat dahi kopsa durum tespit edilir ve tüm halatlar değiştirilir.
Acil durum frenleme sistemi.
En önemli ve pahalı aksam'dır. Bir formula1 tekniğinde kullanılan malzeme ve hassasiyet gerektirir. Özellikle çok fazla katlı binalarda yapımı daha hassas ve pahalıdır.
Asansör model olarak eski teknoloji ise belli bir yıl sonunda yeni teknoloji ile yeniden yapılmalıdır. ''MALİYET HESABI,, mal sahabını ilgilendirir.
Mal sahabısı kimdir?
İNSAN SUÇLAMALARINA İSTİNADEN.
Duyarlı olmak insanlığın meziyetlerindendir. Ancak her koşulda uygulanmayabilir. Özellikle hizmetin yeterli olmadığı bu gibi yerlerde.
Ben kendimden bilirim. Çalıştığım yıllarda merkez binamızda 6 adet asansör vardı. Bu asansörlerden 2 si mevki sahibi kişiler için rezerve idi. 2 asansör daimi kullanım dışı bırakılıyor, kalan ikisi ise tek veya çift katlara çalışmakta idi. Mesai başlangıcında gelen tüm kişiler uzun süreli HURRAA olayı yaşıyorlardı. Ben 4. kata çıkacağımdan dolayı, bir ara bu durumu ölçmüştüm.
Asansöre binebilmek için yaklaşık 5-6 dk beklemek gerekiyordu. Ben daha kısa sürede 4. kata çıkabiliyordum
Hatta aynı serviste çalıştığım arkadaşımla asansör kuyruna gireceğim yerde merdivenlerden çıkar, 4. katta asansörün yanında arkadaşımı beklerdim. Arkadaşım asansörden inince de NEREDE KALDIN AĞAÇ OLDUM derdim.
Ama 6-8-10. kata çıkacaklar için herhangi bir sözüm olamaz.