YY çalışan motor ile yıldız üçgen çalışan motor arasındaki fark nedir ?

selamunaleykum
daha önce böyle bir motor duymamıştım.uçlarının bağlantısı konusunda aklıma takılan şu oldu.Uçları karışık olsa t1-t2-t3 rasgele bağlanıp ( yıldız noktasından belirlenip) üçfaz ugulayıp dönüş yönünü belirlesek.Daha sonra diğer t7-t8-t9 kabül ettiğimiz uçlara üç faz uygulasak dönüş yönüne bakıp uçları isimlendirebilirmiyiz?Ayrıca bu motorun bobinajı devir sayıları farklı ise nasıl bir sarım
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bu yöntem devir sayısı değiştirmek yerine kalkış akımı sınırlama yöntemi ise bobinajda bir oluktaki sipir sayısı ikiye bölünüpmü bağımsız sargı oluşturuluyor yoksa ayrı oluklarda aşit sipir sayısı kullanılarakmı yapılıyor
 
arkadaşlar birşey merak ettim bu motorlarda kalkışta başka sargı kullanılıyor diyorsunuz ama devreden de çıkmıyor.diğer sargıda fazların yeri değişirse ne gibi problemle karşılaşılır. yani manyetik alanlar ters olursa .

Böyle bir durum pek mümkün olmaz. Ancak birinci sargı devreden çıkmaz ise iki sargıda tam yükle yüklenmiş olacağından ( makinenin yükü ve dönüş yönü ters olan diğer sargının yükü) aşırı akım çekerler ve iki sargı da yanabilir.
Birinci sargı devreden çıkarsa motor aniden ters yöne dönmeye başlar. Bu durum küçük güçlü motorlarda çok fazla etkili olmayabilir. Ama büyük güçlü motor ve makinelerde motor sargıları yanabilir. Bazen de makinede önemli parça hasarları kırılmalar veya malzeme kaybı olabilir.
Bu motorlarda birbirinden bağımsız iki sargı bulunur. Duruma göre sargılar ayrı ayrı bazen de birlikte çalışabilirler.
Çamaşır makinelerinde de bu şekilde sarılı motorlar vardır. Yıkama durumunda birinci sargı, sıkma durumunda ise ikinci sargı devreye girer.
 
yıldız yıldız dan kastı yıldız bağlantı dır motorun yani motor yıldız bağlı çalışıyor yani piyasada direk yıldız denir bu bağlantıya
farkına gelince birisi direkt çalışır diğeri yıldız üçgen.
daha da açacak olursa direk yıldız durumunda tek kontaktör yıldız üçgende 3 kontaktör kullanılır.tabi termik ya da motor koruma ne koyulacaksa konulur
sorunun özeti bu dur.
 
merhaba

iklimlendirme sistemlerinde (chıller hava soğutmalı veya su soğutmalı) yarı hermetik motorlarda bu sistem tercih ediliyor.onursal üye nin ifadedelerine katılıyorum.bizm iltememizde 600 kw soğutma kapasiteli york marak bir cihaz var.yolverme izah edildiği gibi yapılıyor.
 
Y Y Calısması cıft devırlı olması anlamına gelmez motor tek devır calısıyor motor 12 bobinli ilk kalkısında 6 bobin calısıyor 2 sanıye sonunda dıger altı bobın devreye gırıyor bunu yapmalarının nedenı bıldıgım kadarıyla ıcerısındekı pıston guruplarının kılmasını engellemektır ve amp yuksek olmasıdır ayrıca cıkıs uclarının kesınlıkle karıştırılmamasıdır karısırsa sargı yuksek amp cekıp yanıyor
 
Yol verme açısından yıldız-üçgen'den çok daha iyi bir yöntem olduğu tartışılmaz. Bilgilendirmelerin için çok teşekkürler Hiçbirşey +pop'u hakettin. ;)
 
çoğu soğutma guruplarında görüyorum motoru çalıştırma şekli YY bu bağlantı ile çalıştırma amaçları ne olabilir acaba normal yıldız üçgen bağlantı ile arasındaki fark ne olabilir çalışma vermleri aynımı beni aydılatırsanız sevinirim arkadaşlar saygılar.

öncelikle şunu bilmemiz gerekir!
yıldız/yıldız bağlantı değil ,yolverme şeklidir.yıldız/üçgen de öyle.
soğutma sistemlerinde özellikle büyük kapasitelerde motor 1. devirde yani 1. yıldızda düşük devirde yol alır.daha sonra normal devrinde çalışmaya devam eder.bu sistemi ve cihazı korumak ve motora yol verildiğinde demeraj akımını düşük tutabilmek için uygulanmış bir yöntemdir.ayrıca cihaz istenilen kapasiteye yaklaştığında düşük devirde çalışmaya geçerek sistemi kapasite kontrollü çalıştırmış olur.cihazımız bu şekilde çalışarak kompresörün dur-kalk komutlarını azaltmış oluruz.buda şebekeden çekilecek kalkınma anındaki akımı düşürmüş,ayrıcada çok fazla dur-kalk yapmayan kompresörün ömrünü uzatmış olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,837
Mesajlar
920,888
Kullanıcılar
450,934
Son üye
altandomx

Yeni konular

Geri
Üst