Zırt pırt atan KAKR

DC de çalışan kontaklar bile AC de çalışan kontaklardan daha çabuk harap oluyor ( Akım hiç sıfıra inmediği için. Her açma akım üstünden oluyor ). DC lokomotif motoru için kontak yaptırdım Türkiye de kaç firmaya. Hiç biri beceremedi. Yaptıkları kontak bir vardiya dayanmadı. Yurdisindan gelenler aylarca cillop gibi çalışıyor.
Yaptığım araştırmalar AC çarpılmalarının DC ye göre daha tehlikeli olduğu yönündeydi...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Geçmiş olsun. Gerilimin sıfıra inmediğini hissettiyor demek, enteresan.

DC ye de çarpıldım ben ( hangisine çarpılmadım ki ) tokatı daha okkalı oluyor. Çünkü gerilim hiç bir zaman 0 a inmiyor.
DC de nasıl bir duygu bilmiyorum, kaynak makinesinin çıkışı boşta 70 volt civarı tamir ettikten sonra topraklama kaçağı olan hariç artı - eksi ye parmaklarımı her seferinde soktum bana dokunmadı sanırım DC beni seviyor.
 
değerli @Under Ground ve @otohat ustalar, DC beni pas geçti diyelim de size en salak çarpılmamı anlatayım. hani 80 li-90lı yıllarda bilirsiniz 2 zamanlı motosikletler vardı, buji kapağı yoktu kablonun ucunu direkt bujinin üzerine takmıştım. öğle yemeği için eve giderken aldığım virajdan sonra motor kesildi. eğildim baktım (sesten anlamıştım) kablosu çıkmış. eğilip kabloyu tuttum ve yerine takayım dedim. sonucu siz tahmin edin :)
ne kalın derim varmış be, o iki tekerin üzerinden düşmedim.
 
Frekansın vücut direncini düşürücü etkisi var.
https://www.emo.org.tr/ekler/aaa76178f8567e0_ek.pdf?tipi=35&turu=X&sube=0

Zaten kısa bir doküman ama zamanınız yoksa doğrudan 6. numaralı başlığı okuyabilirsiniz.
Yarın mesai var. Yarın bakacağım inşallah. Haklida olabilirsiniz. Benim aklımda dediğim gibi kalmış. Mantığımda öyle olduğunu doğruluyor. Yanlışda olabilir tabi. Ön yargılı olmanın manası yok. Hayırlı geceler.
 
ben birinde ptt nin tandeminde 220 v dc çarpıldım yeminle 34.5 kv gibi bişidi nevrim döndü . acyede çok çarpıldım ama DC kadar adrenalin vermiyor . dişlerim söküldü sandım . tecrübeyle sabit. ama dcnin güzelliği hem eksiyi hem artıya birden dokunmak gerek. potansiyelin tamamını almak için oda zor ihtimal.
ama telekominikasyon sistemlerde yada pompa istasyonlarında yada hava alanlarında (eskiden ) devasa dc akü bankları var haliyle tüm eksiler bir toprağa bağlı oluyor . işte o zaman yakalanırsan parmak uçların %100 yanar . tecrübeyle sabit 1 değil 3 değil
 
ben birinde ptt nin tandeminde 220 v dc çarpıldım yeminle 34.5 kv gibi bişidi nevrim döndü . acyede çok çarpıldım ama DC kadar adrenalin vermiyor . dişlerim söküldü sandım . tecrübeyle sabit. ama dcnin güzelliği hem eksiyi hem artıya birden dokunmak gerek. potansiyelin tamamını almak için oda zor ihtimal.
ama telekominikasyon sistemlerde yada pompa istasyonlarında yada hava alanlarında (eskiden ) devasa dc akü bankları var haliyle tüm eksiler bir toprağa bağlı oluyor . işte o zaman yakalanırsan parmak uçların %100 yanar . tecrübeyle sabit 1 değil 3 değil
Geçmiş olsun, o dediğiniz devasa akü banklarıyla yıllardır beraber çalışıyorum henüz hiç çarpılmadım inşallah tecrübe etmem. Zamanında konu hakkında baya bir araştırma yapmıştım sonuç AC nin daha tehlikeli olduğu yönündeydi. İyi geceler.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,325
Mesajlar
925,299
Kullanıcılar
451,772
Son üye
QFaruk

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst