Çift motorlu X eskenli cnc router projesi.

Bence iyileşmiş olsa da rijit bir masa olmadan pek bir anlamı olmayacaktır. Alü levhanın maliyeti yüksek. Son çiziminizde önemli bir hacmin boşaltılması da gerekir, yüksek bir işçilik de doğuracaktır. Şasi için demir kutu kesit (veya alü sigma) profil daha uygun olabilir.

Deneyimim sınırlı sizi yanlış yönlendirmeyeyim. Hataları görmek bir derece daha kolay ancak doğru çözümü önermek için hesap ya da deneyim ve iyi bir bilgi birikimi gerekiyor.

@asenyurt vurgulayınca arabasız bir tasarım düşündüğünüzü anladım, araba ve ray ekleyecenizi sanmıştım. Arabasız olmaz olursa da döküm/çelik/bronz kızaklı özel bir sistem gerekir, maliyeti ve zorluğu nedeni ile zaten uygun değil. Bir iki torna kızağını incelerseniz sanırım anlaşılacaktır.

Umarım sizi kırmam ama doğru bir tasarımdan uzak görünüyorsunuz, bilginizi epeyce artırmadan sağlıklı bir tasarıma ulaşmanız zor gözüküyor.
 
Son düzenleme:
ray araba olmayacak, eksen vidalı milde hareket edip sadece yük onun üstünde olacak diyorsanız
OLMAZZZ

16mm lik ve 20mm lik vidalı miller var bunların en kalınını dahi koysanız,
vidalı mil rulmanının içindeki bilyaların ağırlık tutucu özelliği yoktur.
şöyle örnekle izah ediyim,
diyelim bu dediklerimizi yaptınız 20mm lik vidalı mille.
ekseni ilk yaptığınız zaman hemen vidalı millere yağ sürün
çok kısa zamanda o yağın kapkara olmasını görebilirsiniz.
çünkü bilyalar demire baskı yaptıkca aşınacaklar ve çok kısa sürede langır lungur oyanayacaklar.
söylediğiniz şey çok mantıksız.

ayrıca x kseni çift motor olmaz
söylemek istediğiniz y ekseni olmasın ?

önemli not: autocad de perspektif açılı şekilde 2 boyutlu çizmeye uğraşma. kendine solidworks edin bir an önce ve tasarımını orada yap.

Cevabımı aldım çok teşekkür ederim ilginiz ve önerileriniz için.

v90-coordinatesystem.gif

Yukardaki görselde eksenler doğru şekilde gösterilmişse eğer bahs ettiğim eksen x ekseni.

Bi türlü bulamadım solidworks edinmeyi çok isterim, kullanmayıda bilmem ama yatkınımdır proğramlara fazla zaman alacağını düşünmüyorum çözmenin. Aslen mimarım o yüzden vatan millet autocad gidiyorum.
 
Eksen tanımı bir kabul. X ve Y yi yer değiştirirseniz forumla aynı tanımı kullanmış olursunuz.
 
Bence iyileşmiş olsa da rijit bir masa olmadan pek bir anlamı olmayacaktır. Alü levhanın maliyeti yüksek. Son çiziminizde önemli bir hacmin boşaltılması da gerekir, yüksek bir işçilik de doğuracaktır. Şasi için demir kutu kesit (veya alü sigma) profil daha uygun olabilir.

Deneyimim sınırlı sizi yanlış yönlendirmeyeyim. Hataları görmek bir derece daha kolay ancak doğru çözümü önermek için hesap ya da iyi bir bilgi birikimi ve deneyim gerekiyor.

@asenyurt vurgulayınca arabasız bir tasarım düşündüğünüzü anladım, araba ve ray ekleyecenizi sanmıştım. Arabasız olmaz olursa da döküm/çelik kızaklı özel bir sistem gerekir, maliyeti ve zorluğu nedeni ile zaten uygun değil. Bir iki torna kızağını incelerseniz sanırım anlaşılacaktır.

Umarım sizi kırmam ama doğru bir tasarımdan uzak görünüyorsunuz, bilginizi epeyce artırmadan sağlıklı bir tasarıma ulaşmanız zor gözüküyor.

Kırmak ne kelime birşeyler öğrenmek için buradayım, yanlışlarımı cehaletimi lütfen yüzüme vurunuz ki öğreneyim.

Benim düşüncem plakanın içini makinenin kendisiyle boşaltmaktı. Her şey bittikten sonra makineyı çalıştırıp şasiyi oyduracaktım.

Bide aldığım eğitimden ve şahsi rijitlik anlayışımdan kanaklı olarak pek hareketli ve fazla birleşenden oluşan sistemleri sevmiyorum. Huzursuz ediyor beni fazla vidalar parçalar. Örneğin prontobasso isimki arkadaşın bi başlığı var cnc yapımı adında. Soluksuz okudum çok verimli bi başlık olmuş. Yaptığı cnc mdf den ( yanlış anlaşılmasın doğru kullanıldığında saydı duyduğum bi malzeme) ve bilmem kaç civatadan oluşan bi makine. ve içi rahat bi şekilde makineyi çalıştırıyor. Ben bunu yapamam rahat etmez içim. orda bi vidamı gevşendi. hassasiyeti acaba yeterince sağladım mı soruları beni yer bitirir.

Neyse iddiam zaten doğru budur değil, doğru nedir onu arıyoruz.

Son olarak şu kızaklar arası boşluğun bir standartı var mıdır. Yada mantık nedir?
 
Çoklu civatalı bağlantıdan korkmanıza gerek yok zatrn civata ile parçalı olmalı olası arıza durumlarında en kısa şekilde parça değişimini sağlar. Yani civatasız trk parça gövde pek şey gelmiyor

Sent from my GT-N7100 using KontrolKalemi.Com Mobil mobile app
 
https://grabcad.com/library/moodecor-cnc-1

zamanında eklediğim bir cnc tezgahı hazır çizimi.. işine yarayabilir diye düşünüyorum. çift motorlu ve sigma profilden yapılmış

Ekli dosyayı görüntüle 34407

Ekli dosyayı görüntüle 34408

Ekli dosyayı görüntüle 34409


Çok güzel duruyor ilginiz için teşekkür ederim.

Gerçekten alatından kalkalkabileceğim bir tezgah değil. Ben şu anki fikir üzerine gitme tarafındayın kendi fikrimi iyileştirmek adına yorumlar eleştiriler duymak isterim.
 
Tasarım hakkında eleştireleri duymaya devam ederken spindle üzerinede kunuşmak isterim.

Forumda daha önce kısa konusulmuş ve bir yere bağlanamamış servo spindle üzerine yoğunlaştım. Aluminyum keseceğim makinede. Atölyemin etrafında bi kaç ev onlarıda fazla rahatsız etmek istemiyorum, sessiz çalışıyor olması en büyük avantajı benim için. Tabi iş parçasını keserken yine ağlayacaktır ama olsun oda. Bir servo motoru spindle olarak nasıl kullanabilirim?
 
Tasarım hakkında eleştireleri duymaya devam ederken spindle üzerinede kunuşmak isterim.

Forumda daha önce kısa konusulmuş ve bir yere bağlanamamış servo spindle üzerine yoğunlaştım. Aluminyum keseceğim makinede. Atölyemin etrafında bi kaç ev onlarıda fazla rahatsız etmek istemiyorum, sessiz çalışıyor olması en büyük avantajı benim için. Tabi iş parçasını keserken yine ağlayacaktır ama olsun oda. Bir servo motoru spindle olarak nasıl kullanabilirim?

Spindle sessiz olsa dahi kesim sırasında ses yapacaktır. Eğer tek kaygın ses düşüncesi ise. Spindleyi alınca kendi üzerinde bulunan arkadaki pervaneyi sökeceksin. Sonra oraya uygun bir salyangoz fan koyacaksın. Motorun pervaneden olan sesi kesilmiş olur
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst