Şarjlı süpürge pilsiz çalışmıyor

Söyle yapalım.

Bağlantınız doğru. Siz motor bağlantısını yapın. Motora en yakın noktadan olcum aletinizle dc voltaj olcum yapın. Sonra sistemi devreye alın.

Olctugunuz dc voltajda çökme oluyor ise sorun budur diyebiliriz.

Kurduğunuz düzeneği kablolamalari ve özellikle guc kaynaginizi görebileceğimiz bir kac resim ekleyebilir misiniz?
Tamam ustam, gerekli çalışmayı yapıp burada en kısa sürede paylaşırım.

Umarım fotoğraflar istediğiniz açıdan olmuştur. Birde sesli video ekledim. Voltaj dalgalanması sadece güç kaynağında gözüküyor. Motorun kutuplarından olcum yaptığımda bir voltaj dalgalanması görmedim. Önceki şema da powerbank kullanmıştım sinyal voltajı için. Son denemede stepdown converter ile 3V ve 5V verdim. Ayrıca, ayarlı güç kaynağında belki bir sorun olabilir diye, 35V giriş ile stepdown converterdan motora güç vererekte bir deneme yaptım sonuç hep aynı. Paylaştığım videoda görüp duyacaksınız.

 

Ekli dosyalar

  • 20230909_222205.jpg
    20230909_222205.jpg
    383.6 KB · Görüntüleme: 9
  • 20230909_221834.jpg
    20230909_221834.jpg
    260.4 KB · Görüntüleme: 10
Moderatör tarafında düzenlendi:
Söyle yapalım.

Bağlantınız doğru. Siz motor bağlantısını yapın. Motora en yakın noktadan olcum aletinizle dc voltaj olcum yapın. Sonra sistemi devreye alın.

Olctugunuz dc voltajda çökme oluyor ise sorun budur diyebiliriz.

Kurduğunuz düzeneği kablolamalari ve özellikle guc kaynaginizi görebileceğimiz bir kac resim ekleyebilir misiniz?
Varsa bir yorumunuz, alabilir miyim ustam?
 
Umarım fotoğraflar istediğiniz açıdan olmuştur. Birde sesli video ekledim. Voltaj dalgalanması sadece güç kaynağında gözüküyor. Motorun kutuplarından olcum yaptığımda bir voltaj dalgalanması görmedim. Önceki şema da powerbank kullanmıştım sinyal voltajı için. Son denemede stepdown converter ile 3V ve 5V verdim. Ayrıca, ayarlı güç kaynağında belki bir sorun olabilir diye, 35V giriş ile stepdown converterdan motora güç vererekte bir deneme yaptım sonuç hep aynı. Paylaştığım videoda görüp duyacaksınız.


Videonuz söylediğimi doğruluyor.

Videoda dikkat ederseniz motor tam kalkarken 7 amperi görüyor sonra cc ledi yanıyor. Cc ledi sabit akim modu demektir. Sabit akimda guc kaynagi çık gerilimini akımı sabit tutmak için dusurur. Bu düşüş sizin sürücünün kapanmasına neden oluyor.

Sahsi fikrim bu yönde.

Eger bulabilirseniz 2 adet 12 volt aku bulun iki akuyu seri bağlayın. Testlerinizi aku ile yapın. Muhtemelen sistem çalışacaktır.

Yada pwm ucuna sinyal jeneratör ile 5 volt duty oranı ayarlayarak sinyal girerseniz motoru düşük devirde de test edebilirsiniz.
 
Videonuz söylediğimi doğruluyor.

Videoda dikkat ederseniz motor tam kalkarken 7 amperi görüyor sonra cc ledi yanıyor. Cc ledi sabit akim modu demektir. Sabit akimda guc kaynagi çık gerilimini akımı sabit tutmak için dusurur. Bu düşüş sizin sürücünün kapanmasına neden oluyor.

Sahsi fikrim bu yönde.

Eger bulabilirseniz 2 adet 12 volt aku bulun iki akuyu seri bağlayın. Testlerinizi aku ile yapın. Muhtemelen sistem çalışacaktır.

Yada pwm ucuna sinyal jeneratör ile 5 volt duty oranı ayarlayarak sinyal girerseniz motoru düşük devirde de test edebilirsiniz.
Elimde Şarjlı matkap pili var 18v sanırım onunla olmaz.

Bu arada sizinle görselini paylaştığım ayarlı güç kaynağının termistör'ünden duman ve kıvılcımlar çıkmaya başladı 🙃😁.

Sinyal jeneratörüm yok ustam, sanırım bir şekilde pil ayarlamam gerekecek.

Cevabınız için teşekkür ederim.
 
Elimde Şarjlı matkap pili var 18v sanırım onunla olmaz.

Bu arada sizinle görselini paylaştığım ayarlı güç kaynağının termistör'ünden duman ve kıvılcımlar çıkmaya başladı 🙃😁.

Sinyal jeneratörüm yok ustam, sanırım bir şekilde pil ayarlamam gerekecek.

Cevabınız için teşekkür ederim.

18 volt malesef alt limitinde altında.

Bu tür supurgeler kalkış anında çok yüksek akımlar çekiyorlar. O yüzden bağlantılar soketler çok sağlam olmalı.
 
18 volt malesef alt limitinde altında.

Bu tür supurgeler kalkış anında çok yüksek akımlar çekiyorlar. O yüzden bağlantılar soketler çok sağlam olmalı.
Tamamdir ustam, dediğiniz kapasitede bir pil bulup denemeye devam edeceğim.

PwM ucuna sinyal jeneratör olmadan farklı ve basit bir pratikte 5V sinyal verme şansım var mıdır?
 
Basit bir şekilde yok.

Öncelikle sürücünün tam çalıştığını doğrularsak yani güçlü bir batarya ile uzun süreli calistirabilirsek pwm için ayrı bir düzenek yapabiliriz. Daha önceki siteden yaptığınız alintida yanlış hatırlamıyorsam 1 khz ve 5 volt pwm sinyali diyordu. Bunu bir 555 entrgresi ile sağlayabiliriz ama bu iş bir devre kurmayı gerektirir.

Simdilik sürücünün sorunsuz çalıştığını görelim devir ayari için ayrıca devre kurarız. Elinizdeki bataryayı da inceleyip kurtulma şansı varmi bakmak lazim. Yakın olsaydık ölçme işlerini yapardık. Neredeydiniz? Sordum mu bu aralar unutkanım. Kafam dalgın.
 
Basit bir şekilde yok.

Öncelikle sürücünün tam çalıştığını doğrularsak yani güçlü bir batarya ile uzun süreli calistirabilirsek pwm için ayrı bir düzenek yapabiliriz. Daha önceki siteden yaptığınız alintida yanlış hatırlamıyorsam 1 khz ve 5 volt pwm sinyali diyordu. Bunu bir 555 entrgresi ile sağlayabiliriz ama bu iş bir devre kurmayı gerektirir.

Simdilik sürücünün sorunsuz çalıştığını görelim devir ayari için ayrıca devre kurarız. Elinizdeki bataryayı da inceleyip kurtulma şansı varmi bakmak lazim. Yakın olsaydık ölçme işlerini yapardık. Ama uzağız.

Haklısınız, mesafe olmasaydı güzel olacaktı? İzmir'deyim.
Bataryaları tek tek ölçümünü yaptım, voltaj değerleri kilo ohm. Opus şarj cihazımın fan problemi olmasa eminim pilleri hayata döndürme şansım var. Dönmese de problem değil, ordan burdan kurtardığım 18650 pili çok var elimde. Fakat BMS'nin kavrulmuş olması can sıkıcı. Normal bir BMS olsaydı satın alıp batarya paketini toparlamaya çalışacaktım.fakat direncin yolu patlamış bende de yolu çekecek gören göz ve hassas eller yok. Bu arada bu bms ye giriş voltajı verince üzerindeki led yanıyor. Sanırım çıkış yolunda bir patlama olmuş.

Motora gücü aktaran anakart sağlam gözüküyor.
 
Son düzenleme:
Basit bir şekilde yok.

Öncelikle sürücünün tam çalıştığını doğrularsak yani güçlü bir batarya ile uzun süreli calistirabilirsek pwm için ayrı bir düzenek yapabiliriz. Daha önceki siteden yaptığınız alintida yanlış hatırlamıyorsam 1 khz ve 5 volt pwm sinyali diyordu. Bunu bir 555 entrgresi ile sağlayabiliriz ama bu iş bir devre kurmayı gerektirir.

Simdilik sürücünün sorunsuz çalıştığını görelim devir ayari için ayrıca devre kurarız. Elinizdeki bataryayı da inceleyip kurtulma şansı varmi bakmak lazim. Yakın olsaydık ölçme işlerini yapardık. Neredeydiniz? Sordum mu bu aralar unutkanım. Kafam dalgın.
Ustam, öncelikle yardımlarınız için teşekkür ederim, son durumla ilgili bilgi vereyim istedim, cihaza ait eski bir pil buldum ve onun BMS kartı ile yeni bir pil paketi yaptım. Motor kendi sistemi üzerinde sorunsuz çalışıyor. Neticede motoru yine tek başına çalıştıramadım fakat cihaz içindeki anakart üzerinden değerleri okumaya çalışacağım. Burdan birşeyler çıkacaktır.

Motor üzerindeki sürücü kartın fotoğraflarını çektim. Acaba bu sürücü kartı olmadan motor üzerindeki üç kutuba "M, U, V" voltaj vererek motoru direkt olarak çalıştırmak mümkün mü? Bunu deneme yapma şansım var mıdır? Yönlendirebilir misiniz?
 

Ekli dosyalar

  • 20230917_092502.jpg
    20230917_092502.jpg
    623.9 KB · Görüntüleme: 4
  • 20230917_092524.jpg
    20230917_092524.jpg
    424.6 KB · Görüntüleme: 4
Bu motor 3 fazli bldc motor.

3 fazli surucu olmadan bu motoru hareket ettirmezsiniz. Bu 3 uca faz farki olan voltaj vermelisiniz. Yoksa calismaz.

Aklımı karıştıran konu sizin yeni bms ve batarya ile test ettiğinizde sistem komple calisiyor ise size sadece yeni batarya yapmak kaliyor. Neden motoru harici çalıştırmaya uğraşıyorsunuz?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst