1 inverterle 2 A.C motor sürülürmü...?

Kaçlık inverterle, kaçlık 2 motoru çalıştırıyorsunuz. Korumalar için nasıl yöntem izlediniz.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
0.75 kw invertere 2 adet .037 motor baglanıyor acaba promlem yaratırmı diye sormuştum
 
Arkadaşlar 3 KW sürücümüz 3 adet 0,55 kw motoru kumanda ediyor. Motor etiketlerinde nominal 1,75 kW Amper yazıyor. Tek motoru yüksüz devreye aldığımızda 1,2 amper çekiyor termik 1,7 ampere ayarlı yaklaşık 2-3 dk çalıştıktan sonra termik atıyor. Her üç motoruda bu şekilde denediğimizde aynı şekilde termik atıyor. Sebebi ne olabilir. Bağlantı şekli ilk önce sürücü,motor koruma ve kontaktör ve motor olarak ilerliyor. Her motorun motor koruma ve kontaktörü ayrı.
Motoru sürücüsüz denedik aynı termiğe bağlı fakat termik atmıyor. Sürücüye bağladığımızda termik atıyor.
 
Motor korumak için kullandıgımız termik şalterler inverter sonrasına baglandıgında kararlı çalısmayabiliyor.Özellikle düşük hertzlerde 20-25 hz gibi motor surdugumuzde termik yanılmalı atmaya gidebiliyor.Bir uygulamada basıma gelmişti.İnverterden sonraki tum termik şalterleri iptal etmek zorunda kalmıstım.Ama teknik acıklamasını bilemiyorum.
Sanırım kucuk hz lerde akım yanlış hesaplanıyor.
 
Bir invertörle istediğin kadar motor çalıştırabilirsin, tabi motorların güç toplamının bir üstünü sürücü gücü olarak belirlemelisiniz.

Buradaki dez avantaj invertörün motor koruma fonksiyonları iptal olur, yani invertör motorları koruyamaz (hangi motorun arıza yaptığını bilemez).

İnvertör çıkışına kesinlikle şalter, sigorta gibi devre kesiciler bağlanmamalıdır, bu invertöre zarar verebilir yada hataya geçmesine sebep olabilir. İnvertör devredeyken bu bağlanılan şalterlerden kapatılıp açılan olursa invertör çıkışında ani güç değişimleri yaşanacak ve invertör hataya geçecektir.
 
İnverter çıkışından 3 ayrı termiğe ve kontaktöre ve bunlar üzerindende motorlara enerji gidiyor. 3 motorda aynı anda çalışması gerekmiyor fakat çalıştığı zaman aynı hızda çalışması gerekiyor. Tek motoru çalıştırdık termik attı. İki motoru aynı anda denedik birinin termik attı. Üç motoru aynı anda denedik birinin termiği attı. Motorları direkt yolveriyoruz bir sorun çıkmıyor. Bazı arkadaşlar kullanılabileceğinden bahsetmişler.
Bir sürücüye birden fazla motor bağlarsak mutlaka hepsinin çalışmasımı gereklidir?
Böyle uygulamalarda motor koruma elemanı kullanılmıyormu?
Bu konudaki tecrübelerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Bir invertör ile 2 motor farklı zamanlarda çalıştırılabilyor. İnvertöre iki motora ait parametleri giriyorsunuz, ve invertör çıkışına da kontaktör bağlayıp sürücüye bu kontakları aktif yaparken bir dijital giriş ile haber veriyorsunuz, invertör de buna göre hangi motoru çalıştıracağını biliyor,ona göre çalıştırılacak motor parametrelerini yüklüyor.

Bir invertöre 2'den fazla motor bağladığınızda ise her motor eşit güçte olmak zorundadır.

Sizin uygulamayı ve kullandığınız güçleri detaylı anlatırsanız daha yardımcı olabilir veya alternatif çözümler sunabilirim.
 
Teşekkür ederim ilginiz için. 3 kW gücünde sürücümüz mevcut Sew Movitrac B sürücü potansiyometre ile hız ayarı yapıyoruz. min hız 650 max. hız 1500 ayarı var. Bu sürücü çıkışından 3 ayrı motor besleniyor. Bu motorlarda yine sew marka 3 adet 0.55 kw motor. Bu sürücü çıkışıyla 3 termiğe oradanda 3 kontaktöre enerji gidiyor. Bu motorlarda üretimini yaptığımız ürünü döndürme işlemi yapıyoruz. aynı anda çalışması gerekmeyebilir. Sürücü bir butonla enable yapılıyor. Sürücü çıkışı enerjilendiriliyor. Sürücü şıkışındaki istediğimiz motora ait kontaktörü çektirerek istediğimiz motoru çalıştırıyoruz. Bizim sıkıntımız motorların herbiri 1.2 A. çekerken bile 1.7 A. ayarlı termiklerinin 3-5 dk içinde atması ve aşırı ısınması. Sürücü parametrelerinde 3 adet motor olarak girdik. Ottune ayarını off konumuna getirdik boost ve I*R ayarını kendimize göre ayarladık fakat termik yine atıyor. Sürücüyü baypas ederek aynı termik ve kontaktör üzerinden motoru doğrudan beslediğimizde bir sıkıntı yok. Sorun nereden kaynaklanabilir. Bağlantılarda herhangi bir gevşeklik yok.
 
İnvertör "Güç" parametresini (0.55kW x 3 adet = 1.65 kW) 2.2 (1.65'ten bir üst değeri) olarak ayarlamanız gerekecek.

Siz 3 motoru aynı anda çalıştırdığınızda invertörden 2.2 kW'lık bir güç çekilebilir demek bu. Akımda ise tam güçte 5.5 amper verebilir invertör.

İnvertöre çalış sinyali gönderdiğinizde 3 motora ait kontaktör çekili durumda mı oluyor, yoksa siz önce istediğiniz motora ait kontaktörü çektirip sonra mı invertöre çalış sinyali gönderiyorsunuz?
 
İnvertörün aşırı 3 motor aynı anda devrede olduğu zaman bile herhangi bir akım ile ilgli bir hata vermiyor. İnvertöre ilkönce çalış sinyali gönderip çıkış alıp sonra istediğimiz kontaktörleri çektiriyoruz. İnvertörün toplam güç parametresi 3 kw olarak girilmiş durumda ayrıca 3 adet 0.55 kw motoru beslediği bilgisinide girdik. Motorlara ait voltaj ayarı 400 volt olarak girililmiş durumda.
Switch mode frekansını ilk defa duydum en kısa zamanda deneyeceğim. Termik sıfırdı fakat arızalı diye değiştirdik 1.2 amper çekerken 1.7 ampere ayarlı termik atmasının ölçü aletiyle göremediğimiz başka bir sebebi olmalı. Çünkü motoru direkt yolverdiğimizde aynı değerde akım çekip aynı termik atmıyor. Sürücü ile veridğimizde atıyor.
Teşekkür ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,466
Mesajlar
927,178
Kullanıcılar
452,028
Son üye
ahmet ural

Yeni konular

Geri
Üst