1- Makina seyyar değilse, sabit bir iş sahasında,elektrik prizlerine yakın yerde çalışıyorsa, 2.aküye şebekeden 220 vac>13.80 volt dc. (2. akü amperinin 1/10’unu geçmeyecek amper çıkışında) tampon şarjlı bir akü şarj cihazı (ac/dc şarj adaptörü) bu 2. akü sürekli şarjlı kalacak şekliyle sabit şebekeye sürekli bağlı tutulur.Böylece 2. aküyle seri olarak 24 volt dc. sürekli hazırda beklemiş olur.
2- Makina seyyarsa kumanda/valf sistemi 24 volt dc.lik kaç amperlik bir akım çekiyorsa buna uygun çıkıştaki 12 volt >24 volt ; dc>dc boost konverteri,bu 12 voltluk asıl aküye direk bağlı olup,gerektiğinde 12 voltta akım alıp bu valfleri 24 volt dc. ile besler. 2. aküyü de, harici bir şarj cihazına da ayrıca gerek kalmaz.Dizel motor ile çalıştığına ve elektrik motoru ile çalışmadığına göre makinenız seyyar olmalıdır,eğer böyleyse bu seçeneği düşünün.Kolay gelsin.