200 KW lık Motorda Kontaktör Sorunu

200 kw motora yol vermek yöntemleri farklıdır. bunların farklarını bu yöntemleri hocalarım dağa iyi bilirler. yanlız kısıtlı şartlarda bu sonocu çözmek gerekir.200 kw motor devreye girmeden önce 11 kw gücünde motor devreye girip 200 kw motora yol vererekten bu sorun çözülebilir. yanlız karşı mekanik gücücün debriajda sistem olması gerkir. 200 kw motoru kalkışı boşta olması gerekir. bu şekilde çalışan sistemler vardır.
 
200 kw motoru direk yolvermek tek kontatörle zor antarnetif cözüm eyer mekanik kısım boştaolarak kalkıyorise 11 kw gücünde bir motorile yolverip 200 kw motoru direk kaldırabilir sin. bu yötemi iki üç makinadakulıyoruz sorunyok.
 
Böyle bir durumda en kolay ve hızlı çözüm softstarter kullanmak diye düşünüyorum.200kW motoor direk yol vermede ciddi yüklenme yapar kontaktöre buda sizinde dediğiniz gibi kontakların yanmasına yapışmasına neden olur.
 
ben olsam şöyle yapardım. Mevcut Kontaktörle aynı özellikte yeni bir kontaktörü, kontaktöre paralel olarak bağlardım. Böylelikle akım kontaklarda yarı yarıya düşeceğinden sorun çözülecektir.

saygılar...
niçin yarıyarıya düşsün
kapama veya açma zamanları aynı olabiliecek mi
kontak temas dirençleri her açıp kapamada aynı olabilecek mi
saygılar
 
biraz pahalı olacak ama sürücü kullan diyeceğim LS markası fiyat olarak ta kontaktörlere verdiğiniz paradan daha ucuza gelir herzaman
 
işim gereği 200 Kw elektrik motoruna yol verecek çok panolar yaptım. Panolarımda da bütün şalt malzemelerini MOELLER kullandım ve hiç bir sıkıntı yaşamadım. Sana da tavsiyem bundan sonraki aldığın kontaktör MOELLER marka olsun. Ayrıca motor yol alırken yıldız kontaktörü yapışıp kalıyorsa bence kontaktör akımı küçük geldiği için yapışıyordur.Veya yıldız üçgen kumanda sistemi yapılırken start verildikten sonra önce yıldız kontaktörü arkasından da direk kontaktörü çekmelidir. eger kumanda sistemi bu şekilde çalışmıyorsa kantaktörü yapıştırabilir. Aksi takdirde direk veya üçgen kontaktöründen herhangi biri yapışıyorsa bence yıldız üçgen zamanını maksimuma alıp yolverip akımın minimuma düştüğü yerde yıldızdan üçgene geçişindeki zamanı zaman rölesinden ayarla.Yani kısacası motor tam yol aldığında yıldızdan üçgene geçmesini sağla. Kolay Gelsin
 
alloooo 200kw motor yıldız/üçgen en ucuz ve akıllıca çözüm kontaktörn kaldıracağı akım kapasitesini motorun normal çalışmada çektiği akımın en az iki katı olursa tesisat ömrü uzar tabi yıldız/üçgen kontaktörlerin hepsi panoyu motorun yanında start butonunu nerde yaparsan yap
 
Kontaktörlerinde bir çalışm ömrü bulunmakta. (Mekanik açma kapama sayıları) Mekanik açma kapama sayılarını aştıktan sonra kontaktörleri değiştirmek gerekir.

Birde kontaktörün doğru seçildiğinin kontrol edilmesi gerekir. 200kW motor yaklaşık 350A civarında bir akım çeker. kontaktörü seçerken motor nominal akımını 1,43'ile çarparak bulmak gerekir. 350x1,43=500A kontaktör koymak gerekmekte.

Birde motorların devreye girip çıkma sayılarına göre kontaktör sınıfını seçmek gerekmekte.
 
kontaktör swçiminde problem yok diyorsanız,orjinal kontak takımı alırsanız sanırım sorununuz çözülür
birseye daha dikkat ederseniz,hep aynı motorda sıkıntı yaşıyorsanız,motoru gözden geçirmenizi tavsiye ederim,
yani bu kontrol komple bir kontrol olması lazım,kablo seçimi bile fazla akım çekmesine neden olabilir,
mekanik aksamın motora fazla yük altında bırakması bile bu tür sıkıntılara yol açabilir,
bu saydıklarımın hepsi benim başıma geldi
 
offf arkadaş üçgen yolvermeden bahsediyor arkadaş bazıları halen yıldız kontaktöründen üçgen kontaktöründen bahsediyor direkt yol veriyor adam direkt yani tek kontaktör var motorun iç bağlantısıda üçgen olduğundan bu duruma üçgen bağlantı denir ama o kontaktör üçgen kontaktörü değildir adını siz koyabilirsiniz buna direkt yolverme denir.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,174
Mesajlar
934,001
Kullanıcılar
453,311
Son üye
Guest59

Yeni konular

Geri
Üst