200x150 CNC Router Projem Hakkında Fikir Öneri ve Yardım

Bilsem sormazdım hem zaten ben mekanik durumu sormadım ki hukuki durumunu merak etmiştim..:)
Hani malum bazı sektörleri canlı tutmak için şartlar filan olur ya.
Mesela berberlerin doktor bulundurma mecburiyeti gibi..
Acaba araba satışlarının artmasının milli ekonomiye katkılarının boyutları ve reel faiz düşüşlerindeki spesifik değerlendirmesi hakkında görüşler var mıdır ?

Düzeltme :
Araya mesaj girmiş bir üsttekinin cevabı idi...
Ama olsun zaten resimli sorudaki de oydu ve fark etmedi.
 
Bilmem ?
Verdiğin linke göre cevap istiyorsan , deveye sormuşlar boynun neden eğri ?
demiş nerem doğru ki .
Önemli not : Bu cevap bk lar için geçerli değildir !!!
 
linkteki hobby ürünü, yatak filan yok tabi. tasarım sadece.

Aynı duygusallık yatay eksende çift motor kullanmak için de geçerli olabilir mi? 2 arabanın arasındaki mesafeyi uygun boşlukta yapmayıp, köprü haket ederken esniyor bahanesiyle mi çift motor kulanıyoruz?

2. motor fazla vidamil, somun, rulman, kaplin, flanş, driver, power+ demek oluyor yani?
 
Son düzenleme:
Ayakları yeteri kadar açık yapsan ne yazar ?

Hesapla
Köprüyü yukarı yükselten kolonun , en kötü burulması için , en uzak noktadaki momentini .
Bu noktadaki ne kadarlık kuvvet tek kolonda ne kadar burulma yapar ?
Karşı kolan olsa ne yazar ?
Karşı kolondaki arabaların ( 3 de olsa 5 de olsa )arası açık olsa , NE KADAR FAYDASI OLUR ???

Neymiş ? köprünün sağlamlığı cnc de püf noktası imiş.

Arabalarda 0.01mm boşluk varsa , tek tarafta aralarında 200mm varsa , köprü uzunluğu ( Y ekseni ) 500 mm ise karşıdaki hata payı ne kadardır ?

Step motorda ( 1.9 derece / 5mm hatve ) 1/16 microstep de adım hatası ne kadardır ?

Ohh be soran olmak ne rahatlıkmış , at taşı yürü git uzaktan seyret..

Bana bak , çift motor kullanırım ne hesap ederim ne yumurtaya ne tavuğa bakarım ben horozum .. , deme sakın .

2m3frde.gif
 
Steplerde 10000 devirde oluyor ama sen daha mütevazi ol 3 haneli rakamlarla yetin.

Ayrıca bilgi edineceğini sanarak her bulduğun belgeye saldırma .
Kendi aklını hayalini kullan.
 
Tamam.
Devir o formun açtığı standartta kalmış dikkat etmedim. Step motordaki adım hatası çalışma hızına, vidali milin kaliyesine, bağlı bulunduğu mekanizmanın ilerleme ve varsa kesme hızı, rulman yatağına tornalarak geçirildiği ortamın sıcaklığı gibi etkenler var herhalde ama benim gibiler için fazla detay.

Yani kısaca mümkünse köprüyü sac'dan sağlam yapmalı diyorsun. Ben sadece köprünün yanları sağlam olmalı diye zannediyordum. Ama koprüyü birbirine bağlayan malzemede sigma yerine daha sağlam birşey veya bir yatay bir dikey profil olması gerekiyor şu fakirini anladığı kadarıyla.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,601
Kullanıcılar
452,663
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst