3 eksen

@asenyurt biraz geç kaldın abi :D 1 tanesini baska bi yerden çıkardım haliyle kirli ve yağlıydı wd40 ile mudahalede bulundum.. Ne gibi bi zararı olabiliyor ?
 
ah şu kanımızdaki acelecilik ...

wd40 yağlayıcı değil temizleyici ve aşındırıcı özelliği vardır. bu sebeple elinizdeki o arabaların içindeki bilya yataklarınındaki yağı büyük ihtimal çözecektir. içerideki bilyalar bir müddet sonra yağsız kalacaktır.
arabaların uşlarında gresörlük vardır yağ basma yeri. oraya gress basılır. skf nin rulmanlar için özel gressleri var. onlardan bulamazsanız hiç sorun değil wd40 sıkacağınıza arabaya koyduğunuz yağdan koysanız daha iyi
 
X eksenin mesnetsiz, yüksek esneme ve titreşim alırsın. Bir CNC de en çok nefret ettiğim özellik titreşime girip gürültü çıkartarak kestiğim parçayı bozması, hatta uç kırmasıdır. Sürekli uç körelir, aşırı kuvvetlerden step kaçağı oluşur. Y ekseni için enaz 30 luk mil seçersen kurtarırsın, yoksa ray daha iyi olur. Markalı kullan, pişman olma. Markalı 10 sene banamısın demez, ucuzu titreşim sorununu sene sonu gelmeden gösterir. Alt destekli milleri bağlamak için 45x90 sigma ile direkt yerleştirmek daha güzel olur. Alt desteklerine sigmaya göre delik açar kullanırsın.

Y eksenine X eksenini bağlama şeklin, o arabalar orada o şekilde olmaz. Daha sağlam destek gerekli. En azından birer dikme daha atarak sallantıyı gider.

Sigma profilleri plakalarla bağlamana gerek yok, alın vidası denilen bir teknoloji var. Tabi sigma profillerin buna uygun mu diye düşünüyorum. Ucuz sigmalarda yok.

Mach3 ile hiç uğraşma, değmez. Çok sorunlu bir program. En pahalı kontrol kartları ile bile çok fazla hata aldım, bezdim. Piyasanın en üst düzey amatör kontrol kartı KFLOP tur. Kendi G Code işleyicisi var. Sağlam PID hesaplamaları ile sistemi yönetir. Bedava çözümlerde GRBL, TINYG gibi açık kaynak kodlu arduino tabanlı kartlar bile daha sağlam iş çıkartıyor. Backlash ayarları yok ama çift somunlu çift yön bilya baskılı sonsuz vidalar ile kullanıldığında şahane daire kesimi yapıyor, sıfır hata ile. GRBL ile 47KHz gördüm. TINYG 200KHz e kadar destekliyor. 200KHz değerine ulaşamadım, motorlarım 200pulse/mm de ayarlı, sistem yapısından dolayı 40metre/dakikadan fazlasını zorlamadım.

Kesim hatasını gidermek için ölçümü büyük metre ile yaparsın. Y ekseni 1000 mm diyelin, ince uçlı bir kesiciyi tak, metrenin sıfırından 1000mm ye kadar takip et, motorlara gönderdiğin pulse sayısını 1000 e böl, ayarlara gir. En baba ölçü aletinden daha hassas ayar yaparsın.

Araba bilyalarını temizlemek için her türlü pas, kir sökücü kullanabilirsin fakat ardından gresle bu temizlik malzemesini uzaklaştırman şart. Ben toyotanın beyaz gresini kullanıyorum. Şimdiye kadar kullandığım en iyi gres.

Eğer step motorlarında çok yüksek voltaj okuyorsan bir sorun vardır. En fazla 5 volt okuman lazım. Sürücülerin amper ayarını kontrol et. Sürücüleri daha yüksek voltajla besle. Sürücü kaç voltu destekliyorsa o voltaja çık. Motorların daha hızlı kalkar ve daha hızlı durur. Kalkış torkları ve yüksek hız torkları katalog değerini görür. Düşük voltaj düşük güçte çalışan step motor demektir.

Amatör yapıdaki sistemler için Ripper CNC olarak google la. Sağlam yapı çıkartılmış, benim beğendiğim yapıdır.
 
@gochisar abi kflop la çalıştırdığın makine var mı ? Ne kadar hakimsin bu karta
 
KFLOP incelemem altında, afedersin cnc kontrol kartlarında denemediğim *** kalmadı. Epeydir araştırmalarım arasında. En son bu karta rastladım, dökümanlarını inceledim, kullanıcı görüşlerini gördüm. Bu kartı ilk fırsatta alacağım. Yani henüz kendi test sonuçlarım yok. Ağzımın suyu aka aka bakıyorum şu an.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Alt destekli milden vazgeçip araba ray ikilisine geçtikten sonra ki tasarımı bu şekilde planladım..tavsiyeleriniz varmıdır ?
arabaları yan tarafa koydum.. ağırlık taşıma konusunda problem çıkaracağını sanmıyorum

çizim1.JPG
çizim2.JPG
 
çok isabetli bir karar olmuş alt destekliden kurtulman.

iki tane vidalı mil kullanacaksın ama gene makinenin ortasına doğru montajlıyorsun gerek yok..

baka zamanında şöyle bir konu açtık
insanlar tasarımlarını paylaştı hem de solidworks.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/hazır-cnc-tasarımı.98199/

bütün tasarımları indir gör nasıl yapılmış.

tavsiyem vidalı milleri makine dışında kalacak şekilde tasarla ki toz kir kolay yapışmasın tabladan uzak olsun
 
vidalı miller tablanın altında olsa talaş ve tozdan korumak daha kolay olmaz mı ? Yanda olmasıyla iç tarafta olmasının hareket etme açısından farklılık yaratır mı ?
 
Vidalı millerin tozdan kurtulma şansı malesef hiçbir konumda yok. Toz koruması için somuna içinden taşacak şekilde yağ sıkmak bir yere kadar koruyor. En iyi yöntemi ise körük bezi. Kesimde mutlaka tozma mile gelir. Ahşap talaşı çok zarar vermez, hatta mili cilalar ama uzak durmak mantıklısı. En tehlikelisi demir tozu ve mermer, taş tozudur. Araba bilyalarının bir numaralı düşmanı, zımparalıyor resmen.

Tasarımda vidalı milin bağlandığı yer mukavim olmak zorunda. Arabaları bağladığın levhaya direkt bağlaman daha mantıklı olur. Altta olması demek atalet momentinin ek olarak arabalarına yük bindirmesi demektir. Durağan halden harekete geçmek isterken oluşan kuvvetleri toptan arabaların karşılamak zorunda kalır. Üste alırsan atalet merkezine yaklaşacağından yüklerin bir kısmını ortadan kaldırırsın. Daha az yük daha fazla hız demektir.
 
vidalı miller tablanın altında olsa talaş ve tozdan korumak daha kolay olmaz mı ?
doğru diyorsun ama köprü ayaklarından uzaklaştırma. tavsiyem direk köprü ayaklarının plakasına montajlanacak şekilde tasarla. verdiğim linkteki makine tasarımlarına mutlaka bak. dediğimi anlayacaksın
 

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Geri
Üst