AC yi DC ye çevirme

slm arkadaslar aranızda yenıyım daha sıtenın nasıl kullanıldıgını dahı cözmus degılım her neyse yardımınıza ıhtıyacım.dc akımı ac ye cevırecek dıyot yada devre benzerı bırsey lazım netten arastırdım ac dc cevırmek kolay galıba hep bunlar cıkıyor benım ıstedıgım tam tersı 12 volt 12amper 18 akuyle 220 volt yaptım yanlız bu akımla ac bır motoru calıstıramadım ne yapmam gerekıyor?
sizin aradığınız inverter olarak geçiyor. maalesef tek bir diyot gibi bir malzeme değil. inverter daha karmaşık elemanlar içermektedir.
 
tsk ederım onu bılıyordum ama belkı daha basıt br yolu vardırda ben bılmıyorumdur dıye düşünmüştüm tekrardan trskler.
 
tsk ederım onu bılıyordum ama belkı daha basıt br yolu vardırda ben bılmıyorumdur dıye düşünmüştüm tekrardan trskler.

Ben motorlardan hiç anlamam ama AC motor saf sinüs istiyorsa, o saf sinüsü inverterla yapmak biraz zor. Ben TL494 ile saf sinüs yapmıştım, referans sinüsünü falan kare dalgadan elde etmiştim vs ama biraz meşakkatli. Sizin yaptığınız büyük ihtimal kare dalga yada modified sine wave olabilir.
 
Ben motorlardan hiç anlamam ama AC motor saf sinüs istiyorsa, o saf sinüsü inverterla yapmak biraz zor. Ben TL494 ile saf sinüs yapmıştım, referans sinüsünü falan kare dalgadan elde etmiştim vs ama biraz meşakkatli. Sizin yaptığınız büyük ihtimal kare dalga yada modified sine wave olabilir.
[MENTION=114639]wolf351[/MENTION] Anladığım kadarı ile harun07 arkadaşımız herhangi bir devre kullanmadan akülerin çıkışını AC motora vermiş.
i.tandoğan abimiz çözüm yolunu söylemiş zaten.Bunun yanında çalıştırmak istediğin motor çok özel birşey değilse DC motor ile değiştirip AC/DC çevriminden kurtulabilirsin.
 
wolf351 verdigin bilgi için cok tsk ederim motoruda dc kullandım dedıgın gıbı oldu ama yenı bır yardım konusu var yüksek bir dc akımı adaptör gibi birseyle 12 dc düsürme ihtımalım varmıdır ?:eek:
 
wolf351 verdigin bilgi için cok tsk ederim motoruda dc kullandım dedıgın gıbı oldu ama yenı bır yardım konusu var yüksek bir dc akımı adaptör gibi birseyle 12 dc düsürme ihtımalım varmıdır ?:eek:

Rica ederim fakat sorunuzu tam anlamadım. Yüksek bir DC akımı 12 DC ye düşürme kısmını.
 
altanatörden yuksek bır dc akım cıkıyor bunu aku doldurmaya kullanacagım lakın yüksek oldugu ıcın akuyu patlatır dıye bunu düşürecek birsey 12 v yapıp akuyu doldursun ıstıyorum varmıdır böyle birsey?
 
altanatörden yuksek bır dc akım cıkıyor bunu aku doldurmaya kullanacagım lakın yüksek oldugu ıcın akuyu patlatır dıye bunu düşürecek birsey 12 v yapıp akuyu doldursun ıstıyorum varmıdır böyle birsey?

Ben bildiğim şekilde cevaplayayım fakat ustalar seni daha iyi yönlendirip, yanlışım varsa düzelteceklerdir. Öncelikle, alternatörden DC değil AC çıkar fakat o da akım değil voltajdır. Akım çıkışa bağlanan yüke göre değişir. Ha alternatörü doğrultup DC haline getiriyorsanız, DC gerilim verecektir. 12V akü için şarj işlemi kabaca 13.6V olarak yapılmalıdır (sürekli şarjda). 12Ah ise akünüz 1.2A ile şarj etmelisiniz diyebilirim fakat akünün türüne göre değişebiliyor. Akü şarj ederken voltajın yada akımın sabit olması gerekir. Eğer alternatörün çıkışını DC yapıyorsanız o zaman akü şarj için SMPS yapmanız lazım. SMPS in avantajı girişteki voltaj oynamalarına karşı toleranslı olmasıdır ve yüksek güçlü şarj devreleri yapabilme imkanına sahip olursunuz. Doğrultulmuş yüksek gerilimi sabit tutabilirseniz, aküleri seri bağlayarakta şarj yapabilirsiniz fakat bu DC gerilim toplam akülerin üstünde olması gereken gerilimi geçmemelidir ve tehlikeli olabilir. Yada, alternatörün AC sini doğrultup DC yaparsınız, sonra 13.6V x 12 = 163.2VDC çıkış vericek şekilde SMPS yaparsınız. Sonra tüm aküleri SMPS in çıkışına seri bağlarsınız fakat SMPS de kesinlikle sabit akım çıkış veren bi SMPS olması lazım. O da 1.2A olmalı. SMPS in çıkış gücü ise, 163.2V x 1.2A = 195.84W olmalıdır. Bu SMPS ile tüm akülerinizi seri bağlayarak şarj edebilirsiniz, SMPS in girişinide istediğiniz gibi voltaj aralıklarında çalışacak şekilde dizayn edersiniz, böylelikle, giriş voltajı düşsede yükselse de aynı çıkış voltajını verecektir. Zaten çıkıştaki yük hemen hemen sabit olduğu için, bu yük akülerin iç direnci olacak, onun için SMPS çıkış voltajında dalgalanma olacağını sanmam. SMPS giriş voltajı ve çıkış voltajı için cut-off kesim devreleri yaparsınız akülerin zarar görmesini engellemek için. Fakat bu anlattıklarım kolay olmayacak onu da söliyim :)
 
altanatörden yuksek bır dc akım cıkıyor bunu aku doldurmaya kullanacagım lakın yüksek oldugu ıcın akuyu patlatır dıye bunu düşürecek birsey 12 v yapıp akuyu doldursun ıstıyorum varmıdır böyle birsey?

Forumun arama özelliği var kullanmanızı öneririm.

Ayrıca forumumuzda yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili bölümümüz var burada sorduğunuz soru ile ilgili bir çok bilgi bulunuyor. incelemenizi tavsiye ederim.

Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları | Kontrolkalemi.Com Otomasyon Forumu
 
altanatörden yuksek bır dc akım cıkıyor bunu aku doldurmaya kullanacagım lakın yüksek oldugu ıcın akuyu patlatır dıye bunu düşürecek birsey 12 v yapıp akuyu doldursun ıstıyorum varmıdır böyle birsey?

Merhaba.Araç alternatörü olarak bahsettiğiniz sanırım 14 voltluk bir oto alternatörüdür.Örneğin bu alternatör 14 volt 55 A gibi bir etikete sahipse,bu onun max.araç motoru devrinde bu amperi tam olarak da verebileceğini gösterir.Ancak araç üzerinde örneğin 40-60 amper 12 volt akü ile bağlı olduğunda aracın diğer gereksinim duyduğu akım (Amper) miktarı düştüğünde geriye sadece güvenli bir şarj için arta kalan 5-6 amperlik bir akım kalır.O da kendi üzerinde entegre devre şeklinde olan konjenktöründen,akü voltajı çok fazla yükseldiğinde ikaz şarj akımı otomatik olarak kesilip akünün kaynaması da önlenir böylece.Araç üzerinde böyle bir akım dağılımı ve şarj kontrol dengesi de vardır.Ancak harici olarak akü/alternatörü yalnız başlarına kullandığınızda durum çok da değişecektir.Çünkü kurşunlu aküler araç üzerinde gerilim kontrollü (Konjenktörler sadece gerilimi kontrol ederler,akımı kontrol eden devresi değil de ikaz uyartım sargısını dolaylı yoldan kontrol eden bir darlington transistörlü iç entegre yapıları genellikle de vardır.) olarak bu şarj akımını kontrol edebilirler.

12 voltluk bir akünüz sn.wolf351'in de açıklıkla bahsedebildiği gibi 12 volt dc. ile dolamaz,12'den daha fazla voltaj gerekir ve şarj akımı da akü kapasitesinin (Amper-h kapasitesinin) 1/10'unu hiç geçmemelidir ki kaynama riski,seperatörlerin erken bozulma veya ömür faktörü (saykıl=dolma/boşalma sayısı) çok çabuk aşağıya düşüp kısa zamanda kullanılamaz durumuna da gelemesin. Örneğin 60 amper 12 volt bir kurşun-asit aküsü için 6 amper,13.8 - 14,4 volt dc. şarj voltajı ve bu şarj akımı şartını tam olarak da sağlarsanız,işte ancak o zaman bu akünüzü güvenle de doldurup,kaynama ve diğer tüm riskler de olmadan kullanabilirsiniz. Çiftlik evlerinde,iş yerlerinde,atölyelerde,vb. araç haricinde kullanılacak olan tüm bu gibi yerlerde kullanım şartınız sadece anılan bu şartların tam bu şekliyle sağlanması şartından sonradır.

Örneğin bu alternatörün 14.0-14.2 volt dc. çıkışından sonra,bu şartı tam sağlayabilecek olan bir şarj sistemi veya özel olarak akım sınırlamasını sağladığınız devreler kontrolünde örnek olarak 12 volt,60 amperlik bir aküyü şar edebilirsiniz.Rüzgar türbini veya güneş panelelrinden beslene özel akü gruplarını direk besleyebilen türden bir şarj kontrol ünitesi eğer elinizdeki akünün amper kapasitesine de uygunsa (Akünün 1/10'u kadar en fazla amper veriyorsa) bu türden özel cihazları da özel kullanım amacınız için rahatlıkla da kullanabilirsiniz.Ancak seri bağlı 2 akü için 24 volt,tek akü için (Sizin elinizdeki gibi) 12 volt akü şarj kontrol ünitesini de özellikle seçip kullanmanız gerekir.Çünkü bunların üzerlerindeki etikette (Veya kullanım kitapçıklarında/kılavuzlarında) çıkışlarında kaç voltun tam olarak da net olarak çıktığı (Devirden bağımsız her şart altında) ve kaç amperlik aküye kadar güvenle de kullanılabileceği açık olarak belirtilmektedir.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,148
Mesajlar
933,630
Kullanıcılar
453,237
Son üye
Muho1234

Yeni konular

Geri
Üst