Acil Stop Rölesi Ne İşe Yarar?

Sistem gücünüz nedir
 
iyi akşamlar vinç kontaktörü yapışması sebebiyle bugun bı arıza meydana geldi vinç operetörü vincin üstündeki şalterleri kapatarak durdurmuş , kumandada acil stop vardı ama kontaklar yapıştıgı için vinç durmamış nasıl bir bağlantı yapmalıyız acaba acil stopa bastığımızda komple devreyi kesmesi için teşekkürler
kumanda devresinde emergency stop normalde kapali konumdadir.akim yolu ilk olarak bu butonun uzerinden gecerek diger devre elemanlarina gider..zaten sizin makinanizdada bu sekilde baglanmistir.bence ilk olarak stop butonunuzun kontaklarini olcu aleti ile bi kontrol edin,acik konumda kapali devre,stopa bastiginizde acik devre verdiginden emin olun.
 
işe yenı basladıgım ıcın fazla kurcalayamadım vinci 50 tonluk bır vınç eski bir panosu var ileri kontaktörü yapışmış zor anlar yaşanmış tersane işte , şimdi ben kumandada var olan acil stopla bunu yapabilrim değilmi yoksa 2 ci bir acil stopmu koymalıyım vinç ayaklarına
 
yanan kontaktorlerinizi ve koruma elemanlarinizi yeniledikten sonra stop butonunuzu da bi kontrol edin.normal sartlarda tek stop butonu kafi.2. bir stop butonunu kumanda devresinde yer isgal etmekten baska bir ise yaramaz..kolay gelsin
 
Gücü tam olarak bilsek daha iyi olurdu. Ama tahminim 50 tonluk vinç için uygun güçte bir kontaktör seçilebilir. Bana göre şalter daha emniyetli ve uzun ömürlü olur. Vinçin ayaklarınlarındaki frenler vinç hareket halinde açar. Acil stop ile enerjiyi kestiğinizde frenlerde otomatik olarak vinçi durduraçaktır. Bir tane acil stop ile röle çektirip bir kaç sistemi devreden çıkarabilirsin
 
nazmi74 dediği gibi ana kontaktör koyup kumanda fazını acil stopdan gecirerek yapabılırsın
 
Acil stop rölesi iş güvenliği için kullanman gerekli bir parçadır.Bu rölenin kontakları diğer rölelere göre özel yapılır!Kat2-kat4 gibi koruma sınıfı vardır.Her hangi bir makinede makinenin çektiği güç hesaplanır bu gücün bir üst seviyesinde bir kontaktör ana kontaktör olarak kullanılır ve güç devresi bu kontaktör den geçirilir!Acil stop rölesi bu kontaktörü devre dışı bırakır!Sistem resetlenmeden ve tekrar start vermeden sistem çalışmaz!Vincin panosundaki bu eksikleri giderin aksi takdirde birinin canı bugün olmazsa yarın mutlaka yanar bundan sorumlu olursunuz!Acil stop sisteminiz yanlış olduğu için acil stop rölesi ve butonu çalışmamış!Yoksa yukarda yazdığım gibi olsaydı acil stop devreniz acil stop butonuna basınca vinç dururdu!
 
nazmi74 dediği gibi ana kontaktör koyup kumanda fazını acil stopdan gecirerek yapabılırsın
Kumanda fazını değil güç devresini ana kontaktör den geçireceksiniz!Acilstop basıldığında panoya birde ikaz lambası koymanız sistem acil stopa basılı!Hazır ve arızada diye ekleye bilirsiniz eğer kumanda fazını ana kontaktör ve acil stop devresine bağlarsanız güç devresi kontaktör ü yapışırsa acile basmak hiç bir işe yaramaz!
 
Avrupadan gelen makinalarda 30 yıl öncekilerde bile ana kontaktor vardı.Son 10 yıldır gelenlerde ana kontaktor sayısı 2 adete çıktı.
Birbirine seri bağlı 2 ana kontaktor tüm motor enerjilerini kesiyor.İlk güvenlik rölesi kurulumu öncesi 2 kontaktörün de bırakmış oldugu kontrol ediliyor.
 
Operatör kumanda panelinde acil stop bulunur. Ancak Sn @c.berkan 'ın dediği gibi kontaktör ana kontakları yaışmış ise kumanda devresine seri bağlı olan acil stop butonuna basmanın hiç bir faydası olmaz.
Bu tür hayati önem arz eden sistemlerde, sistemi besleyen kompakt şalterin açtırma bobinini besleyen bir acil stop butonu kısa sürede müdahale edilebilecek noktalara mutlaka konulmalıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,772
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Geri
Üst