Akülü Araba Devresi

Dedıgınız mantıktan dolayı 1 0 2 kullancam ama elimde 125v 3a var, voltajı bız 12v kullanacagımız ıcın kontakların akım tasıma kapasıtesı de artmaz mı ona takıldım

Elinizdekini kullanın gittiği kadar daha sonra değiştirirsiniz. Bir günde bozulmaz yenisi yedekte durur bozulunca gereğini yaparsınız. Mantık düşündüğünüz gibi görünüyor olsa da orada farklı durumlar mevcut. Transformotor mantığı bu durum için geçerli değil.
 
Hocam bu devrede fren yaptırabılır mıyız?

Çok aranan, yapılmak istenen ve kolay bulunmayan akülü araba elektrik devre şeması.
Kullanılan malzemeler:
1 adet 3 konumlu toggle anahtar
1 adet 2 konumlu toggle anahtar
1 adet pedal anahtarı
2 adet 6 volt akü
1 adet 12 volt motor
Motoru ileri, geri, hızlı, yavaş kumanda edebilirsiniz. Yavaş konumunda 6 volt aküler paralel bağlanarak 12 volt motora yarı gerilim veriliyor böylece hız düşürülüyor. Hızlı yavaş anahtarı iki konumlu ileri geri anahtarı üç konumlu olacak. Anahtarlar motor akımında olacak(15 amper). Pedal anahtarı normalde açık yaylı anahtar olacak. Motor hareketi bu anahtarla başlayacak.
2 tane 12 voltluk motoru ve 1 adet 12 volt aküsü olanlar biraz değişiklikle kullanabilirler. Anlaşılmayan yerleri daha detaylı açıklarım. Yıllar önce kullanmıştım başkalarına da yarar inşallah. Kendi tasarımımdır.

Ekli dosyayı görüntüle 20305
Sadece merak ettım, tekerlerde dişli olacağından gerekte yok gubı sanki de

Devreyı bu sekılde kurdum.ancak uzerıne 15a oto sıgortası taktım tedbır olsun dıye, arac ın önune engel koyup gitmesini biraz zorladogımda sıgorta atıyor. Cunku ıllakı dısarda t
 

Ekli dosyalar

  • 6DCC487F-698D-4539-9A26-7977D8738AB8.jpeg
    6DCC487F-698D-4539-9A26-7977D8738AB8.jpeg
    270.7 KB · Görüntüleme: 87
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bir anahtar ile motoru ayırıp uçlarını kısa devre ederseniz olur. Bazılarında bu uygulama kullanılıyor.
 
Hocam yuksrda paylastım devreyı. 15a oto sıgortasını emnıyet amsclı devreye bagladım. Patlıyor. 15a ı nasıl cekebılır? Ikı aku paralel 14a zaten bunu nasıl çözebılırım?
Bir anahtar ile motoru ayırıp uçlarını kısa devre ederseniz olur. Bazılarında bu uygulama kullanılıyor.
 
Devrenizde hata göremedim. Sigortanızı önce 20 patlarsa 30 amper yapın.
 
Bu akım degerlerıme motor dayanırmı onu bılmıyorym. Motorlar 6v 10000rpm, gücu nedır? Kac a bunları bulamadım. Bırde tesısatta kullanılan kabloların kesıtı 20a e dayanır mı? Yani 14a ın oldugu sistemde akım bu kadar nasıl çözemefım
 
Akü 14 ampersaattir yani 14 amper 1 saat verebilirse 28 amper 30 dakika verir demektir. Gerçekte bu surede bu kadar amper veremez açıklama kolaylığı için. Normalde 20 saat 700 miliamper verebilir. 20 saatten kısa sürelerde ampersaat kapasitesi düşer. Akünüz 30 amper ile verebilir. Yüksek akımlar sürekli olmadığından kablolarınız dayanır.
 
Herkese merhaba,
Devre güzel ve basit bir devre, aynı devreyi bende çok kullandım. Benim tercihim tek akü iki motor olmuştur hep. Çünkü şarj konusunda sorun oluşturmasın diye. Geri viteste yavaş gitme olayı röle ile yaptım. Bence fren gerekli, düz yolda ihtiyaç olmasada rampa aşağı inerken hızlanıyor ve çocuklar için tehlikeli hal alabilir. Gaz pedalı içinde bulunun switch 4 bacaklı olmalıdır, basılmadığında 2 si aktif olur basıldığında diğer 2 si aktif olur. Bağlantısı şu şekilde yapılır; basıldığında anahtar konumu gören 2 uçtan birinden ayrı kablo alınır yalnız aldığınız uç motora gidenden olmalı buna dikkat edin.Aküden gelen olmamalı.Bu ucu switch in basılı olmadığında aktif olan bir ucuna bağlayın.Eğer bu bu uç aküden gelen (+) uç ise, diğer ucunuda aküden (-) kablo çekip bağlayın. Bu sayede gaz pedalından çekildiği anda motor kutup başlarına (-) yük gider ve motor fren yapmış olur.

Akülü arabalarda bulunan kartların farkı ise; röle kullanmaları. Dikkat ederseniz kartı olan araçlarda viteslerinde 3 bacak bulunur ve ince kablo kullanılmıştır. Gaz pedalı içinde yine ince kablo kullanılmıştır. Çünkü vites ve gaz için röleyi tetiklemek için yeterlidir. Yukarıdaki devrede röle olmadığı için her bağlantı yerinde aynı kabloyu ve kalın kablo kullanmanız gerekli. Kartın diğer farkı ise bazı araçlarda soft start devresini barındırır veya uzaktan kumanda devresi. Aküyü veya motoru korumaya karşı birşey değildir. Sadece şu olabilir, kullanılan röleler 12 volt araçlarda 9 voltluk röledir. Akü zayıflayıp 9 volt altına düştüğünde röle çalışmadığı için doğal olarak araçta çalışmıyor.
 
Merhabalar yardimci olmanızı istediğim bir konu var. Akülü aracı toplamak istiyorum daha önceden 12 volt kullanılıyormuş ama ne akü ne tesisat var ortada .iki motorlu bir motosiklet gaz kolu var ( bildiğimiz buton koymuşlar 220 volt için olandan ) . Motorlardan ayrı ayrı gelen kablolar duruyordu ve 15A( amper) sigortası duruyordu
1)Bende bir çizim yaptım bu bağlama şekli doğru mu?
2) gaz kolunu (yani bas çek butonu) akünün rtisindan hemen sonra sigortaya girmeden önce mi yoksa sonra mı koymaliyim?
Ve

3)açma kapama düğmesini (kontak) nereye koymalıyız akü ile sigorta arasına mi yoksa sigortadan sonra mı ? Butondan sonra mı ?
Sorularım basit veya saçma gelebilir yardımcı olur musunuz?
Ve aküyü şarj etmek için direk adaptörü akünün artı ve eksisine bağlayabilir miyim kontak koyduğumuzda veya kontak a gerek var mı ? Aküyü şarj ederken sonuçta devreye birşey gitmesin diye nasıl bir bağlantı yapmalıyım cizebillir misiniz
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220208_232631.jpg
    IMG_20220208_232631.jpg
    243.6 KB · Görüntüleme: 19
Son düzenleme:
Merhabalar yardimci olmanızı istediğim bir konu var. Akülü aracı toplamak istiyorum daha önceden 12 volt kullanılıyormuş ama ne akü ne tesisat var ortada .iki motorlu bir motosiklet gaz kolu var ( bildiğimiz buton koymuşlar 220 volt için olandan ) . Motorlardan ayrı ayrı gelen kablolar duruyordu ve 15A( amper) sigortası duruyordu
1)Bende bir çizim yaptım bu bağlama şekli doğru mu?
2) gaz kolunu (yani bas çek butonu) akünün rtisindan hemen sonra sigortaya girmeden önce mi yoksa sonra mı koymaliyim?
Ve

3)açma kapama düğmesini (kontak) nereye koymalıyız akü ile sigorta arasına mi yoksa sigortadan sonra mı ? Butondan sonra mı ?
Sorularım basit veya saçma gelebilir yardımcı olur musunuz?
Ve aküyü şarj etmek için direk adaptörü akünün artı ve eksisine bağlayabilir miyim kontak koyduğumuzda veya kontak a gerek var mı ? Aküyü şarj ederken sonuçta devreye birşey gitmesin diye nasıl bir bağlantı yapmalıyım cizebillir misiniz
motorlarınız kaç volt
 

Forum istatistikleri

Konular
130,176
Mesajlar
934,017
Kullanıcılar
453,312
Son üye
Burak_dmn

Yeni konular

Geri
Üst