Akım Sınırlayarak Pil Şarj Etme (Direnç, Diyot)

Adaptörünüz kaç volta çıkabilir. 9,8 volta çıkabilirmi.

Çıkar evet. Diyot bağladığımda yükselmiştim.
 
9.8 volta çıkarıp 2 adet seri diyot ile şarz ederseniz bir çok sorun çözülür.
 
9.8 volta çıkarıp 2 adet seri diyot ile şarz ederseniz bir çok sorun çözülür.

3 seri diyotla bile denedim de hocam cekilen akim yine de 3.5 ampere falan çıktı. Akımın 1.5 amperin üstüne çıkmaması lazım ki adaptör sağ kalabilsin. Adaptör 7 volt 2 A lık. Haliyle 8.4 voltta 1.6 amper civarında maksimum.
 
Basit bir akım sınırlaması ilave edin. Durumunuz biraz ilginç, 3 diyot seri bağlandığında 3 volt üzerinde düşer pillere 6,8 volt kalır. 3,5 ampere çıkıyorsa ya pilleriniz arızalı yada aşırı boşalmış durumdadır. Biraz gecikti ama nasıl olduysa kaçırmışım.
 
Basit bir akım sınırlaması ilave edin. Durumunuz biraz ilginç, 3 diyot seri bağlandığında 3 volt üzerinde düşer pillere 6,8 volt kalır. 3,5 ampere çıkıyorsa ya pilleriniz arızalı yada aşırı boşalmış durumdadır. Biraz gecikti ama nasıl olduysa kaçırmışım.

Evet hocam ona ben de şaşırdım. Şimdilik dirençle hallettim. Geç oluyor sarj ama çalışıyor.
 
İki npn transistör ile akım sınırlama
devresi yapmanız daha uygun olacaktır.
~250mA yeterli pil başına.
Ya da LM317 ile de yapılabilir.

Adaptör üzerinden gerilim düşümlerini
de hesap ederek uygun gerilimi ayarlayın.
Akım sınırlama da devrede olunca
sorunsuz olur. Ancak şarjı devreden
çıkaracak bir şeyler de yapmayı
düşünebilirsiniz.
 
Hocam. Aldığım modül şu linkte https://www.aliexpress.com/item/4S-...32811548126.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.HDxvHJ

Görüntüsü de bu şekilde:

Ekli dosyayı görüntüle 44662

Ekli dosyayı görüntüle 44663


Gördüğüm kadarıyla bu şarj esnasında sadece gerilimi ayarlıyor.

Ayrıca daha önceden forumda bahsettiğim şu aşağıdaki koruma modülü vardı. Onu da dahil ederek iki devre de bağlıyken şarj denedim. Yine çok yüksek 5 amper seviyelerinde akım çekti piller. Şimdi de 3 adet 6A10 diyotu hem kendi arasında hem de devreye seri bağlayarak deniyorum. yine 70 derecelere çıktı bakalım.

Ekli dosyayı görüntüle 44664

Ekli dosyayı görüntüle 44665

Herhalde bunlar sadece deşarj esnasinda gerilim ve akım birlikte koruma altina alıyor.
Bu bms modülün üzerindeki gibi smd parça arıyorum. Hadi smd den büyük te olabilir.
2uçlu olacak.20-30volt dayanıklı ama tek görevi üzerinden geçen akımı 50ma de sınırlayacak.
Böyle bir çip in adını bilen varmı?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sadece 1 adet LM317 ve çıkışına 1 adet direnc ile akim limitleyici yapabilir siniz.

Asagidaki gibi ve akim hesabi icin direnc nasil hesaplanacagina dair formulde var. Direnci formulle hesaplayip uygun direnci sabitte takabilirsiniz.

QwLvBayX-kAiw7z7v6-_XKgOOQysyF5Wn_NvuuNF-wRACBgipZ.png
 
Son düzenleme:
@serkan_48 lm317 veya transistörlü çözümler tabiki var. 30 yıl önce aspilsan nicad pil orjinal şarj cihazının içinde sırf 50ma limitleyen 3 uçlu bir plastik transistör kılıflı minik bir komponent vardı. Üzerindeki hatırlayamadığım ...50 yazısından sırf bu iş için imal edildiği de belliydi.
Demem o ki.
《《En ufak bir şey için her çip yapılıyor. Yukardaki sizin verdiğiniz devreyi yada benzerini içeren 2uçlu bir çip (mümkünse smd) ...50ma yada ....100ma serisi gibi varmıdır? 》》

Pil şarjı için, "her pil başına " çok güzel olurdu. Yoksa tek tek yukarıdaki devre ekonomik olmaz.

Not; Çoğu profesyonel şarj cihazlarının çıkış özelliklerini inceledim ve emin olun, tüm şarjlı pillerin şarj sorunu bununla biter. Zaten nicad-nimH-liOn pil şarj etmek isteyenlerin bence varacağı yer zaten bu.
 
Yeni konu açmadan fikirlerinizi almak istiyorum. Banggood sitesinden almış olduğum akü takviye powerbankı vardı. Cihazı şarj ediyorum. Full şarjdan sonra birinci gün sonunda şarjı halen yüzde yüz iken ikinci gün şarjı sıfıra iniyor. Cihazı alalı altı ayı geçtiği için ve cihazı aldığımdan beri arabada olduğu için böyle bir sorunu olduğunu farkedemedim. Erken farketseydim banggood ücretinin bir kısmını iade ederdi.
İçinde dört adet 3000 mah li-po pil var ve seri bağlanmışlar. Full şarjdan sonra voltaj 16.8 volt ve pilleri seri halde devreden ayırıyorum. Devreden ayırdıktan sonra piller boşalmıyor. Pilleri devreye bağladığımın ikinci günü piller tamamen deşarj oluyor. Acaba devrede pilleri deşarj eden nedir? Piller bağlı iken elle kontrol ettiğimde ısınan bir devre elemanı yok. Olsa olsa dirençler diyeceğim ama ısınan hiçbir direnç yok.
20190726_221652.jpg
20190726_221648.jpg
20190726_221602.jpg
20190712_200321.jpg
 

Forum istatistikleri

Konular
130,124
Mesajlar
933,332
Kullanıcılar
453,197
Son üye
Emre5212

Yeni konular

Geri
Üst