Alternatör çalışma prensibi

Katılım
18 Nis 2007
Mesajlar
607
Puanları
0
Alternatörler elektromanyetik endüksiyon prensibi ile çalışırlar. Elektromanyetik endüksiyon, bir telin içinden geçen manyetik alan değiştiğinde o tel üzerinde bir akım oluşmasına sebep olur. Bu tel eğer dışarıdan bir güç ile çevrilirse bu çevirmeyi sağlayan enerji elektrik enerjisine dönüştürülmüş olur.
Mekanik enerjinin rotorları döndürmesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur. Rotorun manyetik alanı indüksiyonla aktarılacak bir akım ile elde edilebilir. Fırçasız alternatörlerde alternatör çalışma prensibine göre ana ve ikaz sistemi olarak ikiye ayrılabilir. Ana sistemin hareketli kısmı olan ana rotor devir sayısına göre değişen sayıda kutuplardan oluşur. Rotordaki ana kutuplar çevirici makine devrinde döndürülür. Kutuplarda manyetik akının oluşması için doğru akım gereklidir. Ana kutuplara doğru akım ikaz sistemi tarafından verilir.
İkaz sisteminin çalışma prensibi ana sistemle aynı olmakla beraber kutup ve sargılar ters çevrilmiştir. Yani, ikaz sisteminde kutuplar hareketsiz olan ikaz statoru üzerinde, sargılar ise dönen ikaz rotoru üzerinde bulunur.
Ana statordaki bağımsız yardımcı sargılardan geçen akım voltaj regülâtöründe doğrultularak, ikaz statorundaki kutup sargılarına verilir. Kutuplardan çıkan manyetik akıyı kesen ikaz rotoru üzerindeki bobinlerde üç faz alternatif akım oluşur. Alternatif akım, rotordaki döner köprü diyotlarda doğrultularak ana rotora (ana kutuplara) doğru akım olarak aktarılır.
Fırçasız alternatörlere yük uygulandığında, voltaj düşümü önlemek ve voltajı istenilen seviyede tutmak için otomatik voltaj regülâtörü (AVR) kullanılır.
 
6 kva altarnatör şeması.
 

Ekli dosyalar

  • 6 KVA ALTARNATÖR ŞEMASI.JPG
    6 KVA ALTARNATÖR ŞEMASI.JPG
    39.6 KB · Görüntüleme: 2,097
üç jenaratörü parelel nasıl bağlayabilirim yardım ederseniz sevinirim
 
rotor dedıgımız bıldıgımız kamyon motorumu ?
yada soyle dıyeyım .. jeneratorler ııcnde bıldıgımız kamyom motorları volvo motorlar oluyor bu sekılde nerede o motor _?
 
rotor dedıgımız bıldıgımız kamyon motorumu ?
yada soyle dıyeyım .. jeneratorler ııcnde bıldıgımız kamyom motorları volvo motorlar oluyor bu sekılde nerede o motor _?

onlar alternatöre hareket enerjisi vermek için kullanılan hareket motorudur. içten yanmalı 4 silindir vs. Elektriği üretmek için ise senkron motor gibi sargılı elektrik motorları kullanılır
 
onlar alternatöre hareket enerjisi vermek için kullanılan hareket motorudur. içten yanmalı 4 silindir vs. Elektriği üretmek için ise senkron motor gibi sargılı elektrik motorları kullanılır

bu elektrık motorlarına alternator felan mı denılıyor ?

bu arada bır sorum daha olacak ac ve dc generatorler arasındakı farklar ne o kadar arastırıyorum bulamıyorum..sankı hep aynı seymıs gıbı ac generatorler(alternatorler) anlatılıyor

___

bırde alternatorunden tut motoruna kadar butun dızel bır jeneratorun calısma prensıbını okuyabılecegım bır kaynak yada kısaca ozetleyebılırmısınız

___

bu resımlı anlatımdakı fırcasız alternatorler ıcın mı gecerlı ? fırcalılar dahamı farklı calısıyor

___

Günümüzde fırçalı alternatörler yerini daha modern ve bakım gerektirmeyen voltajın elektronik voltaj regülatörü ile sabitlendiği alternatörlere bırakmıştır. Fırçasız alternatörlerde döner kutuplar rotordadır, döner kutuplar ana rotor olarak da adlandırılırlar
arkadslar burada fırcasızlar mı tercıh edılıyor denıyor ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
3 5 10 yada daha fazla jeneratörler senkron ççalıştırılabilir
bunun için gerekli olan 2 ana koşul şudur
1 altrnatörü tahrik eden dizel motorun hız kontrolu iöçin kullandığımız governor eloktronik olacak
2-alternatör voltaj regulatörü elektronik olacak
değilse bu şekle çevrilecek

basit bir senkronizasyon ünitesi ile paralel bağlayabilirsiniz

paralel bağlamanın 2 ana koşulu vardır
1- jenertaörlerin voltajları aynı olacak
2- jeneratörlerin freaknsları aynı olacak

bunları zaten senkronizasyon üniteleri hallediyor
daha deytay sunmak mümkün
ama motorların modelini bilmeden buradan konuşmak afaki olur
 
ac dc alternatör diye bir şey olmaz
alternatörlerin tümü dalgalı elektrik üretirler doğru akımın bir alternatörden üretilmesi mevzu bahis olmaz
fırçalı alternatör ile fırçasız arasındaki farkı anlatmaya çalışayım
LENS der ki
1 – hareketli bir manyetik alan içerisinde sabit duran iletken üzerinde gerilim indükler
2- sabit bir manyetik alan üzerinde hareket eden iletken üzerinde gerilim indükler

Yıllar önce ilk alternatörlerde uyartım akımı doğru akım olarak statora verilip sabit bir manyetik alan yaratılıp rotor bu alanda döndürülerek enerjinin rotorda üretilmesi sağlanmış daha sonra fırçalarla (halk dilinde kömür) rotorun bileziğinden enerji elde edilme yoluna gidilmiştir

Güçlerin büyümesi sonucunda hacimde ve işletmede bu olay çok ciddi sıkıntılar yaratmış başka formüller aranmaya başlamıştır. Daha sonraları rotora DC Akım verilerek doğru akım çevrilerek döner manyetik alan sağlanmış statordan transformatör mantığıyla enerji alınmıştır. Burada regülâsyonda sıkıntı doğurduğu için en son aşama olan döner diyotlu kendinden ikazlı makineler yapılmıştır.
Bu mantıkta alternatörün rotoruna küçük bir ikaz alternatörü konmuş bu alternatörün ürettiği akım yine rotorlarda bulunan diyotlarla doğrultularak rotor sargısına istenilen miktarlarda uyartım akımı doğru akım olarak çok rahat bir şekilde verilmiş ve sağlıklı bir şekilde dar hacimlerde yüksek güçlere çıkılmasını sağlamıştır. Böylece alternatör bir tahrik kaynağıyla başka bir ekipmana gerek kalmadan kendi kendine elektrik üretir hale gelecek bir teknolojiye ulaşılmıştır.
 
paralellenecek jeneratorlerın ıllada elektronık actuator unıt lı veya elektronık govarnorlu olmasına gerek yoktur.ben yıllarca mekanık govarnorlu sıstemlerde calıstım bunlarda kı sorun govarnorlerde sağırlaşma başladığı anda jeneratorler bırbırlerıne yükü kaydırmaya başlar mudale etmessenız jeneratörlerden biri ters'e kaçar diğeri overload olur.bunun için ben çalıştığım gemilerde ki eski tip mekanik govarnörlerlü sistemlere load sharer unıtler ılave ederek bu sorunu çözmüştüm artık günümüzde bu tip jeneratörler kalmadı yada load sharer eklenmeyen sıstemler kalmadı.yenitip diyotlu jeneratörlerde ise genelde sıkıntı diyot patlatması yada avr nin stabil kalamaması oluyor.mecalte,avk,leroysomer,taıyo gibi alternetörlerde diyotlar genelde sorun yapmazken sadece avr voltaj droop veya voltaj stabılıty ayarlarındakı değişimler sorun cıkartıyor.buda genelde voltajda salınım olarak sisteme yansıyor fakat her voltaj salınımıda avr arızası olarak yorumlanmamalı dizelin enjektörlerinde yakıt pompalarından ve turbochargerden kaynaklanabıleceğide göz önunde bulundurulmalıdır.
 
yav elektronik aktuatör yoksa yani yükü nasıl paylaştıracaksınız elle başındamı oturacaksınız load sherar yükü nasıl paylaştırır? devirle
e devri düşür arttır deye kime komut gönderecek mekanik aktuatör ise kim devri düşürüp artıracak aklım kesmedi vardır ben bilmiyorumdur ben yıllardır senkron işi yaparım manuelden tutun da taaa otomasyonlu skadalı sistemlere kadar ömrü hayatmda mekanik pompa ile senktron yapan görmedim varsa öle b irileri ellerini öperim
bir adam elinde 2 tane 10 11 anahtar deviri kısıp artırıyordur herhalde vede çabuk vede hızlı vede saniyenin onda biri kadar zamanda helal olsun ne deyim
 

Forum istatistikleri

Konular
130,166
Mesajlar
933,930
Kullanıcılar
453,294
Son üye
MEGATRO

Yeni konular

Geri
Üst