Ambitious

Üye
Katılım
13 Ara 2008
Mesajlar
190
Puanları
1
Eski arabam Opel Corsa 1.3 DTI idi ve kitapçığında devir 2500 olunca değiştirlmesi gerekir diyordu , şuan 94 model Skoda Favorit gazlı ve ben gene eski arabama göre kullanıyordum . Arkadaşlarla oturuken sohbet konusu oldu ve bu arabalarda 2000-3500 arasında kullanırsın dedi . Yani 3500 e gelince vites değiştirirsin ve devir saati 2000 e düşer tekrar gaza basıp 3500 e gelirsin boyle devam eder dediler . Bu işi bilen biri varmı ? Yardımlarınız bekliyorum . Teşekkürker
 
2500 devirden önce benzinli arabalarda vites değiştirmek doğru olmaz. En uygunu 3000 dir hem tork hemde tasarruf açısından. Ama 3000 den sonrası kullanıcıya ve arabaya göre değişir , bizim bi arkadaşda honda var 9000 den aşağı vites değiştirmiyo =)
 
Gercek Sofor Devir Saatine Bakmaz... :)

Motor sesinden ne zaman vites degistirecegini bilir...

Alinti:Kamyoncu Atasozleri
 
karaambar kamyoncular derneği :D

katılıyorum , zaten çoğu sürücü motor sesine göre değiştirir vitesi reflex olarak
 
Dizel ve benzinli motorda farklı devirler ister. Dizel motorlar daha yüksek devirli kullanılmalı. benzinde 2500 dizelde 3500 devirde vites değişir.
 
teorik olarak biliyorumki aracın en yüksek torku hangi devirde sağlanıyorsa o devir değerine ulaşınca değiştirilmesi lazım.burda yaygın kanı 3000 2500 derler ama örnek doblo da 1800-2000 devir arasıdır (tabi her aracın teknik kullanım talimatlarına göre durum değişebilir) 1800 de değiştirip o devirdede hızımı sabitlemeye başladığımda yol bilgisayarında fark edilir bir yakıt tasarrufu gözlemledim bilginize arkadaşlar
 
teorik olarak biliyorumki aracın en yüksek torku hangi devirde sağlanıyorsa o devir değerine ulaşınca değiştirilmesi lazım.burda yaygın kanı 3000 2500 derler ama örnek doblo da 1800-2000 devir arasıdır (tabi her aracın teknik kullanım talimatlarına göre durum değişebilir) 1800 de değiştirip o devirdede hızımı sabitlemeye başladığımda yol bilgisayarında fark edilir bir yakıt tasarrufu gözlemledim bilginize arkadaşlar


imza çok güzelmiş
 
Bu işlerde uzman meşhur onno ustanın bir yazısından alıntı;

en ideal vites geçiş aralığı ekonomik kullanımda 2-3 bin devir, performanslı kullanımda 3-4 bin arasıdır. bu hem araç için sağlıklıdır hem kullanıcı için nedenide az yakar cebinizde daha fazla benzin parası kalır..

Benim uygulamam: Araçta ivmelenme durup motor sesi artmaya başlayınca vites değiştiririm buda yaklaşık 3000d/dk'ya karşılık geliyor, her vites aralığında fark ediyor.Şirket aracında durum böyle,kendi aracımdayken bunu aracım belirliyor (otomatik vites) :)
 
Abi peki aracın gazlı oluşuda buna nasul etki eder ? Yani araç zaten 1300 motor ve bide gazlı olunca , bana öyle geliyorki 2200 devirde değiştirmek ( motorun sesine göre ) en uygunu.İşi şöför olan çoğu arkadaş bile bu konuda o kadar bilgisizki , söylediklerine çok şaşırıyorum . Benim araba için 3500 devirlerden bahsediyor ..
 
hocam araban gazlıysa 3000 ideal derim çünkü motorun boğulmaması için gazı yedirmen lazım artı bir de gazın performansı benzine göre çok düşük bu yüzden deviri yüksek tutmanda yarar var zaten gaz ekonomik olduğu için pek zararı olmaz devirin
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,759
Son üye
imot

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst