Suat_Korkmaz
Profesyonel Üye
- Katılım
- 30 Ara 2011
- Mesajlar
- 4,988
- Puanları
- 1,506
- Yaş
- 48
Rahat duramıyorum yahu. Aklıma türlü türlü fikir geliyor.
Silindir çalışınca bütün yük rulmanlara binmesin diye ana milin tepesine 1 hatve diş çektim. Oraya sıkmak için de 10mm genişliğinde T şeklinde bir somun yapacağım. Piston çalışırken Somunu çekecek ve drawbar'a bastıracak. Böylece rulmanlara hiç yük binmeyecek. Bir çok ticari üründe benzer uygulamalar gördüm ama sanırım bu tipte ilk örneği ben yapmış oldum. Daha iyi anlaşılması için yarın solidworks tasarımını güncelleyip paylaşacağım.
Bu arada silindir yapımı için gerekli alüminyumları yarın almaya gideceğim. Diğer konuda aradığım alüminyum gövde profillerinden bulamadım. Onun yerine 80-90mm iç çaplı ve kalın etli alüminyum boru alacağım. Tek kaygım boruların iç duvarları pürüzlü olursa tornada düzeltmem gerek fakat silindir 3 parçadan oluşacağı için her parçanın içini aynı hassasiyette kesemeyebilirim. İç çapları eşit olmaz yani. Neyse bakacağım bir çaresine.
Silindir çalışınca bütün yük rulmanlara binmesin diye ana milin tepesine 1 hatve diş çektim. Oraya sıkmak için de 10mm genişliğinde T şeklinde bir somun yapacağım. Piston çalışırken Somunu çekecek ve drawbar'a bastıracak. Böylece rulmanlara hiç yük binmeyecek. Bir çok ticari üründe benzer uygulamalar gördüm ama sanırım bu tipte ilk örneği ben yapmış oldum. Daha iyi anlaşılması için yarın solidworks tasarımını güncelleyip paylaşacağım.
Bu arada silindir yapımı için gerekli alüminyumları yarın almaya gideceğim. Diğer konuda aradığım alüminyum gövde profillerinden bulamadım. Onun yerine 80-90mm iç çaplı ve kalın etli alüminyum boru alacağım. Tek kaygım boruların iç duvarları pürüzlü olursa tornada düzeltmem gerek fakat silindir 3 parçadan oluşacağı için her parçanın içini aynı hassasiyette kesemeyebilirim. İç çapları eşit olmaz yani. Neyse bakacağım bir çaresine.