Bu pano yetişecek.

Katılan Arkadaşlara ben de teşekkür ederim.
Gerek görmediğim zaman PLC kulanmamaya özen göstermemin nedenini bilir74 daha kısa ve öz olarak açıklamış. Açık yüreklilikle söylemem gerekir ki PLC arızalarından ben de bunaldım, işletmeciliğin ötesinde mesleki saygı açısından başkalarının bunu yaşamasını istemiyorum. Hadi S5-S7-omron.... neyse
Bir örnek daha vereyim: Adam 1 milyon dolar değerinde tesise getirmiş siemesin Tİ505 diye bir modelini koymuş. Program yok, yedek malzeme yok, bilen yok ... hiç bir şey yok (12 senedir bunu bir şekilde çalıştırıyoruz) bu tesise bir PLC arızası için çağırıldığımda aklıma gelen bütün hayır dualarını okuyorum. Eğer içinizde ben bunu biliyorum; yedek malzemesi, programı elimde var; arızasından anarım diyen varsa lütfen haber versin.
Neyse bu konu tartışmaya çok çok açık biz gelelim panomuza vardiyalı çalışan elektrikçi arkadaşlarım toplam 4 kişiz (3 vardiya+ben) zaten projenin bitmesini bekliyorlardı. Montaj başladı malzemelerin yerleşimi gece hallolmuş gündüz görüntü açısından beğenmediğim devir bekçileri ve DC rolelerin yerlerini değiştirdim. Motor kabloları da bu akşam bitti.
Resimleri aşağıdadır. Montaj aşamasında projede küçük değişiklikler yapabiliriz en son olarak tahsihli projeyi tekrar yayınlarız.
 

Ekli dosyalar

  • malzeme yerleşimi.jpg
    malzeme yerleşimi.jpg
    87.5 KB · Görüntüleme: 77
  • güç devresi.jpg
    güç devresi.jpg
    101 KB · Görüntüleme: 80
Moderatör tarafında düzenlendi:
bilocan ' Alıntı:
hocam kolay gelsin 8)hallederiz
Eyvallah bilocan pazar günü gelmeseydin zor hallederdik ;D ;D ;D

Arkadaşlar sonunda kumanda devresi bitti ve taban sacını panoya yerleştirdik. NYAF kablom bittiği için tırmık butonlarına sarı-yeşil kullanmak zorunda kaldım (hocanın dediğini yap yaptığını yapma diye bir deyim vardır sarı-yeşil'i topraklama harici kulanmamak gerekir ;) ) bu fotoğrafları ekliyorum. Elektirkçi arkadaşlar da kablo kanalını açıp projeye göre kabloların çekimine başladılar. Tahmin ediyorum yarından sonra enerji verip test ederiz.
Panonun üzerinde gördüğünüz dijital gösterge cihazı lazer sensörden sinyal alacak ve biz buradan değer girerek silo dolmadan (yada istediğimiz kadar dolunca) mal girişini keseceğiz. Çalışırsa böyle düşünüyorum çalışmassa emniyet için konulmuş motorlu siviç tam dolduğunda mal girişini kesecek umarım çalışır önce de dediğim gibi en büyük problemin silonun sıkışması (bir de bandın yırtılması) olabileceğini tahmin ediyoruz.
İşi yaparken projedeki bazı kontak hatalarını görüp düzelttim (örneğin TH 82/53 yardımcı kontaktöründe 63-64 normalde açık kontak olmadığı halde ben yazmışım) iş bitiminde projenin son halini tekrar yayınlamayı düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

  • montaj1.jpg
    montaj1.jpg
    87.8 KB · Görüntüleme: 70
  • montaj 2.jpg
    montaj 2.jpg
    94.4 KB · Görüntüleme: 74
Moderatör tarafında düzenlendi:
EDREMİT ,CANAVAR GİBİ OLMUŞ. ellerinize sağlık.. paylaşımın için tşşkrler. yanlız bişey benim dikkatimi çekti.. panoda aç kapa yapacak bi şalter yok. acil stopla kumanda devresine enerji,, yani sistem start veriyorsun...NEDEN BİR COMPAC ŞALTER KOYMA GEREĞİ GÖRMEDİN.. düşün ki motora yol veren kontaktörden birisi yapışık kaldı. veya başka bişey oldu... acl stoba adam bassa bile motor çalışmaya devam edecek.. veya panoya 2 faz gelior.. (panoda motor koruma rölesi kullanmadıysan) ne olacak. adam panoya gelen elektriği kesmek için gidecek, geldiğinde motorlar yanmış:d .. neyse panon bitmiş.. ve gördüğüm kadarıyla faz koruma rölesi kullanmamışsın.. MUTLAKA KULLAN.. kumanda fazını f.k.r. sinin kontağından geçir.. böylece motorlarını 2 faza karşı korumuş olursun..
 
Sn Edremit eline sağlık güzel bir çalışma olmakla beraber kartal1700'ün tavsiyelerinide yabana atmamak gerek diyorum.Kolay gelsin...
 
Teşekkürler bu tip diyaloglar paylaşımı daha faydalı kılar;
Panonun enerji aldığı yerde şalter var (çok yakınında) , Pano besleme girişinde de 3x63 otomat var. NH sigortalı büyük motorlar haricinde f.k.r kullanmak pek istemeyiz motor sayımız fazla olduğu için takılan 1 f.k.r daha işini yapmadan kendisi arıza çıkarabiliyor. (Gerekli görürsem mutlaka F.K.R bağlarım, kaçak akım rolesi Sigorta ve M.K.Ş hatta seri olarak 2 termik bağladığım durumlar olmuştur) Motor koruma şalterini pek tercih etmiyorum. Bir motoru sistemi etkilemeden devre dışı etmek istediğimde sigortayı indirmek yetiyor. Buradaki eksiği gidermek için kaliteli ve uygun amperde termik kullanmaya çalışıyorum. Bu tip termikler faz eksikliğinde de taviz vermeden atıyorlar.
1 motor koruma şalteri kullanılırsa 1 sigorta ve 1 termik kullanılmayacak maliyet - işçilik azalacak yerden tasarruf edilecek diye düşünebilirsiniz. Ayakları yapışık kalan kontaktör de, motor koruma şalteri de, otomatik sigorta da söktüm yukarıda bahsettiğim maliyet, ve işçilik artışını göze alarak termik ve sigortanın daha uygun olduğuna karar verdim.
Gerçi otomasyon işleri yapan kardeşim dahi bazan bu konularda bana katılmıyor. Eriyen telli sigortaların hala en iyileri olduğuna inanalardanım.
 
edremit ' Alıntı:
Aslında haklısın...
Makinanın nasıl çalışması gerektiği konusunda kendi tecrübelerimizden yola çıkarak böyle bir proje yaptım. Aklıma gelen hemen hemen her eleman için bir sinyal lambası ya da gösterge koydum. Bazıları hiç işe yaramıyabilir ama çok ta gerekli olabilir. Örneğin silo tam olarak dolmayacaksa korumaların çoğu boşuna ama dolacaksa az bile çünki içinin tepişerek sıkışması komple malın dışarıya çıkarılmasını gerektirir ki (40-50 ton civarı) bir kere dahi bunun yaşanması yapılan komple fazla masraftan daha büyük yara açar.
Bu şekilde buton koymayı bende ilk defa uyguladım. Yukarıda mekanik montaj resmine bakarsanız tırmık motorları bu şekilde dizilmiş. Bizim çobanların da hangisinin hangisi olduğunu daha rahat bulacaklarını sanıyorum. :)
Projenin karışık olması konusunda PLC deki nizamı klasik uygulamalarda bulamassınız yani girişleri - çıkışları belirleyip işlemi PLC ile yaptırma şansınız yok. Hepsini bir arada düşünmek ve projelendirmek zorundasınız. (kontaktörlerin kontak sayılarına kadar). Tam olarak saymadım fakat PLC ile yapmamız durumunda tahmin ediyorum en az 20 I - 20 O ve birde analog İnput (lazer sensör için) kullanmamız gerekecekti.
Zor olması konusunda: tahmin ediyorum kullanılan cihazların tam olarak işlevlerinin bilinmemesi olayı biraz karıştırıyor. Neyin neden kullanıldığı kosunda bir sorunuz olursa yardımcı olurum demiştim. Bir örnek vereyim: mesela 2 sayfada 0C3 kontaktörünün 33 ve 43 nolu kontakları yukarıda çizilen lazer sensörün devresinde kullanılmasının nedeni silonun kapağı açıldığında içine giren kişinin lazer ışığına bakması ihtimali karşısında bir önlem olarak kullanılmıştır. ( Bizim çobanlar özellikle bakar ;D ) .... Saygılar
hocam bır cok konuda haklısınız.AMA BEN BURADAKI COBAN MESELESINE TAKILDIM ARKADASLAR.SIMDI COBAN OLMAK ACABA ISTEMIMISTIR ACABA O INSANLAR.ARKADASLAR BIZIM GOREVIMIZ O COBANLARI EGITMEK DEGILMIDIR ACABA.KUSURA BAKMAYIN AMA BIZ BILE BURADA BIR BASKA ARKADASIN GOZUNDE COBANIZ DEMEKKI
 
Hocam Bır Cok Konuda Haklısınız.ama Ben Buradaki Coban Meselesine Takildim Arkadaslar.simdi Coban Olmak Acaba Istemimistir Acaba O Insanlar.arkadaslar Bizim Gorevimiz O Cobanlari Egitmek Degilmidir Acaba.kusura Bakmayin Ama Biz Bile Burada Bir Baska Arkadasin Gozunde Cobaniz Demekki

haklısınız. Ama O Noktaya Takılmayalım..oraya Bir Daksil çekiver.. Sn.gezer77 Arkadaş.
 
Bende sn zeuma katılıyorum kullanılan tabir her ne kadar hoş olmasada sunulan o kadar güzel meyvelerin içinde bir tane çürüğüde görmemek lazım atıverin gitsin ;)
 
Ben Burada Kullanılan Çoban Kelimesinin aşağılayıcı veya Küçük Düşürücü anlamda Kullanılmadıgını Düşünüyorum
 

Forum istatistikleri

Konular
129,879
Mesajlar
930,976
Kullanıcılar
452,748
Son üye
Baranturk34.

Yeni konular

Geri
Üst