CM3024Z solar sarj kontrol cihazi hakkinda

Evet ustam bu değer panelden gelen akımın kesilmesi gereken değer.
Akü voltajı bu değere gelince Panel simgesinin altındaki ok işareti yanıp sönmeyi bırakması lazım.
Egerki bu voltajın üzerine çıkmaya devam ediyorsa o değeri biraz düşürün.
Arada bir şarj kontrol cihazı nın enerjisini kesip yeniden başlatmak gerekiyor sanırım.
Ben kablo söküp takmaktan bıktım Sigorta koydum.
Çok teşekkür ederim hocam verdiğiniz bilgiler icin
 
12 saat 2x50w yani 100w o da 1200 watt eder ki sizin bu mevsimde güneşlenme süresi ve onda bir akü kapasitesi ile şarjı düşündükçe o kadar enerjiyi depolamanız mümkün değil. Akü kapasitesini ve Panel gücünü artırmanız gerekir. Aksi halde sürekli derin deşarja düşersiniz. Şarj kontrol cihazlarının 12/24 volt çıkışları düşük amperler dışında kullanılamıyor diye biliyorum. 12/24volt akımı doğrudan akülerden, aslında aradaki akü koruma devresi üzerinden almanız gerekir. Çünkü belli bir kapasite ve voltun altına düştüğünde akım kesilmelidir. Benzer bir devreyi güvenlik kayıt kamerasi için kurma aşamasındayım. İnvertördeki kayıplar olmaması için 12voltu akü üzerinde söz konusu devre üzerinden almayı planlıyorum.
 
12 saat 2x50w yani 100w o da 1200 watt eder ki sizin bu mevsimde güneşlenme süresi ve onda bir akü kapasitesi ile şarjı düşündükçe o kadar enerjiyi depolamanız mümkün değil. Akü kapasitesini ve Panel gücünü artırmanız gerekir. Aksi halde sürekli derin deşarja düşersiniz. Şarj kontrol cihazlarının 12/24 volt çıkışları düşük amperler dışında kullanılamıyor diye biliyorum. 12/24volt akımı doğrudan akülerden, aslında aradaki akü koruma devresi üzerinden almanız gerekir. Çünkü belli bir kapasite ve voltun altına düştüğünde akım kesilmelidir. Benzer bir devreyi güvenlik kayıt kamerasi için kurma aşamasındayım. İnvertördeki kayıplar olmaması için 12voltu akü üzerinde söz konusu devre üzerinden almayı planlıyorum.
Teşekkürler
 
Mesele ihtiyaç ortalamasından fazlasını üretebilmek ve depolayabilmektir. Burada darboğaz ya da en kritik nokta 1/10 oranında ihtiyaçtan fazlasını (kapalı, yağışlı günler de düşünülerek) şarj edebilmektir. Çözüm olarak kurşun temelli yerine hızlı şarj olabilen lityum iyon gibi bir teknolojiye geçmek olabilir. Tabi maliyeti önemli.
 
Mesele ihtiyaç ortalamasından fazlasını üretebilmek ve depolayabilmektir. Burada darboğaz ya da en kritik nokta 1/10 oranında ihtiyaçtan fazlasını (kapalı, yağışlı günler de düşünülerek) şarj edebilmektir. Çözüm olarak kurşun temelli yerine hızlı şarj olabilen lityum iyon gibi bir teknolojiye geçmek olabilir. Tabi maliyeti önemli.
Aynen öyle . Kapali yagisli kıs mevsimi gunlerinde baska cozum yollari bulmam lazim.lityum akü 100 ah 12 volt 7.500 tl az önce baktım
 
Aynen öyle . Kapali yagisli kıs mevsimi gunlerinde baska cozum yollari bulmam lazim.lityum akü 100 ah 12 volt 7.500 tl az önce baktım
Elektrikli arabalar için darboğaz olan durum. Farklı teknolojik araştırma gelişmeler yapılıyor. Akü/batarya sorununun çözüldüğü an inanın (insan rahat durursa!) dünya çok daha kolay yaşanılacak hale gelecek. Tekerleğin yeniden icadı gibi.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,818
Mesajlar
930,474
Kullanıcılar
452,634
Son üye
Mehmet_3540

Yeni konular

Geri
Üst