kural
Üye
- Katılım
- 11 Mar 2009
- Mesajlar
- 275
- Puanları
- 1
- Yaş
- 53
Sayın tossun2008 diyot bağlamak şarj esnasında artan voltaja çözüm olmaz,
sayın mmn, 3.2v dc çalışma gerilimine (@20ma) sahip beyaz parlak ledlerden (5mm) piyasada mevcut , bunlardan 4 tanesini seri bağlayıp önüne veya arkasına yaklaşık 500 ohm yarım watt lık direnç bağlayın ve bunu 64 lede (16 sıra) uygulayın.hem maliyetiz de azalır.
Dolu akü 12.6 volttur , (düşerse şarja girer zaten) böylece her bir led 3.15v , 20ma akım çeker, şarj esnasında da 500 ohmluk dirençler akımı 25ma civarında tutar, bu şekilde led ömürlerini azaltmamış olursunuz.
Motor kapalı iken akü diyelimki 11v ta düştü bu durumda led voltajı 2.75 olur , 10ma kadar akım çeker, sönük yandığından akü kontrolüde yapmış olursunuz.
sayın mmn, 3.2v dc çalışma gerilimine (@20ma) sahip beyaz parlak ledlerden (5mm) piyasada mevcut , bunlardan 4 tanesini seri bağlayıp önüne veya arkasına yaklaşık 500 ohm yarım watt lık direnç bağlayın ve bunu 64 lede (16 sıra) uygulayın.hem maliyetiz de azalır.
Dolu akü 12.6 volttur , (düşerse şarja girer zaten) böylece her bir led 3.15v , 20ma akım çeker, şarj esnasında da 500 ohmluk dirençler akımı 25ma civarında tutar, bu şekilde led ömürlerini azaltmamış olursunuz.
Motor kapalı iken akü diyelimki 11v ta düştü bu durumda led voltajı 2.75 olur , 10ma kadar akım çeker, sönük yandığından akü kontrolüde yapmış olursunuz.