Bakın,şarj sistemini gösteren kırmızı renkli akü gösterge lambası rölantide veya devir düştüğünde yanıyorsa,farların ışık gücü gaz iyice arttırıldığında biraz da olsa hiç değişmiyorsa,konjenktörden,diyotların kısmen bozulabileceğinden veya alternatör kömürünün bitmiş olduğundan şüphelenilmelidir.Bu durumlar görülmediği sürece,şarj sistemindeki ve şarj dinamosuna akuple olan konjenktörden olacağını sanmıyorum.
Motor rölantideyken,bir voltmetre cihazıyla(Dc.20 volta kadarlık skalada) akü kutup başlarını ve alternatör çıkış uçlarını bir ölçün.İki ayrı yer arasında en fazla 0.20-0.30 voltluk bir voltaj farkı olması gereklidir.13.8 ve 14.0 gibi.(Benim yeni aküyle ve alternatörle yaptığım test sonuçlarıdır)Araba stop ettiğinde voltaj 12.6-13.2 arasında bir değerdeyken,(Bunu araba stop halinde aküden direkt ölçerek alın.) rölantide çalışırken akü kutuplarında 13.8-14.0 aralığında bir gerilim yükselmesi görülmelidir.Görülmüyorsa; ancak bu durumda,konjenktör,diyotlar,kömürlerden şüphelenilmelidir.Sizin böyle bir durumunuzun olduğunu pek sanmıyorum.Yine de,tam emin olunmak isteniyorsa testi bir kere tekrarlamanızda fayda vardır.Kolay gelsin.