Doğan SLX Elektrik Tesisat Şeması

şema banada lazım.çakmak sigortasını taktığımda kontağı kapatsamda araba stop etmiyor.yani gaz seçici anahtar ile bobinde hala elektrik var.sigortayı çıkarınca stop ediyor.

şema çıkarmak için göğsü söktüm.kar yağdı işimi zorlaştırdı.bu arada sigorta kutusunda çakmak sigorta çıkışı servis sigortasını besliyor.bu hatalı olması lazım herhangi bir anormallik görülmemesine rağmen bunun yanlış olduğunu düşünüyorum
 
Anlatımınıza göre;çakmak sigortası çıkışı ve servis girişi bağlantısıyla her iki sigorta da seri bağlanmış bulunuyor.Siz sistemin normal kesilmeyen elektriğini 2. sigortayı(Çakmak) devreden çıkararak sağlıyorsunuz.Yani normal yoldan yapılamayan elektrik kesimini aslında servis sigortasını çıkararak(Seri bağlı olan 2.çakmak sigortasını çıkararak)sağlıyorsunuz.Ancak bu durumda,sistemin çakmak sigortası girişinden de yapılsa stop etmeyeceği anlaşılıyor.Yapmanız gereken sigorta tablasındaki diğer sigortaların da anormal,aykırı bir bağlantı durumunun olup olmadığını araştırmak,sistemi çalıştıran selenoid valf ve siviçlerin,diğer devre kesme mekanizmalarının,(3 konumda ayrı ayrı çalışıp fonksiyon gösteren kontak anahtarı soketinin,anahtarla yapılan devre kesme durumundaki fonksiyonellik testleri) noktalarının da göz önüne alınıp,geniş çaplı bir test uygulanması daha iyi olacaktır.

Not:Servis, hafızalı oto ses sistemim için; arabamın sigorta tablasındaki herhangi bir sigorta çıkışı(Cam sileceği gibi) sonuna,bilgilerin kontak anahtarı çekildikten sonra ayrıca silinmemesi amacıyla, oto ses sisteminin hafıza bağlantısı kablosunu irtibatlamıştı.

Bakın,otomobilimin belirli bir kontak anahtarı konumunda stop etmemesi durumuyla ilgili olarak aklıma gelen bir hadiseyi anlatayım.Bozulan stop lambası için sanayiden orijinal olmayan bir stop ampülü(Çift flamanlı) alıp sokete taktığımda bu durum meydana gelmişti.Başka bir işi için servise gittiğimde servis elemanının uyarısıyla arızanın bu çakma üründen kaynaklandığı,stop lamba soketinde ayrı bir istenmeyen devre oluşturmuştu,kontak anahtarı bir alt kademeye alınsa bile bu nedenden ötürü motor çalışmasını sürdürüyordu.Bunları size anlatmamın sebebi,yani akla gelmeyecek çok çeşitli nedenlerle devrelerin normal düzenlerinin(Orijinal ampül kullanılmaması örneğindeki gibi) sürpriz şekillerde sekteye uğramasıyla,düzenlerinin bozulmasıdır.Bu nedenle geniş bir test uygulanmasını size tavsiye etmiş bulundum.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
sigorta tablosunu incelediğimde orijinal bağlantı şekli (baskı devre yolları takibi)şu:çakmak sigortası akü tarafından + alıyor.çıkışı servis sigortasına giriyor.servis sigorta çıkışı kalorifer ve cam silecek sigortasına girişine aynı yere kontak çıkışıda verilmiş durumda.çakmak sigortasını takmadığım zaman herşey normal.takınca bobine ve lpg seçici anahtara direk enerji veriyor.araç çalışıyor fakat kontağı kapattığımda stop etmiyor çakmak sigortasını sökene kadar.sigorta tablosundan kaynaklı olma ihtimali yüksek gibi
 
Araba LPG de değilde benzinde kontağı kapattığınızda normal şekilde stop ediyor mu?
 
Bakın,şarj sistemini gösteren kırmızı renkli akü gösterge lambası rölantide veya devir düştüğünde yanıyorsa,farların ışık gücü gaz iyice arttırıldığında biraz da olsa hiç değişmiyorsa,konjenktörden,diyotların kısmen bozulabileceğinden veya alternatör kömürünün bitmiş olduğundan şüphelenilmelidir.Bu durumlar görülmediği sürece,şarj sistemindeki ve şarj dinamosuna akuple olan konjenktörden olacağını sanmıyorum.

Motor rölantideyken,bir voltmetre cihazıyla(Dc.20 volta kadarlık skalada) akü kutup başlarını ve alternatör çıkış uçlarını bir ölçün.İki ayrı yer arasında en fazla 0.20-0.30 voltluk bir voltaj farkı olması gereklidir.13.8 ve 14.0 gibi.(Benim yeni aküyle ve alternatörle yaptığım test sonuçlarıdır)Araba stop ettiğinde voltaj 12.6-13.2 arasında bir değerdeyken,(Bunu araba stop halinde aküden direkt ölçerek alın.) rölantide çalışırken akü kutuplarında 13.8-14.0 aralığında bir gerilim yükselmesi görülmelidir.Görülmüyorsa; ancak bu durumda,konjenktör,diyotlar,kömürlerden şüphelenilmelidir.Sizin böyle bir durumunuzun olduğunu pek sanmıyorum.Yine de,tam emin olunmak isteniyorsa testi bir kere tekrarlamanızda fayda vardır.Kolay gelsin.
 
Bakın,şarj sistemini gösteren kırmızı renkli akü gösterge lambası rölantide veya devir düştüğünde yanıyorsa,farların ışık gücü gaz iyice arttırıldığında biraz da olsa hiç değişmiyorsa,konjenktörden,diyotların kısmen bozulabileceğinden veya alternatör kömürünün bitmiş olduğundan şüphelenilmelidir.Bu durumlar görülmediği sürece,şarj sistemindeki ve şarj dinamosuna akuple olan konjenktörden olacağını sanmıyorum.

Motor rölantideyken,bir voltmetre cihazıyla(Dc.20 volta kadarlık skalada) akü kutup başlarını ve alternatör çıkış uçlarını bir ölçün.İki ayrı yer arasında en fazla 0.20-0.30 voltluk bir voltaj farkı olması gereklidir.13.8 ve 14.0 gibi.(Benim yeni aküyle ve alternatörle yaptığım test sonuçlarıdır)Araba stop ettiğinde voltaj 12.6-13.2 arasında bir değerdeyken,(Bunu araba stop halinde aküden direkt ölçerek alın.) rölantide çalışırken akü kutuplarında 13.8-14.0 aralığında bir gerilim yükselmesi görülmelidir.Görülmüyorsa; ancak bu durumda,konjenktör,diyotlar,kömürlerden şüphelenilmelidir.Sizin böyle bir durumunuzun olduğunu pek sanmıyorum.Yine de,tam emin olunmak isteniyorsa testi bir kere tekrarlamanızda fayda vardır.Kolay gelsin.
yarın dediğiniz testi yapacağım.yanıtlar için teşekkürler
 
benzinde denemedim fakat sorun stop etmeden ziyade sigorta takılıyken bobine elektrik gelmesi.
Sizin alternatörle ilgili bir probleminiz yok.
Büyük ihtimalle kontak anahtarı veya kontak termiği ile ilgili bir probleminiz var.
Bunun dışında LPG nin elektrik bağlantılarını kontrol edin sorun buradan da kaynaklanıyor olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,979
Mesajlar
922,262
Kullanıcılar
451,180
Son üye
wizcealifa

Yeni konular

Geri
Üst