Aracımda bu yaz aylarında,
Sigorta tablasındaki bakır yollarda olan bir kopukluk(Bakır yollardan birinin
Elektrik kontağıyla erimesi) sonucu cam sileceği sıfırlaması çalışmıyordu.Bu arada boşluk olan bakır yolu ince bir kablo ile irtibatlayarak bağlantıyı sağladığımda cam silecek sıfırlaması çalışabilmişti.Sizin çakmak kısmında, devamlı mevcut olan + (Sıcak uç) benimkine benzer,farkına varılmayan bir elektrik kontağı neticesi,kontak 1. konuma bile alınsa,yine tablanın sıcak uç(+) bulunan komşu başka bir noktasından kontak sonucu saçılan bir bakır parçacığıyla kaynayarak irtibatlanıp sürekli,yani anahtarın boştaki konumunda da + ucu almaya devam ediyor olabilir.Bu senaryonun doğru olup olmadığını,ancak sigorta devre kartını dikkatlice inceleyerek,eğer devre yolları alt kısma karşılık geliyorsa, vidalarından söküp altına da dikkatlice bakıp inceleyerek kontrol etmeniz iyi olacaktır.Tablada devre yollarında birşey yoksa,lpg ventilleri bobinleri,varsa ateşleme bobini öncesindeki röleyi,lpg ile ilgili olan diğer röleleri de kablo tutucuları çekip,avometre ile omaj değerlerini ölçmek suretiyle bir kontrol edin.Kontak anahtarı,konjonktör,şarj sistemiyle ilgili sorununuz,şimdiye kadar söylediklerinize dayanarak bulunmuyor.Ağırlığı sigorta tablası ve röleler,ateşleme bobini öncesi özel röleler varsa bunlar üzerinde yoğunlaştırın.
Orijinal olmayan stop ampülünün geniş olan lehim uzantıları,stop lamba soketimdeki istenmeyen irtibatla kontak anahtarı 1 konumuna da gelse,bobine enerji gelmesini devam ettirdiğinden motorum stop etmemişti.Ancak stop lambasının orijinalı takılınca,istenmeyen irtibat yok olup, motor 1 konumunda iken + uçtan ayrılmaya,yani normal şekilde stop edebilmeye dönebilmişti.Tahminimce sizdeki bu problem de,sigorta tablasındaki benzer şekilde,istenmeyen bir irtibatlanma,etkileşimle büyük olasılıkla oluşmuş gibi görünüyor.Çünkü anahtar çekildiğinde de çalışan birimler,dörtlü sinyaller,alarm,farlar,vb. kontağın 2. konumundan bağımsız,direkt aküye sigortayla bağlı devamlı çalışan kısımlar da bildiğiniz gibi vardır.İrtibat bu devamlı + uca sahip bir kısımla,ancak kontak anahtarına bağımlı olan sigorta kısmındaki bir yer arasındaki kaynaşma,irtibatlanmadan olmuş olabilir.Sigorta tablasında bir değişikliğe gitmeniz kanımca gerekmiyor.Kolay gelsin.