Teknik olarak aynı iş daha yüksek devirle yapıldığında daha düşük kuvvetle yapılıyor olur ve güç değişmez. Yalnız motorun (tork-devir vb karakteristikleri vb özellikleri ile) verimlilik bölgesinin dışında çalışması, belirli bir gücü üretmek için daha çok güç harcaması ile elektrik sarfiyatını arttırmış olur.
Güç = F * V = T * w (kuvvet*hız, tork*açısalhız) İş = P * t (güç*zaman)
300 devir ile bir iş yapılırken bu devir 3000 devir(rpm) elektrik motorundan 10 oranlı bir şanzumanla da alınabilir, 1400 devir motordan 4,.. oranlı bir şanzumanla da, çıkışta gereken iş için motor güçleri ise aynıdır(bazı ince noktalar ele alınabilir). Araçlar vites değiştirikçe(arttırdıkça) teker hızları(devirleri) artar ama tekerlerdeki tork (aynı zamanda kuvvet) azalmış olur zira sistemin gücü olan motor gücü ise sabittir. Mesela 1. viteste devir az olabilir ama ivmelenme kabiliyeti olarak ele alınabilir olan tekerledeki tork yüksektir ve daha çabuk hızlanabildiği gibi daha yüksek kuvvet hallerinde de devam edebilir. (aracın hızlanabilmesi kendi içinde ince bir mesele olabilir ama hızlanabilme kabiliyeti olan tork açısından ele alındı.)
a = F/m (ivme = kuvvet/kütle)
Başarılar