elektrik motorlarında dişli ile devir düşürme

ayhann54

Üye
Katılım
21 Mar 2014
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
50
iyi günler bende dişli sistemi ile çalışan motor var şu an dişli sayısını tam hatırlamıyorum ama şöyle örnek vereyim motora baglı dişli 36 diş onun çevirdigi dişli 136 diş büyük dişliyi 137 yaparsak hız artacak dogru peki elektrik sarfiyatı artarmı
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Selamun Aleyküm
Motor dişlisine göre diğer dişliler büyürse, diğer dişlilerin devirleri azalır. Diğer dişlilerin devrini arttırmak için döndürücü motor dişlisini büyütmek gerekir.
Dişlilerin modülleri birbirine uymak zorundadır.
Modül=m=d/N (dönme çapı/düşsayısı)
m=p/pi (adım/pi) formülünde adım=Çevre/diş sayısı=d*pi/N olarak yerine koyulursa üstteki formül bulunur.
Elektrik sarfiyetı için çekilen güç önemlidir. Hız ile sürtünme, mekanik elastik şekil değiştirme-enerji harcanımı vb haller düşünülse de motorun tork-devir vb karakteristikleri ile uygun devir yönünden incelenmesi gerekir.
Başarılar dileriz.
 
Son düzenleme:
Yük aynı ise devir yükseldiğinde motorun harcayacağı güç te artacaktır. Haliyle sarfiyat ta aynı oranda artacaktır.
 
Teknik olarak aynı iş daha yüksek devirle yapıldığında daha düşük kuvvetle yapılıyor olur ve güç değişmez. Yalnız motorun (tork-devir vb karakteristikleri vb özellikleri ile) verimlilik bölgesinin dışında çalışması, belirli bir gücü üretmek için daha çok güç harcaması ile elektrik sarfiyatını arttırmış olur.
Güç = F * V = T * w (kuvvet*hız, tork*açısalhız) İş = P * t (güç*zaman)
300 devir ile bir iş yapılırken bu devir 3000 devir(rpm) elektrik motorundan 10 oranlı bir şanzumanla da alınabilir, 1400 devir motordan 4,.. oranlı bir şanzumanla da, çıkışta gereken iş için motor güçleri ise aynıdır(bazı ince noktalar ele alınabilir). Araçlar vites değiştirikçe(arttırdıkça) teker hızları(devirleri) artar ama tekerlerdeki tork (aynı zamanda kuvvet) azalmış olur zira sistemin gücü olan motor gücü ise sabittir. Mesela 1. viteste devir az olabilir ama ivmelenme kabiliyeti olarak ele alınabilir olan tekerledeki tork yüksektir ve daha çabuk hızlanabildiği gibi daha yüksek kuvvet hallerinde de devam edebilir. (aracın hızlanabilmesi kendi içinde ince bir mesele olabilir ama hızlanabilme kabiliyeti olan tork açısından ele alındı.)
a = F/m (ivme = kuvvet/kütle)
Başarılar
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,569
Mesajlar
928,035
Kullanıcılar
452,196
Son üye
Prtozayi

Yeni konular

Geri
Üst