Birden ikna oldum
teşekkür ederim... 20 lik ile sadece yan tarafa mı koymak lazım yoksa hem üste hem yan tarafa mı ? Y ekseni için ... Birde A ve B versiyonları var ne farkları var acaba ?
Merhaba,
yük araba ve raya yukarıdan gelecek şekilde tasarım yapılırsa daha iyi olacaktır, katalog değeri yukarıdan yükleme için geçerlidir, yana veya alta montajlarsanız yük taşıma kapasitesi sırasıyla katalog değerin yaklaşık olarak 0.70 ve 0.50'si kadar olacaktır.
a ve b versiyonları ise genişlik-darlık ile alakalı, arabanın montajlanacağı bölümde yer-alan sıkıntısı varsa dar versiyon tercih edilebilsin diye bu şekilde bir seçenek sunuyor üretici firmalar.
bu arada videodaki tasarımın serbestlik derecesi 2 yani ray araba tasarımı bir doğrusal hareket edebilmekte bir de aşağıdan (yada montaja göre sağdan soldan) gelebilecek bir tepki kuvveti neticesinde yukarı kalkmasını engelleyen bir sınırlandırma (bu sınırladırmayı kaynak ile montaj sırasında sağlıyor) bulunmamakta. alt destekli millerin yada indüksiyon millerinin de serbestlik derecesi 2'dir fakat aşağıda anlatacağım ihtimal alt destekli mil veya indüksiyon milinde tam olarak geçerli değildir.
kare ray - araba ikilisinin serbestlik derecesi ise 1'dir (içerdiği boşluk miktarını göz ardı ederek) yalnızca doğrusal hareket edebilir, dönmeye çalışmaz, yukarı - aşağı salınım yapmaz yalnızca kılavuz ray doğrultusunda hareket edebilecek şekilde sınırlandırılmıştır.
videodaki tasarım ile (zaten sert bir materyalin işlenebileceğini zanetmiyorum) işleme yapılırken, örneğin delik delme yada dalma operasyonu sırasında arabanın raydan yukarı kalkmasını sınırlandıracak bir önlem göremedim yada x ekseni sağdan sola işleme yaparken oluşabilecek kaymayı önleyecek bir sınırlama bulunmamakta ve bu serbestlik derecesini 2 yapan etmen.
ayrıca yük altında o tekerleklerin kauçuk yada plastik kısımları belirli bir ölçüde esneyecektir yani bu tasarım, iş parçası işlemek veya iş yapmak için değil gerçekten hobi amaçlı bir tasarım olmuş, ancak bakış açısı verebilir.
alt destekli millerde doğrusal hareket ve dönme hareketi söz konusudur, eğer haddinden fazla bir tepki kuvvetine maruz kalırlarsa eğilme oluşur fakat videodaki tasarım gibi rulman yada araba kılavuz rayı terk edemez.
ve lineer hareket istenilen yerlerde, hareket elemanlarının yalnızca gerekli hareket doğrultusunda hareket edebilecekleri şekilde tasarlanmaları ileri ki zamanlarda işleme kaynaklı problemlerin hareket elemanlarından kaynaklanmasının önüne geçecek bir etmendir, bu da problem yaşamanız dahilinde faktörlerden birisini elemeniz anlamına gelecektir ileri ki süreçlerde.
kolay gelsin, iyi çalışmalar.
ekleme: eğer tasarımınızda y eksenindeki rayların arasındaki mesafe videodaki kadar geniş olacaksa, x ekseninin iki kenarında oluşabilecek ileri geri hareketin önüne geçebilmek için y eksenini bir birinden uzak fakat raylara yakın konumlardan iki adet vidalı mil ile tahrik edilmesi gerekebilir. diğer türlü köprüyü iki tarafından iki elinizle tutup ileri geri hareket ettirmeye çalışırsanız hareket edecektir.
iyi günler.