Kompanzasyonda farklı tanım ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Uyduruktan bir şemayı koyup duruyorsun arkadaş gerçekte olmayan saf kapasitif devre ! aktif güç +/- sıfır. İşe yarar tek veri akım ve gerilim yani ileri yönde faz farkı geri kalanı mantardan şamandıra :)
Hani reaktif güç nerede o eğride? hep traş işler...
Ben sana formülle değerlerle konuştum ama ne hikmetse cevap veremedin. Çünkü bu işin uygulamasını hiç yapmamışsın belli teorisinide yanlış öğrenmişsin maalesef !
Sen beni dinle eline aletleri al bol bol ölçüm yap başka türlü bu işi öğrenemeyeceksin !
 
Şu yazdığın, mantardan şamandıra... traş işler...yanlış öğrenmişsin... şeklinde neredeyse her mesajınızda olan teknik kelimelerinize! o kadar bayılıyorum ki... Diyorum adam deha... :)


Hani reaktif güç nerede o eğride?
P(+) ve P(-) ler varya, işte onların ortalaması bir periyot boyunca sıfır ya.. işte bir periyot boyunca ortalaması sıfır olan bu güce reaktif güç denir. Kondansatör üzerinde ortalama güç sıfır ise, o zaman harcanan enerjide yoktur. Enerji harcanmadığına göre yani ortaya bir iş çıkmadığına göre bu enerjiye reaktif enerji diyoruz. Şebekeyle haybeye alış-veriş yapan enerji.

Şebekede kayıplar olmasa bu güç kaynakla alış veriş yapar durur ve bizimde hiç bir işimize yaramaz ve asla yok olmaz.

Siz sorularıma yanıt verin.

Hesapta yaparım ve halen yapıyorum. Kompanzasyon panosuda kurdum. Panoyu devreyede aldım. Panoda arıza tespiti de bakımı da yaptım. Nerede hangi akım var onuda biliyorum. Bu kısımdan bir şeycik çıkaramazsın.

Siz meslek liseliyseniz bende meslek liseliyim. (nikimi de bir zaman buna istinaden böyle koydum. Hem mühendis, hem teknisyen anlamında hemmuhhemtek). Elim tornavida, pensampermetre tutar. Nerden ne ölçeceğimi bilirim.
 
Son düzenleme:
Merhaba.Sn.hemmuhemtek; ben ac akımda bir kondansatör hiç bir şekilde de şarj/deşarj olamaz demek istememiştim,gerçekte ac akımda 50 kere şarj ve deşarj olur,ama paralel bağlı ve tam karşısındaki motor bobini için o an için bir verici-alıcı bir kaynak durumunda duramaz.Çünkü ac'de tam bağlı iken o anda tam şarjlı durumunda kalamaz.Ama bu kond. birden ac'den anahtarla,şalterle de kesilirken + ve - yüklerdeki küçük bir dengesizlikle bu kondansatör,ac'den tam ayrıldığı anda içinde yük kalma ihtimali de kalabilir.Onun için de bu kondansatörleri taşırken direk bir kısa devreyle bunu yaparak değil de,daha uzun zamanda onu yavaş yavaş deşarj edecek uygun bir dirençle güvenlik amaçlı bu işlemi yapmamızı uzmanlar tavsiye edebilmekteler.Bunu demek istemiştim tam olarak.

Ama bu kondansatör farklı olarak bir dc akımda kalıp tam şarjlı olarak kaynak durumunda bobinin tam karşısında olsaydı,işte o zaman dediğiniz motor bobini ile veya devredeki diğer indüktif yüklerle karşılıklı salınımlar (Karşılıklı akım alma ve vermeler) pekala da olabilirdi.Yoksa kondansatörler ac akımda şarj/deşarj tabiki olur (Belirttiğiniz kaynaklar da çok haklı olarak bundan bahsedebilir,çok doğrudur),ama o anda (ac'ye bağlıyken) tam şarjlı durumda karşısındaki motor,vb. yükler veya bir ac şebekeye göre kaynak durumunda kalıp da davranamaz.O anda, bu şebeke akımıyla veya baradan ac tam girdikten itibaren Elektrik akımının (Yükünü) çeken bir sıradan bir direnç gibi tüketici durumundadır tam o anda.Ben bunu bilimsel kaynaklarla veya kitap cümlesiyle değil de sadece elektronikteki bobin-kondansatörün osilasyonlu ve karşılıklı olan bu salınımlarına dayanarak söylemiş de oluyorum,sakın yanlış anlamayın,bir elektrik müh.olarak hiç değil tabiki.Ama prensipler,kanunlar her iki bilim dalı için de pek değişmeyeceği için bunun da ayni şekliyle uygulanabilirliği üzerinde hem fikirim sadece.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
reaktiff.jpg


Bak arkadaş birşeyler anlatmaya çalışıyorsun ama beceremiyorsun ben sana doğrusunu izah edeyim;
o senin paylaştığın eğri varya saf kapasitif yük eğrisi yani uygulamada olmayan bir eğri aynı şu üstte en sağdaki saf endüktif devre eğrisi gibi.
Uygulamadaki yük formatı orta eğrideki gibidir. Faz farkından oluşan reaktif güç altta açık gri taralı bölgedir. Aktif güç ise koyu gri taralı bölgedir. (Bu sizin yanlış bilginizin doğru olan 1.bölümü)
Motor besleme devresinde motor sargılarının endüktif reaktansı oranınca, cosfi değerine göre faz farkı artar. Cosfi:0,5 olan motorda negatif alternansta kalan açık gri alan artar yani endüktif reaktif güç artar, cosfi:0,8 olan motorda bu alan cosfi:0,5 olan motora nispeten daha azdır yani daha az endüktif reaktif güç çeker. Açıyla cosfi ile reaktif enerjinin ne alakası var dediniz dalga geçtiniz. (bu da sizin yanlış bilginizin doğru olan 2.bölümü)

Kompanzasyon faz farkının sıfırlanmaya çalışılması olayıdır. Nasıl kondansatörü devreye bağladığınızda ileri faz oluşturuyor ise geri faz farkınıda sıfırlamış oluyor. Yani cosfi'nin 1'e yaklaştırıldığı yer ana baradır.
Motor besleme devresine osilaskop ile baktığınızda sürekli ortadaki eğriyi görürsünüz buda kapasitif etkinin yüke tesir etmediğinin ispatıdır. Powermetre ile ölçtüğünüzde cosfi + eksende yani endüktif olduğunu görürsünüz endüktif reaktif enerji miktarınıda alet endüktif xxxkVAr olarak size gösterir.

Bu kadar detaylı açıklamadan sonra kusura bakmayın ama size artık cevap hakkı vermiyorum yada artık muhattabım değilsiniz diyebilirim.

Forumda bir konuda herhangi birisine kafa tutmadan önce o konuya çok iyi hakim olun. Bilmiyorsanız benim bilgim bu konuda zayıf deyip kabul edin. !!!
 
Faz farkından oluşan reaktif güç altta açık gri taralı bölgedir. Aktif güç ise koyu gri taralı bölgedir. (Bu sizin yanlış bilginizin doğru olan 1.bölümü)

Bu ifade tamamen yanlış.

cct_analysis.jpg

AC devrede anlık güç yukarıdaki gibidir. Pozitif kısım gücün yüke aktarıldığını, negatif kısım yükten geri döndüğü anlamına gelmektedir. Negatif kısma reaktif güç denmez.

Bu negatif kısım kadar güç, pozitif kısımda şebekeden çekilir. Bir periyot bunca ortalaması sıfır olan bu güce reaktif güç denir. Negatif kısım sizin bahsettiğiniz üzere reaktif güç değildir.
 
Allah size akıl fikir versin. Allah ıslah etsin. Size meslek hayatınızda başarılar! dilerim...
 
pgdmnL.jpg


Merhaba.Bakın,1. ve 2. şekil bir Tesla bobini uygulamasını, 1. de indüksiyon bobini ile bir dc. besleme kaynaklı olanını,2. de ise bir trafo ile ac kaynaklı beslemeden gelen ac’nin, çok yüksek voltajlı ac’ye çevrilip paralel olan kondansatör ve ferrit bobinli nüve ile bir osilasyonu (salınımı) gösterilmiştir.2. kısımda ac’ye maruz kalan kond.le bu bobinin tam arasına, bu osilasyonun oluşabilmesi (başlayabilmesi) için bir kıvılcım aralığı (Eklatörler arasında) bırakılmıştır.Sarı ile gösterilen bu deşarj (kıvılcım) başladığında salınımlar yüksek frekansa çıkarak çekirdeksiz olan 2. tesla bobininde her iki durumda da kıvılcım atlaması, ilk kıvılcımın atlamasından sonra elde edilen yüksek frekanslı bu akım yüzünden ayarlı kond. ile akort edilen geçişin rezonans haline gelerek max. akımın geçmesinin sağlanmasıyla (Radyolarda istasyon ayarı yapılan hava aralıklı değişken kond. deki ayar gibi) kendiliğinden oluşmaktadır.

Yani bir kondansatör ve bir bobin ancak yukarıdaki gibi,uygulanmış olan çok yüksek voltajlı ac akımlarda ve kendi ara bağlantısında da bir kıvılcım aralığının oluşması tam sağlanarak bu karşılıklı salınımların oluşması ancak o zaman sağlanabilmektedir.Ama normalde motor sargıları ile 220 vac 50 hz.de paralel bağlı olan bir kondansatörle bunu tam sağlayabilmek mümkün değildir.(Bir istisna olarak yukarıdaki sıradışı örneğin çok dışında) Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Seni kendi silahınla vuruyor ve uzatmada altın golü takıyorum :) Haydi şimdi sana hayırlı traşlar :D

Yahu traş ede ede suratımı kazıdın. :)

Resme/Grafiğe iyi bakalım. 3 tane anlık gücü 1 grafikte göstermiş. İyi de yapmış.

1-Aktif Güç (hep pozitif, yani iş yapan kısım)
2-Reaktif güç ( bir pozitifte bir de negatif bölgedeki güç ve ortalaması sıfır)
3- Toplam güç: Aktif ve reaktif güçlerin toplamı ( Pozitif kısmıda var negatif kısmıda var)

Şimdi bunu yorumlayalım. Resme göre;

aktif güç hep şebekeden çekilir ve pozitiftir.
reaktif güç ise şebekeden çekilir ve sonra şebekeye verilir ve ortalaması sıfır olduğundan da zaten adı reaktif güçtür.
O sizin negatif bölgede kalan kısmı reaktif diye adlandırdığınız durum burda yok maalesef.

Yazıyı iyi okuyun.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst