- Katılım
- 16 Eki 2007
- Mesajlar
- 1,806
- Puanları
- 281
Merhaba.Bakın,1. ve 2. şekil bir Tesla bobini uygulamasını
Şekilleri göremiyorum.
Merhaba.Bakın,1. ve 2. şekil bir Tesla bobini uygulamasını
Şekilleri göremiyorum.
merhaba. Kompanzasyon tanımlarına bakıyorum..2 farklı acıklama goruyorum.. bir tanesi idealde faz farkı olmaz.. endüktif oldugunda kapasıtıf eklemek ıcın kondansatorlerle faz farkını kapamak.. ikinciside reaktıf enerjıyı manyetık alan için lazım.. çekildiği zaman şebekeye geri yollanıyor ve tekrar çekiliyor.. kondansatörler şebekeden reaktif cekilmemesi için gerekli olan reaktifi veriyor.. Hangisi dogru ? Kompanzasyon tam olarak nedir link yollamadan kendi cümlenizle açıklayacak yardımsever var mı?
Akım ile gerilimin anlık değerlerinin çarpılarak bulunduğu eğri görünür güç eğrisidir şu gavurların apparent power dediği güç.
Direnç tipi yükte +pozitif kısım hem apparent power yani görünür güç hemde aktif gücü belirtir çünkü bu güçler rezistif devrede birbirine eşittir
Tekrar ediyorum eğrilerdeki U ve I anlık değerlerinin çarpımı sonucu oluşan görünür güç eğrisidir.
Özetle Görünür güç (S) büyüklüğünün bir vektörel bileşeni (P)aktif güç diğer vektörel bileşeni (Q) reaktif güçtür.
Bende size diyorum ki sahada ölçü aletleriyle ölçüm yaparsanız reaktif güç değerlerini gözlemlemiş olursunuz.
Otomatik kompanzasyon sistemindeki kondansatörlerin yüke kadar bir kapasitif etkisi olmuş olsaydı
Nüans işte burada. Kondansatörün motora yaptığı etki, motor hattının cosfisini değiştiren bir etki değil. Kondansatörün etkisini anlamanız için şu soruyu bir daha sormam gerekiyor.
Anlık güç eğrisinde x ekseninin altında kalan alan enerjinin şebekeye gittiği anlamına gelir. Doğru mu? yanlış mı?