Mühendislik Yeterlilik

Bu noktada üniversitelerin gereksiz bölüm açmalarına, kontejan artırmalarına ve gereksiz bina yapımına karşı ilgili kurumlar önlem almalı, yasalar çıkarmalıdır. Lab. vs sorunları mezun kişiye yüklemek çok saçma ve amacına ulaşmayacak bir hamle olur.

Bu Nasreddin Hoca fıkrasına benzer: "Eşeği çalınan hocaya millet öyle böyle laf yükleyerek hocayı suçlu çıkarır. Hoca dayanamaz söyler: 'Be ahali eşeği çalanın hiç mi suçu yok?'".

Bu olay da aynı hesap. Sorunu yeni mezunlarda aramak ve onların omzuna fazladan yük yüklemek yerine üniversiteleri teşvik etmek ve üniversiteleri gerekli standartlara çıkarmak en kolay ve en etkili yol olur.
 
Nasıl mühendis arkadaşlarımız sevindiler mi? yoksa gerçekten bu foruma yakışır doğruları mı bulmaya çalışıyorduk?

Bu foruma yakışır doğruları bulma amacınızı ilk mesajınızda gösterbilseydiniz.
"Mühendis arkadaşlarımız" diye ironiye girşeceğiniz insanlardan yazılan hiçbir cevabı almaz hattızatında fikirlerinize destek bile olabilirdik.

Eğitim sisteminin genel hatalarını 2. mesajınızda kabul etmek yerine "Ah canım gönlünüz oldumu yavrularım" kıvamında yazdıgınız son mesajınız şahsıma oluşturduğunuz samimiyetten uzak hareketlerinize alaycılıgıda eklemiş, "eğitimi ne olursa olsun bir insan at gözlüğünü çıkarmamışsa, onun yetiştirdiklerinin vay haline dememi sağlamıştır".

ne yazdık mesajımızda.
eğitim sistemindeki çarpıklık lisans ve önlisans eğitimine gelmeden önce, ilk öğretimde başlamaktadır.

"sınıf başkanı videosu" na video sitelerinden binlerce tık atan insanların eğitimin keşmekeşini, ders anlatması gereken hocanın derste ne diye çocukları videoya aldıgını sorgulamamasındandır!

herhangi bir meslek grubunu eleştirmeden önce avrupaya , afrikaya gitmeden. kendi gerçeklerimizi görebilmektir.

inatla mühendislere laf atıyorsunuz. ama anlamadıgınız birşey var.
sistemin yetiştirdiği her mühendis işe babamın dediği gibi "boş kavanoz" olarakda başlasa. o kavanoz dolar.

Benim gördüğüm mühendis olsun yada olmasın bazı insanlar hep boş kavanoz kalıyor.

İşte bu çok acı...
 
Boş kavanozlar genelde hazımsız oldukları için "alıntı" yaparak cevap verirler.

Kişisel polemiklere girmeyeceğim, kimsenin de girmesini istemiyorum.

Bu forum, katkıda bulunmak isteyen engin fikirlere açıktır.

Eğer polemiklere devam edilecekse lütfen kapatılsın.
 
Eğer burada birbirinize laf sokuşturmaya devam ederseniz. Yasaklanabilme ihtimail ile birlikte konuda kapatılacaktır. Bu konunun ülkemizdeki acı gerçekleri göstermesi açısından kapatılmamıştır. Ancak olaylar şahısların gövde gösterisine dönerse yazık olur. Lütfen kendinize yapılmasını istemediğiniz şeyleri başkalarınada söylemeyiniz.
 
Yıl 2010.
Benim güzide bakanım "Okul öncesi eğitim önemliymiş" diyor. Okul öncesi öğretmenliğine 10000atama yapılacagının MÜJDE sini veriyor. (Bkz: Parizyenden müjde)

Yıl 2010.
Matematik dersinde 7. sınıf öğrencisi eğilimlerini belirlemek için anne babasına "hasır deseni" çizdiriyor.

Yıl : 2010
Bir sınıf öğretmeni, benim öğretmenliğinden şüphe ettiğim şahıs , öğrencilerini ders saatinde kamerya alıyor gazlıyor gazlıyor.

Ve birçok "Biz"ler : Helel olsun hocaya , vay be başkana bak. Diyoruz.
8-10 yaşlarında FAKİR EDEBİYATı yapmayı anne-babasından öğrenmiş, öğretmenin gözetiminde bunları ajite edebilecek kadar gelişmiş zihinlerin körelişine tıklıyoruz. Çift tıklıyoruz hatta.

Yıl 2010
Elektrik Mühendisi geliyor, yıldız üçgen nedir diye soruyor.

Yıl 2010
MYO mezunu bir kardeşim kontrolkalemiyle trafoda elektrik varmı diye bakıyor. (normal mi direk tipi trafo bu)

Yıl 2010
matematikten fizikten,
meslektaşına saygıdan yoksun nesiller birbirine laf atıyor.
ülkeyi kurtarmak için hiçbir fikri olmayan , ama herzaman konuşan mangalda kül bırakmayan siyasilere taş çıkarıyor.

Temelimiz sağlam değilbunu görmek lazım.

Başında dedim sonunda da diyorum.

Dilerseniz yazılanı siliniz dilerseniz beni siliniz.

Ülkenin gerçeği Mühendislikte yetersizlik diyerek , YETERSİZ olmayı meslektaşına yakıştıran insanlardan kaynaklanmaktadır.
 
Ben Sn durceylanın iyi niyetli olduğunu düşünmüyorum. bence garezi var mühendislere. kravat takan mühendis sadece yönetic kadrosunda olanlardır. devlette çalışan mühendisler bile kravat takmıyor nerde kaldı özelde taksınlar. verilen örnekleri genele yaymak için türkiyeyi karış karış dolaşıp bir sürü mühendis görmesi lazım. analitik düşünmek lazım. zaten okulda öğretilen en önemli konu analitik olmak. bilgiye nasıl ulaşılacağını bilmek. askere gitmeden önce 4 ay bir panocuda çalıştım. patronuma dedim ki ben yeni mezunum askere gitmeden önce bir kaç ay bir şey öğrenmek istiyorum dedim. ve ellerim nasır tuttu kablo soymaktan. çünkü ne kablo soyma aparatı vardı ne de pabuç takma aparatı bütün işler yankeski ile yapılıyordu. azimli olan mühendis de olsa teknisyen veya tekniker de olsa öğrenir işi. ve patronum lise mezunu olmasına rağmen bana değer veriyordu. ve diğer teknisyen arkadaşları göstererek bunlar 10 tekrarda öğrenir sen bir kere de öğrenirsin diyordu. mühendisin farkı da bu zaten. kimse anasının karnında öğrenmiyor. ikinci örnek : verilen finlandiya örneğine benzer çok örnek yaşadım. isviçreden süpervizörler de gördüm amerikadan da. amerikalı 2 teknisyen 2 gün boyunca jeneratörün 120 Hz den düşük frekanslarda çalışamadığını anlayamadılar. sonra evet haklıymışsınız dediler bana 2 gün sonra. yani onlar veya size gelen insanlar süpervizörler. işten tam olarak anlamamaları gayet normal. elinde anahtarla işe dalan isviçreli mühendis de gördüm. ama bizim süpervizör olarak yurtdışına giden mühendis arkadaşlarımız da hatta müdürlerimiz de aynısını yaşadılar yani ellerinde anahtar yağın kirin pasın içinde çalıştılar. üniversite sınavında tercih etme imkanı olmadığı için teknik öğretmenliği veya 2 yıllık meslek yüksek okulunu seçen arkadaşların mühendisler bir şey bilmiyor diye düşmanca tavır takınmaları aslında çok komik durumu düşürüyor kendilerini. insanlar birbirlerine bir şey öğretmeli ve bunu severek yapmalı. en teknik konuları bile teknisyenlerime anlatırım hatta tekrar tekrar anlatırım. bilgi paylaşıldıkça çoğalır çünkü.
 
benim de çok başarılı bir mühendis arkadaşım var. teknik liseden sonra mühendislik okudu, arkadaşım Bursa'daki mühendisler arasında tam bir duayen. kimse eline su dökemez. bir mühendis arkadaşım daha var, o da geçenlerde teknisyenlere hem de yük altında ayırıcıyı açtırdı. :D Allahtan kimseye birşey olmadı. Başlığa bakarsak durceylan'a haksızlık ediyorsunuz. konunun başlığı "mühendislik yeterlilik" mühendis yeterlilik değil, çünkü mühendislik eğitimi sorgulanıyor. Türkçe kıtlığı da var tabi bazılarımızda. Cevap verenler arasında bireysel olarak kendini geliştirememiş mühendisler var onları anlayabiliyorum. Mühendis olmak kolay değil, iyi eğitim almışlar ne de olsa, savunacaklar tabi.
 
Arkadaşlar ben normalde konulara kolay kolay cevap yazmam. Bu kadar çok okuduktan sonra yazmak istedim.
Ben Sakarya Elektrik Elektronik Mühendisliği mezunuyum! 2007 de mezun oldum, hemen askerliğimi yaptım. 2009 aralık ayında çanakkale de izolatör pazarlama da görev aldım. 7 ay çalıştım, baktım hoşuma gitmedi( Her gün gravaaat taktım:) ). Yine çanakkale de demir çelik üzerine Türkiye nin en büyük özel demirçelik fabrikasına eletrik bakım mühendisi olarak işe başladım(temmuz2009)

Tüm zamanımı yazılıma adamıştım. Normal C yi geçtim ileri c kursu bile aldım. Unix admin üzerine çalışmak istiyordum. Kriz üzerine bu iş denk getirdim, hemen girdim.

Teorik bilgi olarak çok yetersiz değilim. Pratik bilgi açısından kontaktörün nasıl bağlanacağını bilmezdim. Sadece bağlantısını çizebiliyordum. İşin içine girince orasını ölç burasını ölç derken uçları çözdüm. Bir bulmaca gibi. Derken 200kw lık iki motor için kumanda devresi yapmam gerekti. Bir sürü bu konuda uzman arkadaşlar var, onlar yaptı ben öğrendim. Bazı bilemediğim şeyleri sorduklarında, cevap olarak "Annem bulaşıkları yıkarken su için 200 kw lık motoru yıldız-üçgen çalıştırmak zorunda kalıyordum da mı öğrenmedim diyorum." Yani kısacası bu işi okulda öğrenmedik. Arkadaşlar okuldan çıktığımızda 100 değerine sahibiz. Çalışarak değerimizi arttırıyoruz, 1000 oluyoruz.
Zaten müdürüm de benim 100 olduğumu biliyor. Beni alma sebebi, "Bu adam o kadar dersin altından kalkmışsa, bu işlerinde altından kalkar. Kendini geliştirmezse göndeririz olur biter." diyor. Beni işe almasının tek sebebi ufak sayılacak olan o 100. Çalışırsan olur 1000 zorlarsan milyon, milyar.
Bu arada bende yabancılarla çalıştım:)) Benim 3 senelik maaşımdan daha fazla para verdiler. Üzülerek söylüyorum ki adamın yaptığı işi, 7 ay çalıştıktan sonra öğrenmeye başladım. Ona verilecek parayı, benim eğitim masraflarıma harcansaydı, şimdi o kadar para ödenmeyecekti ve bana yaptıkları yatırım sayesinde çok daha rahat olacaklardı(Sorun çıktığında çözüm bulmam çok daha kolay olacaktı.)

Benim altımda çalışan arkadaşlar, benden fazla pratik bilgiye sahipler. Ama bana gösterdikleri şeyleri öğrenmeye gayret ediyorum. Bilgisayar konusunda da iyi olmam(aldığım eğitimler sayesinde) scada yı çözdüm. Bir yerde s5 var bela, onunla uğraşıyorum :)) s7 yi de öğrenicam. Ben arkadaşlara scada da ufak bir şeyi öğretmem zaman alıyor. Ben ise scada da bir değişiklik yapılması gerektiğinde, gelen bir mühendis abimizden 10 dakikada scada yı öğrendim. Neresin de ne var onu öğrendim, bir kaç gün içerisinde bir iki enstrüman bağladım. Yarın da transmitter bağlıcam :)) Ama bu işe başlamadan önce scadanın ne olduğunu bilmiyordum.
Bizim bir garaj kapımız vardı scada sistemi ile tıklayarak kapatıyordukta mı, ben scada yı öğrenmedim. Çalışarak ve insanlara saygı göstererek, herşey ama herşey rahatça öğreniliyor.
( Bu gün kablo kesitlerini öğrenicam yarına Allah(C.C.) kerim. )
 
Avruba eğitim konusunda oldukça iyi ülkemizde çok kötü
mesel bi Elektrik mühendisi olmak için öss yi geç yeter adam üniversete öğreniyor ama o kadar değil bi meslek lisesi mezunu kadar bile bilemiyor bu kişi yerine meslek liselerine öss de engel olmasalar ve yardımcı olsalar elektrik mühendislerimiz daha tecrübeli olurlar
Gerçek hayatta yaşadım 4 yıllık elek. müh. mezunu 2 kişi 2 yıllık mezun kişiden ders alıyordu elektriği öğretmeyi çalışıyordun böyle kişiler dğilde o meslek hakkında bilgili kişiyi mühendis yapacaksın.....
 
EML okuduk mezun oldun bı unıversıte bıtırdım 2 yıllık sımdı baska bı unı okuyorum uzaktan ogretım oda 2 yıllık ama keske lıseyı duz lıse okuyupta ordan elektrık muhendıslıgı yazsaydım. evet arkadasın dedıgı cok dogru meslek okumayla ogrenılmez teorık olarak nekadar bılırsen bıl elektrıkte mantık yoktur yuksek gerılım ısı yapan arkadaslar bu dedıgımı daha ıyı anlar
 

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,673
Kullanıcılar
452,675
Son üye
xzscorpionn

Yeni konular

Geri
Üst