Mühendislik Yeterlilik

EML okuduk mezun oldun bı unıversıte bıtırdım 2 yıllık sımdı baska bı unı okuyorum uzaktan ogretım oda 2 yıllık ama keske lıseyı duz lıse okuyupta ordan elektrık muhendıslıgı yazsaydım. evet arkadasın dedıgı cok dogru meslek okumayla ogrenılmez teorık olarak nekadar bılırsen bıl elektrıkte mantık yoktur yuksek gerılım ısı yapan arkadaslar bu dedıgımı daha ıyı anlar

Teorikle pratiği ''mantık yoktur'' gibi iddalı bir şekilde ayırarak söylemenize sebep sadece 1 tane örnek verebilirimisiniz acaba?
Ama bana şöyle örnekler vermeyin saf omik saf endüktif yüklerden bahsediliyor aslında bu uygulamada yok gibi çünkü bunun bilgisi eğitim verilirken detaylı anlatılıyor.
Meslekte başarılı olanların %90'ı bu alanda eğitimini tam almış ve saha tecrübesi olan teknik elemanlardır.İstisnalar kaideyi hiç bir zaman bozmaz. Mesleki temel eğitimi eksik olan teknik eleman sahada çoğukez çuvallıyor(Bununla ilgili size meslek hayatımda yaşadığım bir sürü olay anlatabilirim ama burda yazmayayım hepsi meslektaşımız neticede). Meslek lisesinden mezun olup aynı dalda mühendislik okuyan elemanın kolay kolay sırtı yere gelmez (mesleğini seviyorsa.)
Teorik bilgisiz saha tecrübesi kör döğüşüdür kimden ne görürsen onu doğru bellersin. Yapılan işte kalite olmaz netice tesadüflere ve deneme yanılma metodlarına bırakılır.Bunun savunulacak hiç bir tarafı yoktur. Doğrusu tam bir teorik bilginin üzerine saha tecrübesi eklenmesidir.
 
ben elektrıkte mantık yoktur dedım sanırım yanlıs anlasılmıs
 
Sayın hockchilato arkadaşımızı çekinmeden yazdıklarından dolayı tebrik ediyorum.Başarılarının devamını diliyorum.Allah(C.C.) herkezi yolunu açık etsin.
 
bes parmagin hepsi bir deil ben daha ogrencigim elek elektronik muhendisligi okuyorum evet maalesef teoride ogrendigimizi uygulama alanlarimiz olmuyor ama bu bizim sucumuz olmasa gerek her isin eri vardir bizede uygulama alnlari olusturulsun kravat kimin umurunda sahsen kendimi sevdigim alanda uzmanlastirmak istiyorum ama turkiyede muhendisliktede diger meslekler gibi sorunlar var yanlisim varsa kusura bakmayin SAYGILAR....
 
Merhaba arkadaşlar, ben teknik lise mezunu, elektronik ve haberleşme mühendisiyim, sorunun eğitim sisteminden kaynaklandığını yaşadığım tecrübeler ve deneyimlerden biliyorum ama bu durum mühendis, tekniker veya teknisyen arkadaşlarımızı kötülemenin bir sonuç vermeyeceği bir gerçek olarak karşımıza çıkarıyor.
İnsanlar ne kadar iyi eğitim alsa da merak ve farkındalık olmadan kişinin kendisini geliştirmesi mümkün değildir, merak ve (bilmediğini)farkındalık öğrenmeyi kamçılayan en önemli etkenlerdendir.
Ben bilmediğimi biliyorum ve canım çıkana kadar da öğrenmem gerektiğini; bir mühendis, tekniker ve teknisyeninde bilmediginin bilincini vermesi okulun ona vereceği en güzel eğitimdir.
Kontrolkaleminin de amacı birbirimizin eksiklerini bilgi paylaşım yoluyla gidermek amacıyla kurulan mesleki gelişim forumu olmasıdır ne mutlu bu forumda bulunan meraklı ve farkında olan sizlere ve bize...
 
Tüm yazılanları okudum.Daha önce bir başka tartışma dolayısıyla yazdığım önerilerime geçmeden önce :
Sorunun özü BU MÜHENDİSLER BİR HALT BİLMİYOR değildir.İlke olarak tanımadığım herkesin iyi niyetli olduğunu varsayarım.Bence tartışma Türkiye'de teknik eğitimin geleceği olmalıdır.Ve konu bu mihvâl üzere devam etmelidir.Konunun dönüp dolaşıp mühendisliğe dayanması (kişisel çiğliği bir taraf bırakırsak)teknik eğitimin doruk noktası olmasıdır.
20yıllık Bakım teknisyeniyim.Birinci sınıf mühendisle de çalıştım,ohm kanununu bilmeyenle de.Aynı şey teknisyenler için de geçerlidir.Gözlemim o ki teknisyenlerin düzeyi her geçen gün kötülemektedir.Neden?İnsan doğası gereği bir şeyleri başarmak yükselmek ister.Bunun çarelerini arar.Aramıyorsa zaten üzerinde kafa yormaya gerek yok.Peki arayanlar:
Ülkemizde uygulanan katsayı sistemi kafası çalışan gençleri meslek liselerinden uzaklaştırmaktadır.Bu durumda bu okullar vasat öğrencilere kalmaktadır.Vasat öğrencinin gittiği okul vasat teknisyen yetiştirir.
Bu sanayi-ötesi bir toplum açısından kâbus seneryosudur.Teknisyenlerin yapacağı-yapabileceği işi mühendislerin yapması kaynak israfıdır.Eğer kişi başı 40-50 000 dolar seviyesine gelirsek düşünülebilir.
Sorun Türkiye'de LİSE eğitiminin ölmüş, imam aranır hâlde olmasıdır.Sağolsun yöneticilerimiz bize kulak vermez ama ben yine de önerilerimi sıralayayım.

A)Lise eğitimi asli amaç olmalıdır.(mevcut sistem ''nasıl olsa vasatlar ÖSS'de elenir '' mantığıdır.)
B)Geçmişte uygulanan lise sonrası bitirme sınavı(il düzeyinde farklı öğretmanlerce)yapılmalı başarılı olanlar ÖSS'ye girebilmelidir.
C)meslek okulları ayrıca il meslek odaları ile ortak sınava tabi tutulmalıdır(gelişen teknoloği ve gereksinmeler bu sınav yoluyla müfredata dahil edilebilr)
Ç)Öğretmenlerin her türlü özlük hakları sınava giren öğrencilerinin başarı düzeyine göre belirlendiği bir sitem kurulmalı;Alev Alatlı'nın tabiriyle Darvin kuramı'nın tersine işlemesi önlenmelidir.(vasatlar birliği)
D)Eğitim tüm okullar için TÜRKÇE olmalıdır.(isteğen istediği kadar dili öğrenebilir.Mühendislik ve genel anlamıyla eğitim zaten zorken insanın Kendi dilinde karşılığını bulamadığı kavramlar arasında kaybolmasını beklemek zulûmdür.)
E)Teknik eğitim gören öğrenciler ÖSS deki katsayı zulmünden kurtarılmalıdır(Zaten sınav genel lise içindir.Buna rağmen aynı sayıda ve içerikte soru yapsa bile kazanamamaktadırlar.Hiç olmazsa eşit şartlar sağlanmalıdır.Meslek liselerindeki ders eksiğine rağmen sınavda başarılı olan çocuk inanın birinci sınıf mühendis olur)
F)Mühendislik fakültelerini bitiren öğrenciler yine merkezi sınava tabi tutulmalıdır.Bu sınav meslek odaları ve YÖK tarafından ortaklaşa yapılabilir.

Çok fazla sınav dediğimin farkındayım.Mevcut sistem kendi kendini bitiren bir sistemdir.Kaynak israfıdır.Onlarca yeni fakültenin açıldığı günümüzde hem öğrencilerin hem işverenlerin kimin daha iyi eğitim aldığını görebileceği yegane sistemdir.
Özellikle mühendis arkadaşlara şunu söylemek isterim:
Devlet sizler MÜHENDİS olduğunuz için sizlere biz teknisyenlerden fazla yetki ve sorumluluk vermiştir.
Sanayisinde Tulum giymekten gocunmayan mühendislerin;onlara bu ihtiyacı hissettirmeyen teknisyenlerin olduğu bir ülkede yaşamak ümidiyle
 
Çok iyi mühendisler yetiştiği gerçek ama, okullardan mezun olup da hemen mühendisim artık, imza yetkimde var demek olmuyor işte.
bence üniversitesine göre değişir ama genelde bir sınıftan her yıl 1-2 yi geçmez iyi mühendis olacak kişi.
onlar da okudukları dönemde bir şekilde piyasa ile bağlantı kurup teoriyi pratiğe dökmeyi başaranlardır.
Yoksa ben mühendislik fakültesini bitirdim geldim diyen mühendis görmedim.
Dolayısıyla ben de bir müddet çalıştıktan ve kendilerini ispatladıktan sonra mühendis olmaları taraftarıyım.
 
"Modern anlamda mühendis, bilim insanlarının ürettiği teorik bilgiyi tekniker ve teknisyenlerin uygulayabileceği pratik bilgiye dönüştüren kişidir."
Bu lafı tuttum :D
 
peacex Nickli Üyeden Alıntı
"Modern anlamda mühendis, bilim insanlarının ürettiği teorik bilgiyi tekniker ve teknisyenlerin uygulayabileceği pratik bilgiye dönüştüren kişidir."

Tam yerini bulmuş bence de :)))

Arkadaşlar bir durum hakkında fikir beyan ederken objektif değil subjektif bakalım lütfen. Neymiş mühendisler kravat takmasın tulum giysin. Kim diyor mühendis tulum giymiyor diye. Ben daha stajyerken hiç bir sosyal güvencem yokken vinç tepelerine tırmandım, tezgah altına yağın içine yattım, hiç alakam olmadığı halde kaynak yaptım, taş ile demir kesitm vs vs şuan çalıştığım yerde de PROJE MÜHENDİSİ olarak çalışmama rağmen gerektiğinde giyip tulumları teknik servisle işe gidiyorum yeri geliyor ustalara çıraklık yapıyorum. Şimdi bu duruma göre mühendisler tulum giyiyor diyebilir miyiz...??? Ayrıca mühendis tulum giyip işe girişmek zorunda da değildir. MÜHENDİS kelime anlamı olarak arapça HENDİSE yani hesap kelimesinden türemiştir ve anlamı HESAP YAPAN dır. Eğer her mühendis sizin dediğiniz gibi eline pense tornavida alıp işe girişse tekniker ve teknisyen arkadaşlarımız ne yapacak, nasıl iş bulacak...???

Son olarak keşke dediğiniz gibi ülkemizde de eğitim sistemi değişse meslek üzerine eğitimler başlasa da herkes daha öğrenciyken bir meslek üzerinde yoğunlaşıp o işte uzman olsa bunu kim istemezki...!!!
 
Bende Elektrik Mühendislerinin niye kıskanıldığını çekilemediğini anlamıyorum,tabii ki mühendis tulum giymez pense tutmaz.Ama sahadakiler ne yapıyor hepsinden bilgisi olmalı.Bazı meslektaşlarımız saha da çalışmayı tulum giymeyi seviyor olabilir ama bunu tüm mühendislerden aldıkları eğitimin karşılığında beklemek haksızlık olmazmı?Tekniker ve Teknisyen arkadaşlar tabi ki çoğu pratik bilgiyi bizden daha iyi biliyorlar tecrübeyle.Ama çoğu sorunu ezbere çözerler.karşılaştığı yeni soruna çözüm bulamazlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,218
Mesajlar
924,331
Kullanıcılar
451,584
Son üye
Hilmi yavuz

Yeni konular

Geri
Üst