Mach3 Kullanımı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bu nasıl bir cevaptır ya! arkadaş sana yardımcı olmak için bir fikir söylemiş suçlu olmuş,daha önceki sayfaları zahmet edip okusaydın makinaların boyutları, kullandığı sürücü kartları,program versiyonları,vidalı mil hatveleri vs. gibi birçok değişken yüzünden steps-velocity-acc gibi değerlerin bazen deneme yanılma yaparak düzeltildiğini görürdün.Kimsenin avukatı değilim,ramertürkü tanımam,ama daha 10. mesajında milleti azarlamandan rahatsız oldum.Sen 2.2 Nm a amper yazarsan (ne demekse)o arkadaşta senin x ve y motor kablolarını yanlış takma ihtimalini düşünüp bunu yazmıştır.
benim cümlemin hiç bir kelimesinde azarlamak yok lütfen kimseyi azarlamadım.
ama benim sorunlarıma ışık tutmak yerine kafamı iyice bunaltmaya ne gerek var ?
a amper diye bir şey yok.
4 amper yanlışllık olmuş
 
@Akyele sizin sorunlar, sorular bitmez. Biraz okumuş olsanız önceki sayfalarda bol bol bol aradıklarınız var. Bir cevap bulursunuz bir sonraki adımda tekrar sorular çıkar. Emeğe saygı gösterin okuyun.... Bizler cevapladık zahmete girdik siz de okumak zahmetini gösterin.

hocam sizde benim mesajlarımı bi zahmet okuyun.
ne sana nede başkasına hakaret ettiğim yok
uzatmaya gerek yok. o arkadaş "yolun açık olsun" diye yazmış bana şimdi bu söz bana hakaretmi ?? hiç cevap yazmışmıyım uzatmışmıyım ??
ama o arkadaşın" bi dene bakalım" gibi sözleri beni iyice bunalttı.
burda 70 sayfaya varan bir başlık var konular bir biri içine girmiş ben haftalardır okuyorum zaten.
emeğe saygıyı benim mesajlarımda görürsünüz.
 
Ben hakaret ettiniz demedim. 70 sayfayı haftalardır okumuş olsanız bu basit sorulara cevap bulurdunuz diyorum. Kötü birşey söylemedik. Öyle bunalacağına cevaplar hazır var bunalma dedik. Ki sizin bunaldığınız sorunlar en basit sorunlar.
Ama madem okudunuz haftalardır o zaman zaten sorularınıza kendiniz cevap bulursunuz.

Bu arada arkadaşın denemeni söylediği Velocity ve Accelerate ayarlarının standardı yoktur. Mekanik, elektronik, kontrol değişkenlerine göre deneme yanılma yoluyla belirlenir.

Benim 16/5 hatvem var, 8 tane jumperim var motorlar 2.2 nm demekle kim ne anlar? Her sürücünün jumperleri aynı mı? vs.vs.... Kolay gelsin. Umarım bu güne kadar yazdıklarımızın size de faydası olur.
 
Ben hakaret ettiniz demedim. 70 sayfayı haftalardır okumuş olsanız bu basit sorulara cevap bulurdunuz diyorum. Kötü birşey söylemedik. Öyle bunalacağına cevaplar hazır var bunalma dedik. Ki sizin bunaldığınız sorunlar en basit sorunlar.
Ama madem okudunuz haftalardır o zaman zaten sorularınıza kendiniz cevap bulursunuz.

Bu arada arkadaşın denemeni söylediği Velocity ve Accelerate ayarlarının standardı yoktur. Mekanik, elektronik, kontrol değişkenlerine göre deneme yanılma yoluyla belirlenir.

Benim 16/5 hatvem var, 8 tane jumperim var motorlar 2.2 nm demekle kim ne anlar? Her sürücünün jumperleri aynı mı? vs.vs.... Kolay gelsin. Umarım bu güne kadar yazdıklarımızın size de faydası olur.

hocam zaten bu 70 sayfada lüzümlü lüzümsüz bir sürü yazı varken ben adminden rica ediyorum bu polemiğe yol açacak mesajları silsin ben kimsenin kalbinin kırdıysam özür dilerim.
deneme yanılma ile belirlenen şeyler açıklanırsa daha verilmi bir paylaşım forumu olur kanaatindeyim.
neyi denediğimiz bilelim.
mesela motor tuning deki tüm veriler nedir neye göre denenir neye göre.en baştayazmanız gereken bilgileri şimdi adamı döver gibi yazmanıza ne gerek yok :)
al şu sayıları "dene bakalım" gibi cümleler bilgilendirmekden uzak şeyler.
özel mesaj hakkım henüz olmadığı için burdan yazmak zorunda kaldım onuda belirtim.
 
Motor Tuning ayarları nedir?

Steps Per: Sürücü kartın Microstep ayarına göre 1 mm için gerekli adım sayısı, nasıl hesaplanır?

1.8 derece 200 adım (1.8x200=360 derece =bir tur) step motorlar için kullanılacak 16 / 5 hatve vida miller için

1/1 (Fullstep) için = 200 / 5 = 40
1/2 microstep için = 200 / 5 = 40 x 2 = 80
1/8 microstep için = 200 / 5 = 40 x 8 = 320

Sürücü kartınızdaki microsteps durumunu bilmiyorsanız yanlış rakam girerseniz ne olur. Sadece makinanız tam ölçülerde hareket etmez. Siz 100 mm hareket etsin istediğinizde duruma göre 50 mm yada 200 mm hareket eder. Ama isterseniz otomatik olarakta bu değeri calibre edebilirsiniz. Settings sayfasında sol alt köşede "Set Steps per Unit" butonuna tıklarsnız, karşınıza X,Y,Z,A,B,C eksenleri çıkar hangi exseni kalibre etmek istiyorsanız tıklayıp "OK" ile seçersiniz. "How far would you like to Move the X axis" sorusu ile seçtiğimiz eksende ne kadarlık bir mesafe gitmek istediğimiz sorulur (mm cinsinden) Örn: 100mm yazın ve OK leyin.
Makinanız bulunduğu konumdan X ekseninde + yönde 100 mm hareket edecektir. "How far dd the X Axis move? (Measured Value)" ile Makinanızın fiili olarak ne kadar gittiğini ölçüp yazmanız istenir. Fiili gidilen ile mach3 ün gittiğini düşündüğü mesafeler birbirine oranlanarak sizin makinanız için uygun olan Steps Per Dğeri hesaplanır. Herşey bu kadar kolay.


Velocity : Makinanızın hareket hızını gösterir değer. Buradaki rakam Sürücünüze, kullandığınız Step motorların gücüne, mekanik aksamın sürtünme direncine, makinanızın ağırlığına, kullandığınız hareket mekaniğine ve kullandığınız güç kaynağına göre değişiklik gösterebilir.

Aynı motor için farklı mekanik sistemlerde farklı değerler girmek gerekebilir. MDF bir kasa ile Metal bir kasada kullanılan 3A motorun Velocity değeri çok farklı olabilir. Aynı şekilde değişik hareket yöntemleri bu oranı değiştirebilir. (Lineer Kızak+Araba , Krom mil+Lineer Rulman vs.)
Peki bu değerin büyük yada küçük girilmesi neyi değiştirir. Eğer sisteminize uygun değerden büyük bir Velocity değeri girerseniz motorlarınızın gücü bu hareketi yapmaya yetmeyeceğinden takılma yapar, adım kaçırır Ekranda görünen koordinat ile Fiili koordinat birbirini tutmaz. Olması gerekenden küçük girerseniz de makineniz daha hızlı çalışabilecekken daha düşük hızlara rıza göstermiş olursunuz.
Motorunuz takılma yapıp adım kaçırıyorsa Velocity değerini düşürün.
Motorunuz takılma yapmıyor ama yavaş çalıştığını düşünüyorsanız Velocity değerini arttırın. Bu iki şıkkın orta noktası sizin için en uygun Velocity değeridir.

Acceleration: Motorların harekete başlarken ve dururken nasıl bir hızlanma yapacağını gösterir. Arabaların kalkış ve duruşlarına benzer. Motorunuza, kullandığınız mekaniğe vs. göre değişiklikler gösterebilir. Acceleration için Yüksek değerlerde CNC'niz ilk hareket başlarken ve dururken sert hareketler yapar hassas işlerde bu sıkıntılar yaratabilir. Bu değerin çok düşük girilmesi durumunda da makinanız gereksiz yere yavaşlar.


Herkese kolay gelsin...
 
hocam zaten bu 70 sayfada lüzümlü lüzümsüz bir sürü yazı varken ben adminden rica ediyorum bu polemiğe yol açacak mesajları silsin ben kimsenin kalbinin kırdıysam özür dilerim.
deneme yanılma ile belirlenen şeyler açıklanırsa daha verilmi bir paylaşım forumu olur kanaatindeyim.
neyi denediğimiz bilelim.
mesela motor tuning deki tüm veriler nedir neye göre denenir neye göre.en baştayazmanız gereken bilgileri şimdi adamı döver gibi yazmanıza ne gerek yok :)
al şu sayıları "dene bakalım" gibi cümleler bilgilendirmekden uzak şeyler.
özel mesaj hakkım henüz olmadığı için burdan yazmak zorunda kaldım onuda belirtim.

O lüzumlu, lüzumsuz 70 sayfa dediğin yerlerde senin çözümünü aradığın problemlere karşı yazılmış çözümler bulunmakta, tabi zahmet edip araştırsaydınız bu polemiklere de gerek kalmazdı... ama gerek yok tabi ki nasılsa yazınca cevap veren birileri bulunuyor, (cevap vermekten kimse ne gocunur ne de kendine yük olarak görür, fakat insanlarında sabrının bir sonu bulunuyor tabi ki... ) kimse kimseye cevap verirken adamı döver gibi cevap vermiyor, hele ki o sana cevap yazan arkadaşın tavrından ben hiç öyle al kafana çalınsın gibi bir mesaj algılamadım, (bu arada benim algılama özürüm var onu belirteyim belki ben anlayamadım..! ) neyse sorularına yanıt bulduysan ve de kırıldığını düşündüğüm arkadaşdan da özür dilediğine göre bana pek laf düşmez sanırım ama ben yine de eleştirimi yazayım dedim.... saygılar...
 
Cok tesekkur ediyorum gpeker2003 suanda halen ofisteyim makina atolyede/ olumlu sonuclari yanitlyacagim..2) nolu osrum suydu hanicuhazi ilk defa actigimizda belirlemis oldugum sifir noktasina gidip hali hazirda beklemesiydi.. Cok tesetkkkurler bu arada tek tek yazilarinizi okuyorum mehmet beylede.. elimden gelen bir sey olsa hani size yardimci olmak isterim.
Soruyu yeni farkettim gecikme için kusura bakma arkadaşım, makineyi park pozisyonuna manuel olarak götür, burası başlangıç noktası diyeceğin yere gelince; DRO ları sıfırla ve bundan sonra hiç sıfırlama yapmaz isen eğer; makinenin park pozisonu burası olur ve makineyi her açtığında GOTO Z butonuna tıklaman yeterli olur(bu yöntem offset kullanmayanlar için ideal bir yöntemdir...) , yok ben bu yöntemi biliyorum ve parça sıfırlama da kullanıyorum yani iş parçası üzerinde zaman zaman offset alıyorum,böyle yapmak istemiyorum der isen; ozaman bir makro ihtiyacın doğar, bu probleminizi çözer ise tamam, yok makro istiyorum diyorsanız bildirin, makroyu hazırlar buradan paylaşırız...
 
Son düzenleme:
IMG_6197.jpg
 
z ekseninde şöyle bir hata ile karşılaşıyorum
resimde görüldüğü gibi 5 mm derinlikle başlıyor eme
parçanın sonuna doğru yukaru çıkmaya başlıyor
şekildeki gibi 3 mm de devam ediyor
gcode da bir sorun yok orda yine 5 gibi görünüyor
z ekseninin ayarlarında bir sorun olabilirmi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,828
Mesajlar
920,817
Kullanıcılar
450,920
Son üye
cihan.demir

Yeni konular

Geri
Üst