Arkadaşlar matkapım prize taktıgımda çalışmıyodu bugün iş yaparken. Fakat elim matkapın düğmesinde basılı kaldıgında fişini prize taktıgımda çalışıyor. Biraz ara verdiğimde prize taktıgımda yine çalışmıyordu. şimdi eve geldim EVİMİZDE TPĞRAKLAMA VAR. FAKAT FİŞİ DÜZ TAKDIGIMDA ÇALŞIMIYO. TERS TAKTIGIMDA ÇALIŞIYO. Sökmeyi düşünüyoırum ama fikirlerinizi bekliyorum ustalarım.
Sevgili arkadaşım,kullandığın elektrik dc.değil(Yani + ve - kutubu yoktur,değişik takmayla bir motorun çalışma şeklinde de değişiklik olmaz),ac akımıdır,hal böyle olunca da faz ve nötürü yer değiştirmeyle,bir çalışıp bir çalışmaması tek nedenden olabilir,diğer arkadaşların da açıklıkla söylediği gibi:Kablonun ya prize takılan yekpare fişi içinde,ya fiş ucunda ya da tam matkaba giriş yerindeki kablonun kırılıp,sık bükülen bir yerinde,bir iç bakır damar kopması vardır.Belirli açıda taktığınızda bu noktalar tam temas alarak elektriği tam iletirler,belli açılarda ise hiç iletmezler,sorun sadece bundan ibarettir.
Çaresi,matkap vidalarını söküp matkabın plastik dış gövdesini açıp kaldıracaksınız.Ondan sonra üniversal motora (Matkap motoru) giden kordonu motordan tam ayırıp,avometreyi ohm.(Direnç-ölçer) kısmına getirip,fişin bir ucu,kablonun son ucu,fişin diğer ucu,kablonun diğer son ucu olarak,bir sesli direnç ölçümü yapılıp sesi dinlenecek.Bir veya iki kablodan hiç ses gelmemesi durumunda kordonun o kablo tarafından kopuk olduğunu anlayacaksınız.Ama arızalı yeri tam olarak bulmak da cidden zor bir iştir,çok kolay da değildir,zaten arkadaşlar bunu ziyadesiyle de anlatmışlar.Kablo koptuğu yerde,bir yumuşaklık,elestikiyet farkı da oluşturur,bunu görebilmek,farkedilmek işte bütün mesele de buradadır.Bu noktayı bulup,biraz fazla tolerans (Kesme payı) bırakıp kabloyu belirli bir yerden kestirme bir göz hesabıyla kesip kısaltacaksınız.Sonra lehimle ya da klemens kullanarak (Tabiki lehim en idealidir bu türden günlük ve sürekli olan kullanımlarda) iki parça kesik kordonu birleştirip tek bir kordon haline getireceksiniz.Üzerini elektrik bandıyla sarıp dış ortamdan tam izole edeceksiniz.En son olarak da motora bağlantı yapılacaktır.Bundan sonra da kullanıma hazır olacaktır.Tüm olay budur.Kolay gelsin.